Kontrasty představí novou choreografickou generaci v brněnské Redutě
zprávy
„Tento večer tří choreografů, jejichž díla se poprvé dostala do repertoáru Baletu NdB, je určen především mladším divákům. Název večera pak zcela vystihuje jeho obsah, v kontrastu k sobě tu stojí náměty tragické, filosofické i odlehčené. Mladí tvůrci, kteří nám předkládají své pohybem vyjádřené pohledy na svět, jsou tanečníci našeho souboru, kteří již mají své choreografické debuty za sebou,“ dodávají zástupci NdB. K choreografii Lidice Jana Fouska, která měla premiéru v loňském ročníku Choreografického ateliéru, přibydou dvě zcela nová díla vytvořená speciálně pro tento večer – Rhapsody in Blue Markéty Habalové a Obliviously Aware Dana Datcu.
„Hudební stránka večera zcela odpovídá titulu. Tak, jak to bývá u složených večerů obvyklé, jsou jednotlivé choreografie Kontrastů většinou hudební koláží. Pouze titul Rhapsody in Blue je pojmenován podle hudební předlohy – snad nejhranější jazzové skladby na světě pro sólový klavír a orchestr slavného amerického skladatele George Gershwina,“ dodávají zástupci NdB. Obliviously Aware doprovází druhá část klavírního koncertu Tirol Concerto amerického skladatele Philipa Glasse. K Lidicím zazní hudba ze stejnojmenného filmu, k němuž složil hudbu Michal Hrůza.
Markéta Habalová se choreografii se věnuje od roku 1997. Na II. Mezinárodní baletní soutěži v Brně 2006 získala 1. prémii za současnou choreografii. V rámci tvůrčích dílen Choreografický ateliér vytvořila Vesoul a It‘s Man‘s World (2008), Concierto de Aranjuez, My Pajďom s koňom (2009) a Mezi světy (2014). Jako choreografka spolupracuje také s Taneční konzervatoří Brno.
Dan Datcu vytvořil v roce 2007 pro festival Choreolab v St.Pöltenu Given, but One Wing, o dva roku později pro stejný festival v rakouském Badenu Everlasting Pictures. Zúčastnil se soutěže Festival choreografických miniatur v Bělehradě, kde získal 1. cenu a Cenu kritiků za miniaturu À ton étoile (2013). Pro Slovinský národní balet v Ljublani vytvořil celovečerní balet Tristan a Isolda (2013).
Jan Fousek tvoří teprve krátce. Spolupracuje s Taneční konzervatoří Brno - Adagio (2013), Alice in Wonderland (2014) a Back to You (2014). Choreografie Lidice (2014) je první prací pro Balet NdB.
Zdroj: Národní divadlo Brno
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 39 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 41 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 42 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 43 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 57 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 59 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?