Radim Vizváry a jeho autorské sólo VIP, Fin v kožené masce, drsné Amazonky Lenky Vagnerové nebo hra s dechem a několika koulemi. Nejen to nabídne šestý ročník mezinárodního festivalu tance, cirkusu a fyzického divadla MOVE fest 2019, který proběhne od 22. do 26. května 2019 v Ostravě na Masarykově náměstí, v Cooltouru a v Domě kultury města Ostravy.
MOVE fest otevře Běžkařská odysea Bratří v tricku. Po Masarykově náměstí se budou na běžkách a na suchu pohybovat dva velmi nápadní muži. Návštěvníci nemusí jen přihlížet, Bratři v tricku je velmi rádi zapojí do svého příběhu. Show je vhodná pro celou rodinu a vstup je zdarma.
Držitel Thálie Radim Vizváry letos do Ostravy přiveze své sólo VIP. Pantomimu doplněnou efektními iluzionistickými prvky, kdy se na jevišti symbolicky pohybuje v nápadném kožichu. Vizváry se v Ostravě ujme i role lektora, doplňuje ředitelka festivalu Jana Ryšlavá: „Pro tanečníky jsme v rámci workshopu připravili techniku mimu, resp. metodu Radima Vizváryho. Nabídneme i choreografické postupy pro současný tanec, a to s Markétou Jandovou. Diváky ovšem neochudíme ani o oblíbené diskuze s performery. Letos to budou ,Dvě deci o tanci‘ s redaktory Tanečních aktualit.“
Festival bude 23. května pokračovat představením Nahkanaama (Kožená maska) Fina Jouni Ruutha. Jedná se o novo-cirkusovou one-man show, která se nebojí černého humoru. Ostrava je jediným místem v České republice, kde bude Nahkanaama k vidění, dětem do 15 let je ale nepřístupná. Naopak všem generacím je otevřeno experimentální pohybové divadlo s názvem Respire v podání dua Cie Circoncentrique (Francie).
Tři studentky HAMU, jež založily soubor Holektiv, uvedou na MOVE festu premiérovou inscenaci Božena. Téměř zapomenutý příběh Boženy Lágerové Peterkové, první české aviatičky. Za svůj sen - stát se pilotkou - bojovala tato odvážná žena v nelehké době. Příběh plný vzletů a pádů autorky prokládají historickými fakty. Naopak sólovým projektem je LeŤ, taneční debut choreografky a performerky Markéty Stránské. Markétě chybí dolní končetina, proto tančí s berlemi a protézou. Chce inspirovat, jako by říkala, že veškeré limity máme pouze ve své hlavě. Na podobné téma (ovšem z pohledu zdravého člověka) navazuje Kvartet s hudbou Clarinet Factory režisérky a choreografky Terezy Vejsadové. Šestý ročník mezinárodního festivalu tance, cirkusu a fyzického divadla v Ostravě uzavřou Amazonky Lenky Vagnerové v Domě kultury města Ostravy.
Zdroj: MOVE fest
MOVE fest 2019 - muž s koženou maskou, Amazonky nebo Radim Vizváry
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
pierrot_le_fou
Romane, moc díky za tu první reakci. Cením si na ní zejména toho, že se pokouší otevřít prostor k rozmluvě o věci jako…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 7 dny
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 7 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 7 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 7 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 8 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Hana Polanská
Je škoda, že v článku není uvedeno, kdo za tím štěstím, že máme Hamiltona (a nejen jeho, ale i další dědice a ikony…Jakákoli jedinečnost. Julyen Hamilton zase v Praze