Jiří Bartovanec právě v této chvíli pracuje společně s tanečníky jinanského národního divadla na představení, které bude mít premiéru v polovině listopadu v divadle Shandong Grand Theater. Vzniká tak nová choreografie na téma čínské knihy změn pro osm tanečníků čínského baletu. Představení se tvoří paralelně na dvou kontinentech v dialogu všech zúčastněných. Čínští umělci připravují k představení scénografii a světelný design. Hudbu tvoří český hudebník Martin Tvrdý, který často spolupracuje s tanečníky (např. s Miřenkou Čechovou, Spitfire Company a Tantehorse). Za svou hudební kariéru byl členem několika kapel, s kapelou Ememvoodoopöká získal cenu Anděl.
„Propojení čínské tradiční hudby a elektronických setů Martina Tvrdého vznikla krajina plná inspirace k tvorbě takového tématu jako je ,Book of Changes‘ jakási hudební cesta ze starého do nového světa,“ říká Bartovanec .
Jiří Bartovanec patří mezi úspěšné tanečníky české scény. Na ni se stále častěji vrací se zkušenostmi interpreta a tvůrce po více než patnáctiletém angažmá v souboru Sasha Waltz&Guests. V berlínském souboru zastává v současnosti pozici rehearsal directora a stále tančí v choreografiích noBody, Insideout, Dido&Aeneas, Medea, Jagden und Formen, Continu, Matsukaze, Sacre, L’Après-midi d’un faune, Kreatur a EXODOS. Jeho choreografická tvorba zahrnuje několik autorských sól, např. When my mind is rocking, I know it ́s 7, Anehó, Entropy, RAZZLE DAZZLE, skupinové choreografie Globe a nejnovější verzi Svěcení jara, kterou nastudoval se studenty Duncan Centre. Vytvořil choreografii k inscenacím v brněnském národním divadle Otvírání Studánek, Odyssea a Obrys. Pořádá různé workshopy, mezi ně patří hlavně workshopy repertoáru Sashy Waltz, ale i dětské – například pro děti z uprchlických rodin.
Mimo jiné spolupracoval s Williamem Forsythem, Toulou Limnaios, Jochenem Sandigem, Antonio Ruzem, Mirellou Wiengarten, Helgou Davis a Robertem Wilsonem.
Zdroj: Tisková zpráva
Jiří Bartovanec tvoří pro Jinanské národní divadlo v Číně
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
La Sylphide rozpačitá i roztomilá
kritiky -
Balanchine na čtvrtou v Brně
recenze -
Komunikace – staronová potřeba oboru?
úhel pohledu -
Jana Burkiewiczová k Bread&Dance: „Stojí za tím potřeba sdílet. V tvůrčím procesu jsme totiž neskutečně osamělí.“
rozhovory -
S Miladou Borovičkovou o festivalu TANEC VALMEZ: „Jsme pyšní na uvádění zahraničních premiérových choreografií v Česku.“
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 9 dny
Ninka
Tak to mně se La Syphide moc líbila, nechápu kritiku....La Sylphide rozpačitá i roztomilá
před 12 dny
Andrea
Shodou náhod jsem byla na obou premiérách a mám naprosto odlišný názor než autor této “kritiky”. Měla jsem doprovod z…La Sylphide rozpačitá i roztomilá
před 19 dny
Taťána
Pro mě velké zklamání! Místo humoru - fekální humor, místo nosné myšlenky - výkřiky, předtočené video. Celá hra byla…Démon z Malty
před 20 dny
Filip Martinský
Výborné napsaná kritika už po nekolikáte. Konštruktívne kritické a odborné s historickými prameny.La Sylphide rozpačitá i roztomilá
před 23 dny
ZR
Vážený pane Slavický,moc děkuji za cenné doplnění! Přiznám se, že o uvedení Balanchinových titulů v 90. letech v…
Balanchine na čtvrtou v Brně
Anonym
A Vy jste měl to štěstí obě premiéry také shlédnout?La Sylphide rozpačitá i roztomilá