Kaligram Míření zaslal Guillaume Apollinaire své dívce Madeleine v červnu roku 1945.
„Při tvorbě představení jsem vycházela z obsahu, tvaru a kontextu, ve kterém báseň vznikla. Promítá se do ní problematika vztahu ve válečném období, odloučení, stesk, touha a dopad války na mezilidské vztahy, nejen ty milostné. Záměrně jsem vybrala jeden příběh z tisíce na pozadí světové tragédie, abych upozornila na dopady, které válečný stav může přinést. V některých částech choreografie jsem vycházela z civilního pohybu, který postupně rozehrávám do tance. Hranice mezi běžným a tanečním pohybem je někdy zřetelná, jindy téměř neviditelná. Stejně tak jsou některé pohybové sekvence významotvorné, jiné se stávají nositeli poselství až společným dialogem se světly a animací Jakuba Veselého,“ přibližuje autorka projektu, choreografka a tanečnice Anna Kroupová.
Výraznou vizuální stránku inscenace umocní charakteristický hlasový projev, práce s rytmem a vrstvami skladby hudebnice Anny Tretiagové. Ke spolupráci na dramaturgii Kroupová přizvala choreografku Jolanu Šturmovou.
Míření je čtvrtou celovečerní inscenací kolektivu mladých tvůrců a interpretů na poli současného tance MANUS Art Collective. Pod vedením Štěpány Nlasa Mfuta, Šimona Kluse a Šárky Říhové od roku 2020 propojuje umělce z oblastí tance, divadla, hudby a výtvarného umění. Témata tvorby často vychází z osobní zkušenosti autorů reflektujících sociálně společenské a environmentální otázky. „Tanec je slovem, komunikačním tokem, skrze který promlouváme s osobitou poetičností, pravdivostí a snahou přivést diváka k zamyšlení a dialogu,“ doplňuje Říhová.
Další informace o projektu najdete na www.manus-art.cz.
Zdroj: MANUS Art Collective
Mila
Za mě...ne. Nepohoršuje, ale je to za hranicí. Pro mě je klasika klasikou. Pokud nekdo chce jít touto cestou, tak ať…Labutí jezero aneb Co nejdál od pohádky