Festival Spitfire Company oživí pražský Palác Akropolis i NoD
zprávy
Poslední bude 15. května inscenace Soukup Soukup, pod kterou je podepsané uskupení Tantehorse a jako hlavní tvůrce figuruje Miřenka Čechová. Tanečně-výtvarný projekt herečky, režisérky a choreografky Miřenky Čechové a malíře Jana Mika v sobě propojuje současný tanec a výtvarné umění, které vzniká v přímém kontaktu s divákem. Tematicky se zabývá přehodnocením pohledu na jedince uvnitř společnosti, který do sociálně kulturních podmínek dané společnosti nezapadá, a proto žije na jejím okraji. Je z ní vyděděn, odcizen, odmítnut. Téma se inspiruje vztahem jedince vůči okolnímu světu, lidmi trpícími depresemi, fobiemi, psychickými poruchami a nekonvenčním vztahem k vlastní identitě. Inscenace je inspirovaná životem a dílem tragicky zesnulého malíře, ale také spisovatele a filmaře Víta Soukupa (1971–2007, blíže např. http://www.gavu.cz/vit-soukup-the-rest-of-the-best/, http://www.vit-soukup.cz/).
Následně se profilový festival přesune do Experimentálního prostoru NoD, kde budou uvedeny inscenace Nedotknutelní a One Step Before the Fall. Zakončení obstará veřejná prezentace intenzivního workshopu Ne-probádaná zkušenost a autorský film ve stylu dance for camera Miřenky Čechové, který byl točen v ulicích New Yorku. Především inscenace One Step Before the Fall s Markétou Vacovskou a Lenkou Dusilovou zaznamenala několik úspěchů. Byly ji uděleny tři nominace na České taneční platformě: nominace na inscenaci roku, tanečnice roku a lightdesign roku. Poslední z nich byla proměněna v samotné ocenění. Martin Špetlík obdržel cenu za světelný design. Další dvě ceny budou zveřejněny v červnu v průběhu festivalu Tanec Praha.
Spitfire Company je umělecká skupina zahrnující fyzické, experimentální a taneční divadlo. Mezi charakteristické znaky tvorby patří kladení důrazu na fyzické jednání na jevišti, experimentování s novými divadelními prostředky, existenciální rovina postav, snaha o propojování různých žánrů a hledání nových vizuálních podnětů.
Z tisku:
„Skupina Spitfire Company patří beze sporu k nejzajímavějším a nejoriginálnějším tvůrcům fyzického divadla v České republice.“ (Marta Harazimowicz, Nový prostor)
„Za čtyři roky své dosavadní existence vyprodukovali na desítku inscenačních projektů a stali se jedním z nejvýraznějších – a možná i nejvýznamnějších – představitelů současného fyzického/pohybového divadla a performing arts u nás.“ (Vladimír Hulec, Divadelní noviny)
„Spitfire Company patří k nejvýraznějším domácím skupinám na pomezí fyzického divadla a „alternativní“ činohry v nejširším slova smyslu." (Vladimír Mikulka, Respekt) Více na: www.palacakropolis.cz, www.spitfirecompany.com, www.tantehorse.cz
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 38 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 40 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 41 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 42 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 56 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 58 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?