Třetí listopadová noc bude opět patřit Noci divadel. V letošním roce termín vychází symbolicky na 17. listopadu 2018, což ve spojení s mnoha historickými výročí, která si připomínáme, určilo i téma letošního ročníku: Česko-slovenská divadelní spolupráce. Společně program zaštítí Institut umění – Divadelní ústav jako koordinátor české Noci divadel a Divadelný ústav Bratislava jako koordinátor slovenské Noci divadiel. Divadla opět nachystají noční prohlídky, divadelní dílny, představení a performance – zdarma nebo za symbolické vstupné. Program akce bude zveřejněn v průběhu října. Více informací najdete na www.nocdivadel.cz.
Na programu Noci divadel bude přes 500 akcí, jako jsou workshopy, prohlídky divadelních zákulisí či diskuze s herci, scénografy a režiséry. Institut umění – Divadelní ústav pořádá letošní Noc divadel ve spolupráci s Divadelným ústavem Bratislava jako hlavním koordinátorem Noci divadiel na Slovensku. Navazují tak na mnoho dalších společných projektů, které tradičně v úzce spjaté česko‑slovenské divadelní kultuře probíhají. „Česko‑slovenská noc divadel je pro nás jednou z oslav vzájemné spolupráce. Propojenost divadelní scény obou zemí, zejména současného tance a nezávislého divadla, funguje výborně i pro generace, které ve společném státě nežily. A jsem ráda, že můžeme mezi společné akce zařadit i letošní Noc divadel,“ vysvětluje za organizátory Martina Pecková Černá z Institutu umění - Divadelního ústavu (IDU). Oba divadelní ústavy, které hrají zásadní roli v domácím divadelním provozu, již spolupracují například na výstavě Česká divadelní fotografie, která v Praze proběhla letos v Obecním domě, odkud se přesouvá na Slovensko. Společně také prezentovaly současnou taneční scénu na veletrhu Tanzmesse jako klíčové oborové akci nebo uvedly Salon české a slovenské scénografie na festivalu Divadelní svět Brno v květnu 2018. Spolupráce se slovenskými kolegy probíhá také v rámci středoevropské spolupráci zemí V4 a na výzkumné a publikační rovině.
Loňského ročníku Noci divadel se zúčastnilo na 45 000 návštěvníků, 130 divadel a kulturních organizací ze 31 měst. Pátý ročník Noci divadel tak překonal všechny předchozí, a to zejména co do celonárodního zapojení i množství jednotlivých akcí pro veřejnost. Noc divadel se tak etabluje jako projekt s celonárodním dopadem. Česká Noc divadel je součástí mezinárodního projektu European Theatre Night, který odstartovala v roce 2008 v Chorvatsku debutová Noc Kazališta. Myšlenka společného divadelního svátku se postupně rozšířila do více jak desítky evropských zemí. Česká Noc divadel, která existuje od roku 2013, je díky účasti téměř padesáti tisíců návštěvníků největším projektem v rámci European Theatre Night.
Zdroj: Kulturní PR
Šestý ročník Noci divadel propojí divadla a soubory z České i Slovenské republiky
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 14 dny
Lukáš Slavický
Jen bych rád připomněl paní Benoniové, že první soubor, který zpracoval tento titul jako taneční představení v ČR, byl…Tramvaj do stanice Touha – Whisky, sex a kouř cigaret
před 27 dny
Jana Bohutínská
Díky za tenhle postoj. Je děsivé číst, že print vs. net je pořád klíčové téma. Podobným diskusím se už vlastně dost…Přestat se zdržovat nesmysly aneb Co s kritikou v éře nových médií
před 33 dny
Gitta
Krásny článek. Ráda jsem si přečetla. Mistra jsem znala v letech šedesátych a sedmdesatych. Pracovala jsem pod nimna…Před 110 lety se narodil Boris Milec
před 36 dny
Roman Vašek
Milá Lucie,dovolím si na okraj tvé glosy "přihřát svou polívčičku". Máš pravdu a já se to pokusím doložit konkrétními…
Ucpaný systém
před 36 dny
Jakub
Kategorický imperativ je odporná záležitost. Je svazující a ponižující. Ohavné ničit tak něčí autonomii.Kněz…
Kant v hledišti
před 48 dny
Kata Zagorski
Ahoj Pepo,dík za odpoveď. Podobné zverstvá sa môžu veľmi ľahko odohrať aj v ČR, ale verím, že sa neodohrajú. Ja som…
Podpoříte s námi Manželství pro všechny?
Josef Herman
Milé dámy,papír, net, podcast, blog a cokoli dalšího si vymyslíte, to jsou přece jen média sloužící komunikaci v té…
Přestat se zdržovat nesmysly aneb Co s kritikou v éře nových médií