Projekt vznikl v koprodukci s Tancem Praha, divadlem Komplex Teatr v Chemnitzu, festivalem Meeting Brno a festivalem …příští vlna/next wave…. V červenci proběhla exteriérová premiéra v Brně, které díky festivalu uchovává živou paměť o nelehkém období evropských dějin. Michal Záhora navazuje na své předchozí filozoficko-společenské choreografie: „Evropa je pro mě téma, které se mě dotýká osobně, zároveň ale rezonuje i ve společnosti. Všichni cítíme, že žijeme v zásadní době, době změn a každý to nějak reflektuje.“ Představení vznikalo jako vize do budoucna, přesto se vracelo ke kořenům. Tereza Krčálová vidí v přemýšlení o Evropě výzvu: „Naším velkým úkolem je nyní pochopit, do jaké míry jsme schopni budoucnost ovlivnit a do jaké míry je budoucnost záměrem vyšší vůle.“
Pro tvůrčí tým Pulsaru – Michal Záhora, Honza Malík a Tereza Krčálová – se východiskem k uchopení tématu Evropy stalo vytvoření jakéhosi zakládacího příběhu Evropy na základě evropských pověstí a jejich současného vnímání. Pro filozofický rámec díla si v další fázi Záhora vybral učení myslitele a přírodovědce Pierra Teilharda de Chardin, který se zabýval evolucí lidstva a vesmíru a vytvořil pojem bod Omega (něco, co pohání vývoj lidstva z budoucnosti). Dále se tvůrčí tým opíral o publikaci Otakara A. Fundy Znavená Evropa umírá.
Do průzkumu byli zahrnuti i samotní aktéři a byl tím podmíněn i jejich výběr. Pulsar tedy neoslovoval záměrně pouze profesionální tanečníky, ale i performery jako angažované umělce zabývající se veřejným prostorem. „Záměrem bylo, aby představení získalo nový a neotřelý výraz, ať už vzhledem k nesourodosti tanečníků, tak i díky pohybovému materiálu a pohledu na svět, který jednotliví tanečníci do představení vnesli,“ konstatuje Honza Malík.
Hudební složka díla vychází ze skladeb českého skladatele a dirigenta Miloše Boka. Jeho hudbu pro představení modifikoval Václav Chalupský.
„Pulsar se dlouhodobě věnuje celospolečenským tématům, což je pro tanec vždy velká výzva. Nesmírně si jeho přístupu cením a těším se na objevování nových úhlů pohledu, které přináší“, dodává za Tanec Praha Yvona Kreuzmannová.
Zdroj: PULSAR z.s.
Obrat konce – dílo o domnělé budoucnosti Evropy
PONEC – divadlo pro tanec uvádí 21. září 2020 nový projekt uskupení Pulsar s názvem Obrat konce a podtitulem Evropa k bodu Omega. Choreografie Michala Záhory je filozofickým zamyšlením se nad tím, co nás jako součást evropského společenství může očekávat v budoucnu. V představení se objeví různorodý tým tanečníků: tanečnice Helena Arenbergerová, dva tanečníci z mladé generace absolventů Konzervatoře Duncan centre Nikola Němcová a Radim Klásek a dva původně brněnští performeři Katarzyna Kamecka a Michal Nagy. Pro choreografa Michala Záhoru se jedná o 15. autorské dílo za patnáct let profesionální umělecké práce.
zprávy
Diskuze
Přidat komentářDIÁŘ PŘEDSTAVENÍ
leden 2021
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 29 | |||||
NEJČTENĚJŠÍ
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 8 dny
Milan Petrasek
Byl jsem svého času zaměstnán ve státní instituci ve které jsem mohl sledovat dlouholetý proces zeštíhlování sociálních…Odchod z Laterny magiky – Rozhovor s Pavlem Knollem a vyjádření Jany Dvořákové
před 10 dny
Roman Vašek
Už nějaký ten rok mám problém vyznat se v některých pracovních pozicích v Národním divadle. Občas dumám, proč se tahle…Odchod z Laterny magiky – Rozhovor s Pavlem Knollem a vyjádření Jany Dvořákové
před 14 dny
Kata Zagorski
Možno preto, že keď niekto ponúkne svoje hodnotenie a kritický názor, je tu potom za to od všelijakých dotknutých aj…Zabiják život – Široce rozevřená křídla nad radostí a smutkem
před 19 dny
Václav H.
Casto uvazuji proc jsou tyhle Ceske recenze psane spise jak obsah dila a nikoli jako recenze?!Porad nenachazim…
Zabiják život – Široce rozevřená křídla nad radostí a smutkem
před 23 dny
Ivana Kloubková
Milý pane Lukáši Slavický, děkuji za doplnění a držím palce vám i celému souboru! S pozdravem Ivana KloubkováVzpomínky staré paruky aneb Čím žije stáří
před 27 dny
Lukáš Slavický
Vstřícná a pozitivní recenze od paní Kloubkové mně velmi potěšila! Rád bych jen doplnil, že dále tančili Tereza…Vzpomínky staré paruky aneb Čím žije stáří
před 32 dny
Kerim
Pan Malcev byl umělec,který svoje řemeslo bravůrně ovládal. Na jeho balety jsem rád chodil.Viktor Malcev – Výrazná postava českého baletu z Tádžikistánu
před 65 dny
Marcela Martiníková-Krobová
Pane Bartoši,dvacet let jsem žila umělecký život s Jaroslavem Slavickým. Od rána do večera na baletním sále, večer…
Zlatá Praha – Smutný obraz českého tance
Zdeněk Prokeš
Úvodem bych chtěl moc poděkovat Monice Rebcové za připomenutí velké osobnosti světového tance a choreografie A. Aileyho…Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“