Moravské divadlo Olomouc ukončilo sezonu pod novým vedením – do čela Moravského divadla nastoupil ředitel David Gerneš a novým uměleckým šéfem baletu se stal Michal Štípa.
„Jsem velice rád, že se nám povedlo navázat na práci mého předchůdce Pavla Hekely a udrželi jsme stoupající trend v návštěvnosti i přes spoustu změn, které Moravské divadlo v uplynulé sezoně potkaly. Sezonu hodnotím jako úspěšnou i díky tomu, že se nám povedlo překonat některé těžkosti v jejím průběhu. Chtěl bych na tomto místě poděkovat divákům, že nám zachovali přízeň, a doufám, že i v budoucnu budou naše představení hojně navštěvovat a budou spokojeni s premiérovými tituly, které jsme pro ně s kolegy připravili. Dále bych rád poděkoval všem mým kolegům a spolupracovníkům za jejich entuziasmus a nadšení při přípravě každé premiéry a reprízy během sezony. Je to právě jejich zásluha, že sezona dopadla úspěšně. V neposlední řadě chci poděkovat Statutárnímu městu Olomouc, Olomouckému kraji a partnerům divadla za finanční a věcnou podporu, bez které bychom se neobešli,“ řekl ředitel divadla David Gerneš.
V baletním souboru došlo v uplynulé sezoně ke změně na pozici uměleckého šéfa. Po devíti letech ve funkci byl v listopadu loňského roku odvolán Robert Balogh, novým šéfem se stal dlouholetý první sólista baletu Národního divadla v Praze Michal Štípa. V režii a choreografii Roberta Balogha nastudoval soubor taneční poctu The Beatles Celebration, která se však kvůli komplikacím ohledně poskytnutí licence dočkala pouze premiérového uvedení. Do repertoáru divadla se vrátí v listopadu letošního roku. S novým uměleckým šéfem nastudoval soubor výpravný balet Bajadéra. „Za největší úspěch uplynulé sezony považuji vydařenou premiéru Bajadéry, kterou tanečníci zvládli skvěle, a věřím, že je to jen začátek dalších velkých úspěchů. Velkou radost mám také z toho, že řada tanečníků na sobě velice tvrdě a pečlivě zapracovala a následně si mohla užít zasloužených ovací publika. Velice si cením každého tanečníka zvlášť, protože v uplynulé sezoně zvládli tři premiéry během jednoho měsíce – vedle Bajadéry jsme chystali projekt Balet Gala a obnovenou premiéru Spící Krasavice pro uvádění v Opavě,“ shrnul Štípa.
Baletní soubor se v uplynulé sezoně musel obejít bez prvního sólisty Iva Jambora. Ten byl po operaci kolene v rekonvalescenci. „Letošní prázdniny strávím rehabilitací a vším, co je s ní spojené. Doufám, že do konce roku budu opět fit,“ sdělil Jambor. Po osmnácti letech v souboru se aktivní kariéru rozhodla po letošní sezoně ukončit demisólistka Svatava Pořízková, která ztvárnila výrazné role v inscenacích Marná opatrnost, Oněgin, Carmen, Královna Margot, Maškaráda, Labutí jezero či Three4Dance. S aktivní kariérou v Moravském divadle se loučí rovněž demisólistka baletu, choreografka a taneční mistryně Elena Iliina. Rodačka z Kišiněva působila v olomouckém baletním souboru patnáct let a ztvárnila hlavní ženské role v inscenacích Giselle, Oněgin, Macbeth či Labutí jezero. Po pěti letech opouští soubor Damani Williams. Rodák z britského Leicesteru, který se představil v inscenacích Rusalka, Spartakus, Othello, Louskáček či naposledy Bajadéra, nastupuje od nové sezony do angažmá baletu Slovenského národného divadla v Bratislavě. Sbor baletu pak opouští Zara Brent, Sigrid Glatz, Emanuela Giglio, Daniela Hanelová, Ema Krajčírová, Natalia Polak a Gerardo Guarracino. Nové posily oznámí vedení souboru na začátku příští sezony.
Novou divadelní sezonu v Moravském divadle Olomouc zahájí v neděli 1. září slavnostní galavečer spojený s předáním cen za nejlepší umělecké výkony sezony předchozí. Večerem budou provázet činoherci Jana Posníková a Roman Vencl. Ještě předtím se umělci Moravského divadla Olomouc představí na festivalu Moravské divadelní léto, jehož třetí ročník se uskuteční od 22. do 27. srpna v Olomouci, Křelově a Velké Bystřici.
Zdroj: Moravské divadlo Olomouc
Konec sezony v Moravském divadle Olomouc
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 35 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 37 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 38 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 39 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 53 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 55 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?