Ocenění pro Markétu Perroud
zprávy
Řád umění a literatury (Ordre des Arts et des Lettres) je francouzský řád, udělovaný francouzským ministrem kultury i osobnostem, které nejsou francouzskými občany. Byl navržen 2. května 1957, prezident Charles de Gaulle jej schválil při restrukturalizaci francouzských řádů v roce 1963. Je udělován za významné zásluhy na poli literatury a umění.
Markéta Perroud, roz. Plzáková vystudovala pražskou Taneční konzervatoř, působila 7 let jako sólistka Pražského komorního baletu Pavla Šmoka a zároveň spolupracovala na mnoha nezávislých uměleckých projektech doma i v zahraničí. Stala se laureátkou ceny Thálie za mimořádný jevištní taneční výkon za rok 1995. V roce 1997 přijala angažmá jako sólistka v lyonském Ballet de l’Opéra national de Lyon, kde působila do roku 2010. Spolupracovala s předními choreografy M. Ekem, J. Kyliánem, O. Naharinem, T. Brown, M. Marin, N. Duatem, T. Saarinenem, R. Maliphantem a dalšími. Je držitelkou francouzského státního diplomu v oboru taneční pedagogiky (od roku 2004). V roce 2009 až 2010 absolvovala v Lyonu roční studium kulturního managementu. Od roku 2010 spolupracovala s Tancem Praha o.s. jako členka Umělecké rady. Od listopadu 2011 je spoluředitelkou festivalu TANEC PRAHA. Aktualizace 21. 5.
Markéta Perroud obdržela insignie Řádu umění a literatury 13. května. Během slavnostního ceremoniálu jí byla předána medaile a krásná vyjádření od Yourgose Loukose, ředitele Baletu lyonské Státní opery, Marca Cardonela, dlouholetého programového ředitele festivalu Nuit de Fourvière, taneční historičky Florence Poudru či slavného českého choreografa Jiřího Kyliána.
Tanec Praha tak má ve vedení již dvě ženy s hodností rytíře. Yvona Kreuzmannová obdržela v roce 2004 Rytířský řád Za zásluhy, který uděluje francouzský prezident lidem jiné národnosti než francouzské, v tomto případě za mimořádný přínos pro rozvoj evropské kulturní spolupráce.
Mezi další držitele Řádu literatury a umění patří z českých osobností např. Adolf Born, Anna Fárová, Michel Fleischmann, Bohumil Hrabal, Věra Chytilová, Marek Kopelent, Magdalena Kožená, Jiří Menzel, Bořek Šípek, Eva Urbanová a další. Zdroj: Divadlo Ponec, Wikipedia, Pražský komorní balet
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 34 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 36 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 37 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 38 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 52 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 54 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?