Díky programu Nová krev na scéně v produkci Nové sítě dostala choreografka a umělkyně Natalie Tun příležitost vytvořit vlastní divadelní projekt. Výsledkem její práce, s převážně ženským mezinárodním týmem nově vznikajícího souboru LUSK, se stala taneční inscenace YUTORI.
Tobiáš Waller
Po maturitě a absolutoriu v oboru klasický tanec na Taneční konzervatoři hl. m. Prahy se rozhodoval mezi studiem Taneční vědy na HAMU a Teorie a kritiky na DAMU. Nakonec se rozhodl pro divadelní fakultu a v současné době zde dokončuje bakalářské studium Teorie a kritiky divadelní tvorby. Kromě publikační činnosti v rámci médií jako jsou Divadelní noviny či Deník N, se podílí na tvorbě autonomní rubriky Spora, která funguje pod hlavičkou blogu Podhoubí a zaměřuje se především na mladší čtenářské a posluchačské generace a snaží se o transparentní a akademismy nezatíženou reflexi divadelního umění v Česku. Kromě publikační činnosti v rámci médií či divadelních festivalů (Babkárská Bystrica, Pražské Quadriennale, Zlomvaz) se věnuje i PR a propagaci několika kulturních platforem a těles. Zajímá se o takové divadlo a umění, které kromě estetických hodnot tematizuje i hodnoty etické a otevírá tak celospolečenské otázky a témata. Zaobírá se rovněž divadelní sociologií a tím, jak je schopno divadlo komunikovat se svým diváctvem, a jak jej to jako médium konstituuje.
Texty autora
Nebojsy – Exkurze do mikrosvětů tří mladých umělkyň
Rozsáhlé podzemní prostory žižkovského Paláce Akropolis se díky citlivé a intimní inscenaci Nebojsy tří performerek přibližně na hodinu proměňují ve zcela osobitý mikrosvět.
Barokní procházky – Performativně rozevlátá studie barokní estetiky
Čtvrtý den festivalu WILD!, který pořádá divadlo Venuše ve Švehlovce, patřil uměleckému spolku Beautiful Confusion Collective a jejich novému projektu s názvem Barokní procházky.
Comfort Women, BIOrytmus, Entropie – O traumatu, násilí, tanečním umění, tělesnosti i stáří
První květnový víkend byl v divadle PONEC věnován absolventským choreografiím studentů a studentek choreografie pražské HAMU. Ti se představili třemi kratšími projekty s rozdílnou tematikou i kvalitou provedení či svébytného dramaturgického odkazu.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Taneční konzervatoř hlavního města Prahy má nové pedagogy
zprávy -
Zemřela Michaela DePrince, tanečnici bylo 29 let
zprávy -
Laureáti Cen Thálie 2024
zprávy -
Děti U: Multižánrová procházka odkryje témata paliativní péče a ztráty v netradiční umělecké formě
zprávy -
Y/why – Poslední dílo z Kunešova triptychu se bere příliš vážně
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Jana Bohutínská
Děkuji za moc pěkný text a rekapitulaci. Považuji za štěstí, že jsem mohla Děrevo a TNF v Praze zažít. Byla jsem…Odešla statečná Sibiřanka, Irina Andreeva
Adéla
Byla jsem na přestavění R.I.E. a byla jsem naprosto nadšená, proto jsem i nadšení očekávala od Hey, Earth! Omlouvám se…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
Divak hey earth
Naprosto nerozumim co je tohleto ale nejenom ze je to ztrata casu ale jeste vas to stoji penize prosim nechodte na to…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
Maximalismus
Taneční obor střední odborné školy ad hoc Pražská taneční konzervatoř může slavit pouze desetileté výročí…Vedoucí Pražské taneční konzervatoře Bayerová o otevřenosti a tvorbě bezpečného prostředí: „Děti musí do školy chodit rády“
mar
Až meditativní zážitek s minimalistickým výtvarným pojetím hry světla a stínu. Úžasné akrobatické výkony - první…Thin Skin – Křehkost kovových prutů
Jan Klen
Ano, změna je dobrá, když se ví proč, co se očekává a co je možné a co je nadále jen ve vizích přacích. Asi je dobré to…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
Eliška Brtnická
Děkujeme, to nás moc těší!Thin Skin – Křehkost kovových prutů