Tradiční Louskáček pro děti i dospělé
Louskáček hudebního skladatele Petra Iljiče Čajkovského, poprvé inscenovaný koncem 19. století, je balet, který se ve světě i v České republice dočkal již nespočtu jak osobitých, tak tradičnějších zpracování.
Louskáček hudebního skladatele Petra Iljiče Čajkovského, poprvé inscenovaný koncem 19. století, je balet, který se ve světě i v České republice dočkal již nespočtu jak osobitých, tak tradičnějších zpracování.
V Ústí nad Labem se chystal premiérový večer zaslíbený lásce, v podobě severského fatalismu i jižanské vášně. Při druhé generální zkoušce děl Peer Gynt a Carmen choreografky Mariky Hanušové, v atmosféře posledních úprav a napětí před premiérou, jsem vyzpovídala šéfku baletu Margaritu Pleškovou.
Sleduji vývoj tohoto baletního souboru dlouhá léta nejen jako divák, ale také jako choreograf. Uvedl jsem s ním premiéru Romea a Julie či Chopina.
Nebo také pocta Michailu Fokinovi. I tak by mohl klidně znít podtitul novinky, kterou si pro baletumilovné publikum v Ústí nad Labem přichystala dramaturgie tamějšího baletního souboru.
Když se 28. června 1841 v pařížském Salle Le Peletier poprvé zavřela opona za účinkujícími v čele s Carlottou Grisi a Lucienem Petipou, kteří se publiku představili ve zbrusu novém baletu s názvem Giselle, dalo se již z nadšené odezvy publika tušit, že se právě zrodil skutečný hit. A čas jim dal za pravdu.
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
3 | ||||||
1 | 2 |
Filip
Skvelá odborná recenze! Gratuluji!Puppet, Dos soles solos – Dvojitá sázka na jistotu?