Dora Hoštová se vrací s autorským představením Proces
zprávy
Tvůrčí tým Procesu dotváří herec Jan Čtvrtník a dramaturgyně Marta Ljubková, představení doplňuje živou hudbou Johana Švarcová. Kdo a co nakonec bude hrát? „Dora patří k originálním tanečníkům a choreografům, kteří se snaží stále hledat nové způsoby vyjádření a má tak v dramaturgii NoDu své místo. Představení Proces kolem sebe navíc vyzařuje auru dobrodružství,“ říká dramaturg Experimentálního prostoru NoD Adam Halaš, „Myslím, že Dora Hoštová se nyní nachází v přelomovém momentě života a že stejně přelomový bude i Proces,“ slibuje.
V posledních letech se Dora Hoštová věnuje především pedagogické činnosti. Jako choreografka na sebe upoutala pozornost sólovými kreacemi – Arkánum (dílo bylo nominováno na Cenu SAZKY v roce 2007), Na Bidýlku, Tore. Absolvovala Konzervatoř Duncan Centre, kde od roku 2001 působí jako pedagog. Jako interpretka spolupracovala s domácími i zahraničními choreografy např. s Benem Bergmansem, Petrou Hauerovou (Carmina Burana, Statní opera Praha), Petrem Tycem (Don Giovanni, Státní opera Praha), Istvanem Juhosem (Vibrations) a Chiarou Girolomini (Zero Orizzontale), Michlem Záhorou (Resonance). V roce 2006 získala vedle ocenění na mezinárodní choreografické soutěži Masdanza i 1. místo v mezinárodní choreografické soutěži Jarmily Jeřábkové. Jako interpretka a pedagog spolupracovala na ojedinělém umělecko-pedagogickém projektu Špalíček (2009), v němž tančilo na hudbu Bohuslava Martinů a v choreografii Evy Blažíčkové více než sto dětí ze základních pražských škol.
Zdroj: NoD, CzechDance.info
Více o inscenaci: www.nod.roxy.cz
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 3 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Roman Zotov-Mikshin
Proč z kritiky nikdy nelze vypárat priority a preference kritika? Souhlasím, že by neměli v kritice prosakovat, ale…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr