Dvojité sólo choreografky Karen Foss pro muže a ženu v provedení Martiny Hajdyly Lacové a Daniela Račka (soubor ME-SA) bude u příležitosti Prague Pride k vidění v pátek 9. srpna 2019 v Pride Village na Střeleckém ostrově. Vstup na akci je zdarma.
Na co se díváme, jak vnímáme vlastnosti muže, ženy a toho, co je mezi nimi a co tyto kategorie přesahuje? „To, co je soukromé, je soukromé. Co když to, co mě definuje, není jen gender? Pro mě existuje jen člověk: bez ohledu na to, jakou podobu na sebe člověk vezme, v první řadě je to jeho konečné označení: je to člověk. Kdybych si mohla vybrat, neměla bych gender vůbec žádný. Chtěla bych být vnímána jako plný nebo plná života. Odmítám být kategorizována jako muž, nebo žena. Myslím si, že jsem obojí. A víc než to. Pořád se pohybující. Těžko zachytitelná. Nikdy ne zcela pochopitelná. Nepokojně se proměňující. Nezadržujte mě. Nikomu do mě nic není – je to jasné?,“ dodává k Manshape choreografka.
Foss zajímá tekoucí pohyb lidských těl – bez pohlaví, bez genderu, jen plný zázraku lidského bytí - bytí člověkem. Průzračná plynulost tance a jeho choreografických tvarů hrají v jejím uměleckém záměru důležitou roli.
„Foss je etablovaná taneční a divadelní tvůrkyně a filozofka. Jako autorka předkládá nepohodlná a důležitá společenská témata, vyvolává mnohé otázky a úvahy, často neklidné, které v divákovi dlouho rezonují. Foss přináší na taneční scénu specifický způsob přemýšlení o tanci, který není v mezinárodním kontextu obvyklý. Její projekty v sobě nesou punc hledačství a novátorství. Foss nepřestává otevírat prostor k diskuzi nad tím, co je či není představení současného tance a jak můžeme posouvat hranice tohoto pojmu společně s diváky a dalšími umělci dále,“ uzavírají organizátoři Prague Pride.
Zdroj: Prague Pride z. s.
Prague Pride nabídne Manshape norské choreografky Karen Foss
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Příliš mnoho Louskáčka?
úhel pohledu -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Aurélie Dupont – Esence francouzské étoile
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 4 dny
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 7 dny
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 7 dny
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 7 dny
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 7 dny
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 7 dny
Anonym
A není nepřijetí na konzervatoř někdy spíš vysvobození, než nutná frustrace?Není někdy lepší, když nepřijatý uchazeč…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří