V sezoně 2019/2020 uvede Balet Moravského divadla Olomouc dvě baletní premiéry. První proběhne 1. listopadu 2019, půjde o romantický balet Giselle v choreografii Michala Štípy. Dne 17. dubna 2020 se uskuteční druhá premiéra s názvem Krvavá svatba v choreografii Aleny Peškové.
„Společně s kolegy jsme přistoupili s veškerou pokorou a úctou k výběru titulů, které by návštěvníky našeho divadla měly někdy pobavit a pohladit po duši a jindy zase otevřít témata, o kterých se třeba zas až tak často nemluví, ale je potřeba na ně nezapomínat. Věřím, že se nám to povedlo, a mohu hrdě konstatovat, že v sezoně, jež nás přivede k významnému jubileu našeho divadla, nabídneme pestrý mix premiér,“ uvedl ředitel MDO David Gerneš.
Příznivci tanečního umění se mohou v příští sezoně těšit na klasický romantický balet i na moderní choreografie. „První inscenaci, kterou jsem zařadil do svého dramaturgického plánu, je klasický balet Giselle. Tento titul jsem mimo jiné zvolil pro krásnou hudbu Charlese Adolpha Adama a pro rozšíření klasického repertoáru,“ uvedl umělecký šéf baletního souboru Michal Štípa. Protipólem romantického baletu Giselle bude adaptace slavného básnického dramatu Federica Garcíi Lorcy Krvavá svatba v choreografii Aleny Peškové. V příští sezoně tak bude jedinečná možnost zhlédnout dílo jednoho dramatika v činoherním a tanečním ztvárnění. „Práci Aleny Peškové sleduji mnoho let a jsem velice rád, že přijala nabídku na zpracování tohoto dramatického příběhu. Každé její zpracování je vždy velmi zajímavé díky nápadité choreografii, modernímu pohybovému slovníku a hudbě,“ uvedl Štípa a doplnil, že pro milovníky baletu chystá na příští sezonu také program Divák s baletem, v jehož rámci se mohou zájemci setkat se členy baletního souboru, zúčastnit se zkoušek a dozvědět se něco z baletní terminologie.
Zdroj: Moravské divadlo Olomouc
Moravské divadlo Olomouc uvede v příští sezoně Giselle a Krvavou svatbu
zprávy
Fotogalerie
Diskuze
Přidat komentářDIÁŘ PŘEDSTAVENÍ
prosinec 2019
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
25
Premiéra
Constellations III. My son is looking to the sun Markéta Vacovská, Miřenka Čechová Praha, Divadlo Ponec |
1
Louskáček, vánoční sen FIBS, Taneční centrum Praha - konzervatoř Taneční centrum Praha - konzervatoř Praha, Divadlo na Vinohradech Louskáček, vánoční sen FIBS, Taneční centrum Praha - konzervatoř Taneční centrum Praha - konzervatoř Praha, Divadlo na Vinohradech |
|||||
2
MARNÁ OPATRNOST, Severočeské divadlo Balet Severočeského divadla Ústí nad Labem, Severočeské divadlo
Premiéra
Kuře Anna Kukuczková Praha, Divadlo Kolowrat |
3
Kuře Anna Kukuczková Praha, Divadlo Kolowrat |
8
Louskáček, vánoční sen FIBS, Taneční centrum Praha - konzervatoř Taneční centrum Praha - konzervatoř Praha, Divadlo na Vinohradech Louskáček, vánoční sen FIBS, Taneční centrum Praha - konzervatoř Taneční centrum Praha - konzervatoř Praha, Divadlo na Vinohradech |
||||
15
Louskáček, vánoční sen FIBS, Taneční centrum Praha - konzervatoř Taneční centrum Praha - konzervatoř Praha, Divadlo na Vinohradech Louskáček, vánoční sen FIBS, Taneční centrum Praha - konzervatoř Taneční centrum Praha - konzervatoř Praha, Divadlo na Vinohradech |
||||||
18
Premiéra
Arytmie Konzervatoř Duncan Centre Praha, Konzervatoř Duncan Centre |
19
Premiéra
Arytmie Konzervatoř Duncan Centre Praha, Konzervatoř Duncan Centre |
22
Louskáček, vánoční sen FIBS, Taneční centrum Praha - konzervatoř Taneční centrum Praha - konzervatoř Praha, Divadlo na Vinohradech Louskáček, Moravské divadlo Olomouc Balet Moravského divadla Praha, Moravské divadlo Olomouc Louskáček, vánoční sen FIBS, Taneční centrum Praha - konzervatoř Taneční centrum Praha - konzervatoř Praha, Divadlo na Vinohradech Louskáček, Moravské divadlo Olomouc Balet Moravského divadla Praha, Moravské divadlo Olomouc |
||||
23 | 24 |
26
Louskáček, Moravské divadlo Olomouc Balet Moravského divadla Praha, Moravské divadlo Olomouc Louskáček, Moravské divadlo Olomouc Balet Moravského divadla Praha, Moravské divadlo Olomouc |
||||
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
NEJČTENĚJŠÍ
-
Velký šéf
glosy -
Lucia Kašiarová o Studiu Alta: „Když něco končí, něco nového začíná.“
rozhovory -
Plzeňský Korzár se ztrácí v překombinovanosti
recenze -
Rozhovor se Zdeňkem Mládkem: „Lidé se mnohdy jen bojí nahlédnout pod pokličku.“
rozhovory -
Vyjádření ke stažení článku Krize v Baletu Národního divadla
glosy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
Jana Bohutínská
Milý Josefe, nemějte mi za zlé, že celou "kauzu" bedlivě sleduji a tudíž jsem si s velkým zájmem přečetla i Vaše…Vyjádření ke stažení článku Krize v Baletu Národního divadla
včera
Jan Klen
Nevím, kolik je v Americe, Německu, Francii, Austrálii, Japonsku a jinde po světě baletních a podobných škol a kolik…Velký šéf
včera
Lucia Kašiarová
Ani ve snu by mně nenapadlo, že odhodláním a vírou skupiny lidí, je možné vybudovat prostor pro práci lidí v neziskovém…Lucia Kašiarová o Studiu Alta: „Když něco končí, něco nového začíná.“
před 2 dny
Daniela Machová
Kateřino, zapsaný spolek je jedním z typů nestátní neziskové organizace (např. vedle obecně prospěšné společnosti,…Lucia Kašiarová o Studiu Alta: „Když něco končí, něco nového začíná.“
před 2 dny
Kateřina Jírová
Jak se liší nestátní nezisková organizace od zapsaného spolku?Lucia Kašiarová o Studiu Alta: „Když něco končí, něco nového začíná.“
před 2 dny
Jana Návratová
Pane Šimku, tak jsem si přečetla, co mi píšete a doporučujete. I to, jak mě obviňujete ze lži s poukazem, že je něco…Lucia Kašiarová o Studiu Alta: „Když něco končí, něco nového začíná.“
Lucie Hayashi
Milá Jano,děkujeme za komentář i vaše povzbudivá slova. Novinářskému postoji i etice rozumíme, je tu ale ještě ten…
Vyjádření ke stažení článku Krize v Baletu Národního divadla