Petr Zuska ve svém nejnovějším díle, rozděleném do dvou částí Update 24 a Fragment 24, předkládá svébytnou uměleckou reflexi české identity a jejích proměn v toku času. Update 24, jak název napovídá, staví na choreografově dřívější tvorbě, nyní obohacené o mužskou roli a rozšířené o hudební doprovod zahrnující píseň Boba Dylana i Zuskovu vlastní skladbu.
Fragment 24 se inspiruje Smetanovým cyklem symfonických básní Má vlast a Starými pověstmi českými od Aloise Jiráska, přičemž tato klasická díla propojuje se současným pohledem na národní identitu. „Má vlast a Staré pověsti české sdílejí řadu společných témat. Ve svém díle čerpám z obou těchto pramenů, které obohacuji o svůj současný, autorský pohled,“ vysvětluje Petr Zuska. „Touto choreografií vzdávám hold Bedřichu Smetanovi u příležitosti dvoustého výročí jeho narození, stejně jako všem, kteří před ním i po něm projevili aktivní zájem o svou vlast, přispěli k jejímu rozkvětu a neváhali pro ni přinést oběti.“ Inscenace Pro mou vlast tak kombinuje současný tanec s pečlivě vybraným hudebním doprovodem, čímž vytváří mozaiku českých dějin, kultury a současnosti.
Ladislava Dunovská, ředitelka Pražského komorního baletu, k nadcházející premiéře poznamenává: „Petr Zuska mistrně propojuje klasické prvky s moderním výrazem, čímž vytváří umělecký zážitek, který rezonuje s dnešní dobou a zároveň vzdává hold našemu kulturnímu dědictví. Dílo plné hluboké symboliky obsahuje skutečně působivé pasáže. Uvedení představení Pro mou vlast je součástí oslav Roku české hudby a zároveň poctou dvoustému výročí narození Bedřicha Smetany. Děkujeme za finanční podporu Ministerstva kultury České republiky, která umožnila vznik tohoto představení.“
Zdroj: Pražský komorní balet
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr