Divadlo J. K. Tyla V Plzni uvádí ve světové premiéře taneční muzikál Freddie – The King of Queen
zprávy
Retrospektivně komponované hudebně-taneční drama v úvodu přivede na scénu Freddieho Mercuryho (1946–1991) na samém sklonku jeho dnů, aby před jeho už dovnitř obráceným zrakem odvinulo celý příběh právě končícího života, se všemi jeho vzestupy i pády. „Alfou a omegou pro mne bylo proniknout do Freddieho osobního života a důvěrně se ho zmocnit,“ zdůrazňuje Libor Vaculík. „Vycházím přitom hlavně z jeho vnitřních rozporů. Jeho dilemata se odvíjejí v mnoha rovinách a v různých etapách: vztah k rodičům versus snaha emancipovat se od svého zanzibarského původu, komplexy versus ambice. Jeho ujasňování si sexuální orientace – on lítá mezi chlapy a ženskými, byl jedním z prvních slavných oběti AIDS. Oficiálně se k tomu přiznal den před smrtí, předtím to čtyři roky tajil.“ O titulní postavu se podobně jako v Edith dělí dva interpreti. Pěvecky Freddieho ztvární Michael Kluch, jeho tanečním protějškem bude Richard Ševčík. Průvodce dějem bude tentokrát Slečna „Kdo“ v podání Ivy Marešové. „Na Freddieho jsem se moc těšil, věděl jsem, že spolupráce s Liborem Vaculíkem bude skvělá po taneční i herecké stránce. Postihnout vedle té známé veřejné tváře také Freddieho odvrácenou, soukromou tvář, je náročný úkol. Není jednoduché tanečně vyjádřit uzavřenost – všechno je to o výrazu a o detailu,“ říká ke své roli Richard Ševčík.
Michael Kluch je talentovaný zpěvák a lídr mezinárodně oceňované pražské revivalové skupiny Queenie, kterou jako dvacetiletý založil v r. 2006. Široký hlasový rozsah mu dovoluje zpívat písně v původních tóninách a technicky se přiblížit Mercurymu, do jehož podoby se úspěšně stylizuje. Na muzikálové scéně se etabloval jako Roger Davis v muzikálu Rent a jako Benedikt Berousek v Touze. Vloni si ho vybrali jako vokalistu prestižní a ambiciózní němečtí Queen 2, podle nichž „má nejúžasnější a silný hlas a je fantastický Freddie–performer“. O legendárním zpěvákovi říká: „Mercury mě odjakživa fascinoval především jako zpěvák, líbí se mi, jak osobitým způsobem kombinuje hudbu se zpěvovou linkou, jeho výraz, hlasový rozsah a jeho technika jsou unikátní.“
Zdroj: DJKT
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 43 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 45 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 46 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 47 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 61 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 63 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?