Polovecké tance a Šeherezáda již dnes v Ústí nad Labem
zprávy
„Polovecké tance, které jsou součástí opery Kníže Igor, tentokrát uvádíme samostatně. Hudba je plná temperamentu a prvků východní kultury starověké Rusi. Dílo vychází z epické básně Slovo o pluku Igorově raného středověku líčící ruské bohatýrství, pramenící z velké lidové tradice, která je právě v Poloveckých tancích strhujícím způsobem exponována jako tatarský a polovecký živel. Baletní provedení vzniklo na začátku dvacátého století v choreografii Michaila Fokina, jednoho z největších kulturních osobností dvacátého století, radikálního choreografa, který je dnes považován za zakladatele moderního baletu,“ dodávají zástupci baletu Severočeského divadla.
V hlavních rolích se představí Zuzana Novoborská (Peršanka), Elena Mazanova, Emmeline Jansen a Blanka Tasi (Peršanky), Chiaki Honda / Eliška Černohlávková (Polovecká žena), Vladimir Gončarov / Roberts Skujenieks, Pavel Enekeš j. h. / Jean-Michel Reuter (Polovečtí muži) a další.
K druhému baletu zástupci divadla říkají: „Šeherezáda je symfonická suita (35. dílo z roku 1888) z baletu Šeherezáda, která svou opojnou melodickou krásou a instrumentační barvitostí vyniká nad jinými skladbami Rimského-Korsakova. Pestrá instrumentace evokující orientální prostředí s bohatou rytmickou a melodickou invencí s motivy vzdálené exotiky. V našem podání je tato suita hudebně básnickým přepisem tragického příběhu sultána Šahriara a jeho věrolomné manželky Zobeidy, který končí její smrtí.“
V hlavních rolích vystoupí Michaela Gupfinger / Chiaki Honda (Zobeida), Róbert Király (Zlatý otrok), Vladimir Gončarov (Shahriar) a Pavel Enekeš j. h. (Shah Zeman).
Dále účinkují sólisté a členové baletního a operního souboru, žáci Baletního studia a orchestr Severočeského divadla v Ústí nad Labem pod taktovkou Milana Kaňáka.
Zdroj: Severočeské divadlo opery a baletu
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 2 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média