Svou premiéru mělo toto dílo v roce 2017 v rámci jiného komponovaného večera Královského baletu, který vzbudil kvůli choreografii Davida Dawsona The Human Season značné kontroverze. Flight Pattern však přilákalo pozornost laické i odborné veřejnosti ,a dokonce získalo i prestižní ocenění Olivier Award for Best New Dance Production, pro Crystal Pite již třetí za její kariéru. Choreografka si bere za téma uprchlickou krizi, která v době vzniku tohoto díla rezonovala napříč evropskou společností mnohem silněji než nyní. Recenzi na tento kus od našeho redaktora Josefa Bartoše si můžete přečíst zde.
Stream bude dostupný na stránkách Královské opery od 6. listopadu do 7. prosince, a to za symbolický poplatek 3 libry.
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr