Po Jiřím Kyliánovi i první dámě afrického tance Germaine Acogny čekají na diváky festivalu Tanec Praha další osobnosti světového tance. O Gala Closing festivalu se postará izraelský choreograf působící ve Francii Emanuel Gat se svou jevištní multižánrovou kompozicí Sunny dne 25. června 2018 ve Foru Karlín. Více na
www.tanecpraha.org.
Vyzrálou dámskou ikonou tance, která ještě zavítá na festival, je korejská choreografka Eun‑Me Ahn. Prošla sice tradiční korejskou výchovou, ale brzy se nechala unést i světem západního současného tance, především v USA. Její projekt Dancing Grandmothers zve na jeviště korejské babičky z měst i venkova, které zdatně sekundují profesionálním tanečníkům a společně ukazují, že zatančit si může skutečně každý, bez ohledu na věk.
„Málokdy zažijete takovou extázi na konci představení, je těžké zůstat sedět a jen se dívat, protože tanec vám nabízí mnohem více,“ říká Yvona Kreuzmannová, ředitelka festivalu. Inscenace bude uvedena 23. a 24. června ve Foru Karlín.
Relativitu věku prokáže v Ponci 24. června svým představením Horses také vlámský kabinet k, v němž tančí 5 dospělých a 5 dětských umělců. Zabývá se otázkou, kdo je ve vztahu rodiče a dítěte či malého a velkého tzv. „na koni“, kdo vztah řídí, kdo je v dané interakci jezdec a kdo kůň? Energická taneční inscenace vypráví o touze být dospělý a touze zůstat dítětem, o síle a zranitelnosti, o tom, jaké to je nést a nechat se nést.
„Kabinet k se vymyká obvyklým tanečním seskupením celým svým způsobem práce, syntézou generací i žánrů, osobitým výrazovým jazykem se silnými vizuálními prvky. Jejich poetika je nadčasová, univerzální, přístupná malým i velkým,“ dodávají organizátoři festivalu.
Doprovodný program nabízí festival zdarma, ať jsou to „čaje o páté“ nabízející debaty s umělci v Kasárně Karlín nebo workshopy s korejskými hosty, z nichž bude jeden ryze kulinářský (zaměřený na tradiční pokrm kimbap) a druhý taneční, v divadle Ponec.
Zdroj: Tanec Praha
Marie Puchernová
Milý Romane, děkuji za Vaši reakci na mou recenzi i debatu, která kolem ní vznikla pod Vaším facebookovým příspěvkem.…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr