Jiří Bartovanec právě v této chvíli pracuje společně s tanečníky jinanského národního divadla na představení, které bude mít premiéru v polovině listopadu v divadle Shandong Grand Theater. Vzniká tak nová choreografie na téma čínské knihy změn pro osm tanečníků čínského baletu. Představení se tvoří paralelně na dvou kontinentech v dialogu všech zúčastněných. Čínští umělci připravují k představení scénografii a světelný design. Hudbu tvoří český hudebník Martin Tvrdý, který často spolupracuje s tanečníky (např. s Miřenkou Čechovou, Spitfire Company a Tantehorse). Za svou hudební kariéru byl členem několika kapel, s kapelou Ememvoodoopöká získal cenu Anděl.
„Propojení čínské tradiční hudby a elektronických setů Martina Tvrdého vznikla krajina plná inspirace k tvorbě takového tématu jako je ,Book of Changes‘ jakási hudební cesta ze starého do nového světa,“ říká Bartovanec .
Jiří Bartovanec patří mezi úspěšné tanečníky české scény. Na ni se stále častěji vrací se zkušenostmi interpreta a tvůrce po více než patnáctiletém angažmá v souboru Sasha Waltz&Guests. V berlínském souboru zastává v současnosti pozici rehearsal directora a stále tančí v choreografiích noBody, Insideout, Dido&Aeneas, Medea, Jagden und Formen, Continu, Matsukaze, Sacre, L’Après-midi d’un faune, Kreatur a EXODOS. Jeho choreografická tvorba zahrnuje několik autorských sól, např. When my mind is rocking, I know it ́s 7, Anehó, Entropy, RAZZLE DAZZLE, skupinové choreografie Globe a nejnovější verzi Svěcení jara, kterou nastudoval se studenty Duncan Centre. Vytvořil choreografii k inscenacím v brněnském národním divadle Otvírání Studánek, Odyssea a Obrys. Pořádá různé workshopy, mezi ně patří hlavně workshopy repertoáru Sashy Waltz, ale i dětské – například pro děti z uprchlických rodin.
Mimo jiné spolupracoval s Williamem Forsythem, Toulou Limnaios, Jochenem Sandigem, Antonio Ruzem, Mirellou Wiengarten, Helgou Davis a Robertem Wilsonem.
Zdroj: Tisková zpráva
Jiří Bartovanec tvoří pro Jinanské národní divadlo v Číně
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 35 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 37 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 38 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 39 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 53 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 55 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?