V pondělí 1. května budou uvedeny bakalářské choreografie Anny Kroupové a Samuela Loje a absolventská magisterská choreografie Evy Rezové. Inscenace Anny Kroupové (S) Tebou kombinuje prvky nového cirkusu v dialogu s živou hudbou a je inspirovaná diagnózou halucinačních příznaků. Ústředním tématem inscenace Samuela Loje Stories je osud jakožto všudypřítomná síla pasivně udržující svět v pohybu, která doprovází každého z nás a která dokáže zcela zamotat lidské životní cesty. Eva Rezová ve své inscenaci Picturam vychází z výtvarného umění a zkoumá převedení statického obrazu do jevištní živé podoby. Inspirací se stal známý obraz Poslední večeře slavného malíře Leonarda Da Vinci. Téma se zabývá historickou podobou obrazu, jejím rozpracováním a zasazením do současného světa mužského společenství.
Večer 2. května diváci uvidí ryze zahraniční absolventské choreografie studentek v anglickém programu, který katedra tance HAMU nabízí. Kseniia Serykh, která na HAMU dokončuje bakalářské studium, uvede svou choreografii Nachtluft riecht besser (Noční vzduch lépe voní), v níž se zabývá vzpomínkami, které nás obklopují jako mlžný noční vzduch a nechávají kolem sebe vznášet otázku, co s nimi. Doktorská absolventská choreografie korejské umělkyně Ji-Eun Lee zkoumá mnohočetné identity „já“. Ukazuje, jak se „já“ projevuje v lidském vnímání světa, v němž „já“ existuje, nebo naopak, jak „já“ nemusí být schopno rozpoznat samo sebe v kontextu své vlastní existence.
„Letošní rok je velmi výjimečný, protože jak lidsky a umělecky jsou různí a rozliční samotní choreografové, tak rozmanité jsou jejich choreografie. Mám obrovskou radost, že letos obecenstvu můžeme nabídnout širokou škálu témat a pohledů, kteří naši studenti ve svých inscenacích zpracovávají. Za celou katedru si dovolím tvrdit, že velkým přínosem je spolupráce právě se zahraničními choreografkami z různého kulturního zázemí, které svým uměleckým pohledem a zkušenostmi obohatili práci jak samotných studentů, tak i nás, pedagogů,“ zve na představení vedoucí katedry tance MgA. Mgr. Lucie Hayashi, Ph.D.
Choreografové na svých diplomových úkolech pracovali pod pedagogickým vedením Mgr. Mirky Eliášové, Ph.D. a Mgr. Jana Kodeta.
Zdroj: HAMU
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr