V sezoně 2019/2020 uvede Balet Moravského divadla Olomouc dvě baletní premiéry. První proběhne 1. listopadu 2019, půjde o romantický balet Giselle v choreografii Michala Štípy. Dne 17. dubna 2020 se uskuteční druhá premiéra s názvem Krvavá svatba v choreografii Aleny Peškové.
„Společně s kolegy jsme přistoupili s veškerou pokorou a úctou k výběru titulů, které by návštěvníky našeho divadla měly někdy pobavit a pohladit po duši a jindy zase otevřít témata, o kterých se třeba zas až tak často nemluví, ale je potřeba na ně nezapomínat. Věřím, že se nám to povedlo, a mohu hrdě konstatovat, že v sezoně, jež nás přivede k významnému jubileu našeho divadla, nabídneme pestrý mix premiér,“ uvedl ředitel MDO David Gerneš.
Příznivci tanečního umění se mohou v příští sezoně těšit na klasický romantický balet i na moderní choreografie. „První inscenaci, kterou jsem zařadil do svého dramaturgického plánu, je klasický balet Giselle. Tento titul jsem mimo jiné zvolil pro krásnou hudbu Charlese Adolpha Adama a pro rozšíření klasického repertoáru,“ uvedl umělecký šéf baletního souboru Michal Štípa. Protipólem romantického baletu Giselle bude adaptace slavného básnického dramatu Federica Garcíi Lorcy Krvavá svatba v choreografii Aleny Peškové. V příští sezoně tak bude jedinečná možnost zhlédnout dílo jednoho dramatika v činoherním a tanečním ztvárnění. „Práci Aleny Peškové sleduji mnoho let a jsem velice rád, že přijala nabídku na zpracování tohoto dramatického příběhu. Každé její zpracování je vždy velmi zajímavé díky nápadité choreografii, modernímu pohybovému slovníku a hudbě,“ uvedl Štípa a doplnil, že pro milovníky baletu chystá na příští sezonu také program Divák s baletem, v jehož rámci se mohou zájemci setkat se členy baletního souboru, zúčastnit se zkoušek a dozvědět se něco z baletní terminologie.
Zdroj: Moravské divadlo Olomouc
Moravské divadlo Olomouc uvede v příští sezoně Giselle a Krvavou svatbu
zprávy
Fotogalerie
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
„Člověk prostě musí zatáhnout ruční brzdu,“ říká Jana Burkiewiczová k pozastavení činnosti svého souboru Burki&com
rozhovory -
Izraelská umělkyně Galit Liss: „Otevírám taneční umění zralým ženám“
rozhovory -
Ohad Naharin – Setkání s přívětivým démonem
osobnosti -
Nebesa – Kam kráčí Losers?
recenze -
PSOTA – Mistr – Autenticita, emoce a jiný Martin Dvořák
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 9 dny
Josef Bartoš
Samozřejmě nemůže být prodejnost lístků ukazatelem kvality. Ale ti, kteří sedí ve vedení Národního divadla, pak získají…Pochybné bpm lapající po dechu…
před 13 dny
Jana Novotná
Prodejnost lístků baletu přeci nemůže být hodnotícím kritériem - v městě plném turistů, kde pokud touží navštívit budovu…Pochybné bpm lapající po dechu…
před 17 dny
Kata Zagorski
Potlesk tomuto rozhovoru„Člověk prostě musí zatáhnout ruční brzdu,“ říká Jana Burkiewiczová k pozastavení činnosti svého souboru Burki&com
před 17 dny
Filip Staněk
Díky! Skvělý, odvážný a potřebný příspěvek. Ano, neptala jste se všude. Jsem hrdý, že jsem nezávislý taneční umělec.…Hrdost a svoboda na taneční scéně
před 24 dny
Monika Štarková
Velmi trefný příspěvek k diskuzi.Tyto pochybnosti jsem o autorce textu rovněž uvedla na Facebookových stránkách.…
Variations of Dreams – Zdařilý premiérový večer
před 24 dny
Kryštof Šimek
Dobrý den,Vážená paní Trubačová, velmi mě mrzí, že debata o představení nespočívá v tom, jak se studenti za dva…
Variations of Dreams – Zdařilý premiérový večer
Josef Bartoš
Vážení komentující,bohužel, k faktickým chybám skutečně došlo, za což patří studentům i organizátorům naše omluva.…
Variations of Dreams – Zdařilý premiérový večer