Kromě Gourdain bylo nominováno dalších pět umělkyň: Elisabeth Kindler-Abali (Berlín), Lulu Obermayer (Mnichov), Renana Raz (Tel Aviv), Doris Uhlich (Vídeň) a Inbal Yomtovian (Jeruzalém). Tvůrkyně nominuje sedm divadelních institucí z Lipska, o vítězce rozhodne pětičlenná porota, která výsledek oznámí 5. listopadu v rámci festivalu Euro-scene Lipsko.
Pětice vybere jednu z nominovaných, která nejvíce zaujme svou inovativností a výjimečností. „Oceníme pojetí současného divadla, jež je vnímáno jako prostor a médium pro pochopení společnosti a pro dialog mezi městskými komunitami,“ píší organizátoři. „Zaměřujeme se na mladé evropské umělkyně, jejichž tvorba se potkává s hodnotami německé herečky Caroline Friederike Neuber,“ dodávají.
Vítězka stipendia obdrží pět tisíc eur a rezidenci v Lipsku v hodnotě deseti tisíc eur, zahrnující každodenní výdaje i cestu. Rezidence je plánovaná na počátek roku 2021, další udílení se bude konat přespříští rok.
Marie Gourdain je francouzská výtvarnice, scénografka a choreografka, která od roku 2010 žije v Praze. Spolupracovala při výrobě animovaných filmů studií Hafan Film a Anifilm. Jako scénografka se podílela na vzniku představení Different?, IMAGO, dva roky byla hlavní scénografkou site- specific festivalu KoresponDance. Dále pracuje a rozvíjí svůj talent v týmech ve Francii a Švýcarsku. V roce 2016 měl premiéru její režijní taneční debut UN. V rámci kolektivu tYhle kromě inscenace UN vytvořila i scénografii k projektu Výš, režii a choreografii k představení LEGOrytmus a Medúza.
Zdroj: International Caroline Neuber Stipendium
Marie Gourdain je nominována na mezinárodní stipendium pro současné umělkyně
Výtvarnice, scénografka a choreografka Marie Gourdain uspěla před porotou a je nominována na Mezinárodní stipendium Caroline Neuber z německého Lipska. Město letos poprvé rozšířilo tradiční Cenu Caroline Neuber o stipendijní odměnu, kterou uděluje výjimečným ženským tvůrkyním v oblasti současného divadla.
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Aurélie Dupont – Esence francouzské étoile
osobnosti -
Sergio Méndez Romero a Sawa Shiratsuki: „Úspěšné partnerství stojí na respektu“
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 8 dny
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 11 dny
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 11 dny
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 11 dny
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 11 dny
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 11 dny
Anonym
A není nepřijetí na konzervatoř někdy spíš vysvobození, než nutná frustrace?Není někdy lepší, když nepřijatý uchazeč…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří