Moravské divadlo Olomouc ukončilo sezonu pod novým vedením – do čela Moravského divadla nastoupil ředitel David Gerneš a novým uměleckým šéfem baletu se stal Michal Štípa.
„Jsem velice rád, že se nám povedlo navázat na práci mého předchůdce Pavla Hekely a udrželi jsme stoupající trend v návštěvnosti i přes spoustu změn, které Moravské divadlo v uplynulé sezoně potkaly. Sezonu hodnotím jako úspěšnou i díky tomu, že se nám povedlo překonat některé těžkosti v jejím průběhu. Chtěl bych na tomto místě poděkovat divákům, že nám zachovali přízeň, a doufám, že i v budoucnu budou naše představení hojně navštěvovat a budou spokojeni s premiérovými tituly, které jsme pro ně s kolegy připravili. Dále bych rád poděkoval všem mým kolegům a spolupracovníkům za jejich entuziasmus a nadšení při přípravě každé premiéry a reprízy během sezony. Je to právě jejich zásluha, že sezona dopadla úspěšně. V neposlední řadě chci poděkovat Statutárnímu městu Olomouc, Olomouckému kraji a partnerům divadla za finanční a věcnou podporu, bez které bychom se neobešli,“ řekl ředitel divadla David Gerneš.
V baletním souboru došlo v uplynulé sezoně ke změně na pozici uměleckého šéfa. Po devíti letech ve funkci byl v listopadu loňského roku odvolán Robert Balogh, novým šéfem se stal dlouholetý první sólista baletu Národního divadla v Praze Michal Štípa. V režii a choreografii Roberta Balogha nastudoval soubor taneční poctu The Beatles Celebration, která se však kvůli komplikacím ohledně poskytnutí licence dočkala pouze premiérového uvedení. Do repertoáru divadla se vrátí v listopadu letošního roku. S novým uměleckým šéfem nastudoval soubor výpravný balet Bajadéra. „Za největší úspěch uplynulé sezony považuji vydařenou premiéru Bajadéry, kterou tanečníci zvládli skvěle, a věřím, že je to jen začátek dalších velkých úspěchů. Velkou radost mám také z toho, že řada tanečníků na sobě velice tvrdě a pečlivě zapracovala a následně si mohla užít zasloužených ovací publika. Velice si cením každého tanečníka zvlášť, protože v uplynulé sezoně zvládli tři premiéry během jednoho měsíce – vedle Bajadéry jsme chystali projekt Balet Gala a obnovenou premiéru Spící Krasavice pro uvádění v Opavě,“ shrnul Štípa.
Baletní soubor se v uplynulé sezoně musel obejít bez prvního sólisty Iva Jambora. Ten byl po operaci kolene v rekonvalescenci. „Letošní prázdniny strávím rehabilitací a vším, co je s ní spojené. Doufám, že do konce roku budu opět fit,“ sdělil Jambor. Po osmnácti letech v souboru se aktivní kariéru rozhodla po letošní sezoně ukončit demisólistka Svatava Pořízková, která ztvárnila výrazné role v inscenacích Marná opatrnost, Oněgin, Carmen, Královna Margot, Maškaráda, Labutí jezero či Three4Dance. S aktivní kariérou v Moravském divadle se loučí rovněž demisólistka baletu, choreografka a taneční mistryně Elena Iliina. Rodačka z Kišiněva působila v olomouckém baletním souboru patnáct let a ztvárnila hlavní ženské role v inscenacích Giselle, Oněgin, Macbeth či Labutí jezero. Po pěti letech opouští soubor Damani Williams. Rodák z britského Leicesteru, který se představil v inscenacích Rusalka, Spartakus, Othello, Louskáček či naposledy Bajadéra, nastupuje od nové sezony do angažmá baletu Slovenského národného divadla v Bratislavě. Sbor baletu pak opouští Zara Brent, Sigrid Glatz, Emanuela Giglio, Daniela Hanelová, Ema Krajčírová, Natalia Polak a Gerardo Guarracino. Nové posily oznámí vedení souboru na začátku příští sezony.
Novou divadelní sezonu v Moravském divadle Olomouc zahájí v neděli 1. září slavnostní galavečer spojený s předáním cen za nejlepší umělecké výkony sezony předchozí. Večerem budou provázet činoherci Jana Posníková a Roman Vencl. Ještě předtím se umělci Moravského divadla Olomouc představí na festivalu Moravské divadelní léto, jehož třetí ročník se uskuteční od 22. do 27. srpna v Olomouci, Křelově a Velké Bystřici.
Zdroj: Moravské divadlo Olomouc
Konec sezony v Moravském divadle Olomouc
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Příliš mnoho Louskáčka?
úhel pohledu -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Aurélie Dupont – Esence francouzské étoile
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 3 dny
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
Anonym
A není nepřijetí na konzervatoř někdy spíš vysvobození, než nutná frustrace?Není někdy lepší, když nepřijatý uchazeč…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří