Duet ...Or to Be tvoří v důsledku dvě „sóla“. Postavy, které o sobě nevědí, a které spojuje dohromady až divák, který je vidí společně. Publikum se stává svědkem tohoto ne-setkání a může si představovat, co by se odehrálo, kdyby se postavy uviděly.
„M & J jsou každý ve svém světě, a i když je vidíme pospolu, vidíme zároveň, že nejsou v tomtéž světě, jde o dvě velmi odlišné povahy, které se nemohou setkat a jsou ve svém přesvědčení izolované,“ přibližuje Jean Gaudin podstatu představení.
Každý z tvůrců pracoval nejprve na svém vlastním sóle a oba společně pak hledali a zkoumali jejich propojení v jednotný umělecký tvar. ... Or to Be je tak setkáním odlišnosti jejich měnících se těl, jejich jednogeneračního věkového rozdílu, jejich rozdílných i stejných životních zkušeností.
Markéta Stránská a Jean Gaudin se pracovně setkali v létě 2017 v Praze. Během této intenzivní desetidenní spolupráce zjistili, že mají mnoho společného: „S Jeanem jsme se před několika lety setkali na festivalu KoresponDance, a hned rok na to při rezidenci s koučinkem, kterou pořádalo Centrum choreografického rozvoje SE.S.TA. Od prvního setkání nám bylo jasné, že máme společnou tvůrčí notu (hlavně téma prostoru), že souzníme i lidsky,
a především máme stejný smysl pro humor,“ popisuje cestu ke vzniku nové inscenace Markéta Stránská a dodává: „Jsme takové puzzle. Naši spolupráci si pokaždé moc užíváme, je to radost, vždycky se na ni dost těšíme.“
Zdroj: Centrum choreografického rozvoje SE.S.TA
Markéta Stránská a Jean Gaudin uvedou nový duet
Studio ALTA uvede 16. února 2020 premiéru duetu české performerky a choreografky Markéty Stránské a francouzského tanečníka a choreografa Jeana Gaudina s názvem …Or to Be. Inscenace přivádí na scénu dva lidi chycené v trojúhelníku prázdnoty, strachu a opuštěnosti, dva charaktery a jejich nutkavé chování v prostoru, který pozoruje jejich marné snažení.
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela mladá česká tanečnice a choreografka Natálie Podešvová
zprávy -
Byly zveřejněny nominace na Ceny Thálie
zprávy -
Alexej Ratmanskij: „Otázka budoucnosti ruského umění teď vůbec není relevantní“
rozhovory -
Patrik Holeček: „Mám rád, když jsou balety odlehčené. To mi dodá sílu a energii.“
rozhovory -
Eva Urbanová: „Vášeň a osobná zainteresovanosť sú pre mňa v tanci veľmi dôležité“
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 11 dny
Josef Bartoš
Vzpomněl jsem si na onu předpověd autorů prvního komentáře o tom, že Krajina těla je horkým kandidátem na Ceny Thálie.…Krajina těla – Nezdařilá přehlídka ohebnosti a síly
před 12 dny
Michal Sedivy
toto predstaveni jsem videl diky pratelum, kteri mne chteli potesit a prekvapit; udelali mi velikou radost svym cinem, a…Krajina těla – Nezdařilá přehlídka ohebnosti a síly
před 12 dny
Jana
Představení libereckého divadla - Mauglí, je mimořádně povedené a nádherné. Krásná hudba i scéna, vynikající výkony…DFXŠ zve na premiéru baletu Mauglí
před 66 dny
Tom
Odborná témata fungují trošičku jinak.Pokud novinář rozumí zdravotnictví, nepotřebuje se ptát expertů. Pokud novinář…
Taneční publicista není PR agentura
před 74 dny
Barbarella Blue
S recenzí Clary Zangy se můžu zcela ztotožnit.Laicky lze říct, že hra je efektní, ale velmi nudná. Po pár scénách již…
Krajina těla – Nezdařilá přehlídka ohebnosti a síly
Mila
Za mě...ne. Nepohoršuje, ale je to za hranicí. Pro mě je klasika klasikou. Pokud nekdo chce jít touto cestou, tak ať…Labutí jezero aneb Co nejdál od pohádky