V současné době za sebou mají akce pod hlavičkou #kulturunezastavis více než 50 odehraných vystoupení, někdy třeba až na 16 různých místech v jeden den. Zapojilo se přes 60 účinkujících, mezi kterými jsou i mnohá zvučná jména. Sestřih z akcí naleznete ZDE. Iniciativa Cirku La Putyka se rozšiřuje o další a další artisty, kteří chtějí tímto způsobem poděkovat svým divákům za léta přízně a zároveň znovu zažít nezaměnitelné pouto mezi divákem a vystupujícím, na kterém jsou jak existencionálně, tak emočně závislí. Odkazují se při tom na Manifest, který má povzbudit i další umělce, aby potvrdili, že heslo #kulturunezastavis je pravdivé, aby se přidali a samostatně a v souladu s aktuálními bezpečnostními opatřeními vyšli do ulic dokázat lidem, že si jich váží a jsou tu pro ně i v těchto nelehkých časech. „V současné době se do iniciativy zapojili i kamarádi a kolegové v Brně a Ostravě. Cirk La Putyka je rád, když si #kulturunezastavis vezmou za své také v ostatních městech i za jejich hranicemi a vezme ji za svou co nejvíce umělců se stejným cílem,“ říká k tomu principál Cirku La Putyka Rostislav Novák ml.
Umělci, kteří vystoupí, jsou plni silných dojmů, které plynou z ovací a upřímné vděčnosti, jež je z diváků zřejmá. „Na včerejším vystoupení byla jedna starší paní, která je většinou proti všemu, co se kolem děje a vypadalo to, že to tak bude i při našem vystoupení ‚Co tady budete dělat? Koncert? A čeho? Tak to NE!‘, říkala. A pak byla nadšená jak malá! Všichni tam tleskali, ptali se, co jsme za divadlo, prý jsme dostali dokonce dárky,“ komentuje reakce lidí jedna z vystupujících, Anna. Od dalších účinkujících je slyšet slova jako: radost, nadšení, super atmosféra a společně se shodují, že chtějí v otevřené iniciativě #kulturunezastavis pokračovat.
Všichni umělci jsou anonymní, mývají často kromě roušek i masky přes celý obličej. „Nevnímejte, kdo konkrétně zpívá, hraje nebo žongluje, ale podstatu a čistotu toho co se odehrává pod vašimi okny. Třeba je to zrovna ten váš oblíbený zpěvák nebo herec,“ vysvětluje Rostislav Novák ml.
Cirk La Putyka se doposud při organizováním těchto happeningů setkal jen s pozitivními ohlasy, a to možná právě i proto, že dbali na bezpečnost herců i diváků. Dodržují například rozestupy a vybízejí lidi, pro které hrají, aby zůstali doma a sledovali vše z pohodlí bytů. O dodržení těchto pravidel žádají i další uskupení, která se k iniciativě #kulturunezastavis připojí, protože je otevřená všem umělcům a má za cíl roznášet radost lidem kdekoli je to možné. Pro všechny kdo mají zájem se připojit nebo se podívat co všechno se v rámci této otevřené iniciativy děje funguje web https://kulturunezastavis.cz/, který koncentruje veškeré informace.
Manifest zní:
My, umělci, potřebujeme publikum. Jsme na něm závislí. Jak emočně, tak fyzicky.
Vy podporujete nás, my v téhle nelehké době podpoříme vás. Jak umíme.
Živé umění ze dne na den usnulo a bude trvat nejspíš několik týdnů či měsíců, než ho společně oživíme. Než se zase vrátíme do divadel, na koncerty, do kin.
My ale už teď chceme ukázat, že živou kulturu lze pěstovat i za těchto časů.
Rozhodli jsme se, že když nemůžete vy za námi, přijdeme my k vám. Pódiem budou ulice, dvorky, parkoviště. Hledištěm se stanou okna a balkony vašich bytů, nemocnic nebo domovů důchodců.
Budeme zase spolu! Zvládneme to! Bezpečně a s respektem k vládním opatřením. #kulturunezastavis
Cirk La Putyka se aktuálně jako většina podobných subjektů přesunula i na internet a pod hlavičkou Cirk La Putyka (A)live nabízí pravidelné live streamy a nedělní workshopy (na Facebooku a Youtube). To vše za dobrovolnou virtuální vstupenku zakoupenou prostřednictvím darujme.cz.
Zdroj: ArtsMarketing.CZ
Iniciativa Cirku La Putyka vyzývá umělce k samostatným akcím
Už pár týdnů probíhá aktivita #kulturunezastavis, která je iniciativou Cirku La Putyka a jejich spřátelených umělců z branže. Herecká či pěvecká vystoupení, akrobaté projíždějící ulicemi města nebo promítání záznamu divadelních vystoupení na fasády domů. To jsou některé z uměleckých počinů, kterých mohou lidé vidět rovnou z oken a balkonů svých domovů, nemocnic nebo domovů pro seniory. Vše probíhá v souladu s bezpečnostními nařízeními vlády. Nyní company oslovuje a zároveň vyzývá i další umělce z ostatních krajů, aby se samostatně vydali roznášet radost svým divákům.
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 3 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Roman Zotov-Mikshin
Proč z kritiky nikdy nelze vypárat priority a preference kritika? Souhlasím, že by neměli v kritice prosakovat, ale…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr