Inscenace v režii Viktorie Dalborg je založena na magické představě, že vše, co se v průběhu dějin na Zemi ztratilo a zmizelo, si našlo cestu na Měsíc. Mezi nimi i čtyři herci, akrobati a řada každodenních předmětů. Zach Condon, zakladatel a frontman kapely Beirut, pro inscenaci složil osmnáct písní, které v září vyjdou pod stejným názvem jako samostatné album – dle slov tohoto hudebníka – „nejrozsáhlejší, které kdy udělal". Inscenaci A Study of Losses mohou diváci vidět na Jatkách78 do 14. září.
Jatka78 po hostování Kompani Giraff nabídnou do ledna řadu dalších premiér nových i stávajících rezidentních umělců. Mladý soubor Manus Art Collective v představení Tepy čar s premiérou 17. září propojí tanec s živou hudbou zpěvačky a producentky Never Sol a živou kresbou výtvarníka Lukáše Musy Musila. 28. září Studio Jantar s mladou generací herců (Prokop Zach, Ondřej Stupka, Maximilián Dolanský, Matěj Havelka a další) představí poprvé na Jatkách78 v inscenaci Ve jménu Hamleta své nové pojetí klasického tématu. Že soubor Cirk La Putyka umí vedle nového cirkusu i náročnější experiment na pomezí divadla, práce s objekty a nového cirkusu, ukáže 27. září premiéra inscenace Hey, Earth! v režii belgického režiséra Thomase Steyaerta. Taneční soubor DEKKADANCERS se na Jatka78 vrátí 31. října s premiérou tanečně-pohybové inscenace nazvané and v režii jednoho z nejvýznamnějších českých tanečníků a choreografů Jiřího Pokorného. 16. listopadu pak na Jatkách78 uvede holandsko-německo-belgické akrobatické trio Knot on Hands českou premiéru představení Concrete. Euforický přechod do nového roku pak nabídne od 7. prosince do 12. ledna série dvaceti devíti představení novocirkusového kabaretu R.I.E. - Rest In Euphoria souboru Cirk La Putyka.
O představení A Study of Losses švédského novocirkusového souboru Kompani Giraff: „Román Verzeichnis einiger Verluste ve stylu magického realismu zobrazuje život a dějiny jako sérii ztrát a mizení. Říše se rozpadají, budovy se mění v ruiny, kulturní artefakty jsou zničeny, zvířata čelí vyhynutí. Většina ztrát nám zůstává skrytá. Myslíme si, že sledujeme historii, ale v podstatě jde jen o to, co se dočasně uchovalo v obrovském moři ztrát,” říkají tvůrci o své inspiraci. Představení je založeno na magické představě, že vše, co se na Zemi ztratilo, si našlo cestu na Měsíc. Umělci a řada zapomenutých každodenních předmětů se tak ocitají v atmosférické krajině, kde objekty nesou vzpomínky, sny a přízračné bolesti.
„V představení zkoumáme apokalyptická témata ztrát a zmizení z knihy Judith Schalansky cirkusovým a metaforickým jazykem. Scéna je zasazena do zaniklé krajiny, kde se účinkující a každodenní předměty objevují v prostředí zkroucených ruin. Skvělá hudba Beirut se stala základem představení, posiluje jeho atmosféru a oslavuje krásu života,” vysvětluje režisérka Viktoria Dalborg.
Zach Condon líčí vznik celé spolupráce: „Na jaře 2023 mě oslovila Viktoria Dalborg, zda bych složil hudbu pro další představení Kompani Giraff. Musím přiznat, že jsem o souboru, ani autorce předlohy nikdy neslyšel. Když jsem si ale přečetl abstrakt knihy a viděl pár videí, hned mě to zaujalo... Nejdříve jsem napsal jedenáct skladeb, Viktoria mě pak požádala, abych je prodloužil a hudba tak pokryla celou délku představení. V té době jsem byl ponořen do zvukových světů inspirovaných sborovou, renesanční a ranou hudbou, díky kterým jsem vše rychle dokončil. Vpodstatě tak vznikly nové samostatné skladby, k nimž jsem ještě přizval violoncellistku a aranžérku Clarice Jensen se smyčcovým kvartetem. Výsledkem práce je až neočekávané množství hudby. S osmnácti písněmi a téměř hodinou délky jde vlastně o nejrozsáhlejší album, které jsem kdy udělal."
Zdroj: Jiří Sedlák - ArtsMarketing.CZ
Eliška Brtnická
Děkujeme, to nás moc těší!Thin Skin – Křehkost kovových prutů