V neděli 6. září se v DISKu představí tři různé choreografie, které však mají něco společného – všechny jsou velmi čerstvé a všechny jsou prezentovány jako work in progress. Eva Rezová uvede svou choreografii Back to Antwerp, která se pár dní poté dočká premiéry. Toto dílo je inspirováno studijním pobytem choreografky v Belgii: „Vzpomínka, ohlédnutí se, zpověď z půlroční stáže v Antverpách“ (z anotace). Další dvě prezentované choreografie jsou výsledkem studentských rezidencí ve Studiu ALTA. Choreografii Klínem vytvořilo tvůrčí trio Veronika Ghisi, Anna Šefrnová a Adéla Voldrábová. Anotace přibližuje dílo následovně: „Klíny vryté do hlíny s velkým úsilím a ty je prostě jen tak bez námahy čteš z knihy, která se ti válí v batohu. Co vyryješ ty? A kde se to bude válet?“. Poslední uváděnou choreografií je work in progress uskupení SPOLK. Toto uskupení vzniklo z bývalých spolužáků Duncan Centre, kteří se rozhodli pokračovat ve společné tvorbě, ačkoliv již nestudují na jedné škole. A tak vzniklo jejich první představení S dovolením!. Inspirací pro tvorbu jim byl spěch a vynucené čekání.
Další večer bude, jak již bylo zmíněno, věnován nastávajícím absolventům bakalářského programu choreografie a odehraje se v KD Mlejn 9. záři. Natálie Matysková uvede choreografii Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým, která je inspirována románem Borise Viana Pěna dní. Tato choreografie vznikla ve spolupráci s jazzovými muzikanty (studenti HAMU i jiných škol), kteří v představení doprovází tanec živou hudbou. Další choreografie tohoto večera Back to Antwerp Evy Rezové se dočká oficiální premiéry po nedávném uvedení v DISKu. Posledním choreografem tohoto večera bude Jan Razima, který se ve své práci Fake and Famous zabývá fenoménem popkultury a věnuje se nejen její nablýskané, ale i té odvrácené straně.
Později během podzimu proběhne ještě několik večerů Nové generace, konkrétně 29.9., 7.10. a 28.–29.11. (festival), vše v divadle DISK.
Zdroj: Nová generace
Choreografové z HAMU zahajují novou sezonu
Po koronavirové odmlce se Nová generace, platforma pro uvádění studentských choreografií posluchačů HAMU, vrací do divadel. Již 6. září 2020 se v divadle DISK uskuteční první večer nové sezony, kde se představí choreografie Evy Rezové, tvůrčího týmu Veroniky Ghisi, Anny Šefrnové a Adély Voldrábové a nového performativního uskupení SPOLK. Tři dny na to, 9. září, se koná absolventský večer tří choreografů bakalářského studia. Své absolventské choreografie budou prezentovat Natálie Matysková, Eva Rezová a Jan Razima v KD Mlejn.
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Příliš mnoho Louskáčka?
úhel pohledu -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Aurélie Dupont – Esence francouzské étoile
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 3 dny
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
Anonym
A není nepřijetí na konzervatoř někdy spíš vysvobození, než nutná frustrace?Není někdy lepší, když nepřijatý uchazeč…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří