Registrace

Vyjádření Yvony Kreuzmannové k současnému dění a open call na pozici člena / členky Umělecké rady divadla PONEC

Níže nabízíme vyjádření Yvony Kreuzmannové k současné situaci kolem PONCE a Tance Praha a informace o vyhlášeném open callu na pozici člena / členky Umělecké rady divadla PONEC.

Yvona Kreuzmannová. Foto Vojtěch Brtnický.
Yvona Kreuzmannová. Foto Vojtěch Brtnický.
Inzerce

PONEC – divadlo pro tanec dostal ode mě do vínku jasné poslání jako první stálá scéna pro současný tanec v ČR. Neznám žádný důvod, proč by se jeho profil měl měnit. Českou taneční platformu jsem rovněž založila s jasnou vizí, která se dále naplňuje i přesto, že se mění způsob fungování Dramaturgické rady. Nesmírně si vážím práce Martina Macháčka, který s novým, mezinárodním, týmem této rady letos odvedl skvělou práci. Festival TANEC PRAHA má nový management, jeho letošní program je výsledkem mé spolupráce s Markétou Perroud. Příští ročník již připraví nová mezinárodní Umělecká rada.

K žádným zásadním změnám tu nedochází, všechny tři hlavní činnosti, které jsme postupně vytvářeli, se nadále rozvíjejí správným směrem. Jsem přesvědčena, že celková složitá situace hluboce podfinancované taneční obce vyvřela z pocitů nejistot a ohrožení vlastní existence, které máme všichni.

Strategie divadla PONEC se nijak nemění. V létě jsem projednala se Správní radou změnu způsobu uměleckého řízení. Vytvořit externí Uměleckou radu, namísto jediné osoby rozhodující o veškerém programu, považuji za krok k větší transparentnosti a čitelnosti dramaturgie divadla. Nic víc, nic míň. V interním týmu PONCE jsou tři zásadní osobnosti, které budou se členy Umělecké rady komunikovat a připravovat pro ni podklady: koordinátorka programu, členka týmu komunikace PONCE, obě se vzděláním v oboru, a výkonná manažerka. Externí Umělecká rada by měla mít optimálně tři, maximálně čtyři členy, kteří s těmito osobnostmi povedou diskusi nad směřováním divadla v dnešním kontextu, konkrétními nabídkami umělců či souborů chystajících své premiéry, statusem „associate artist“, možnostmi reprízování atd. Program divadla tak bude vytvářen v koncensu externích odborníků s jeho interním týmem.

V posledních několika měsících jsem se musela soustředit na závazky, za něž plně zodpovídám – reporty desítek grantů a výběrová řízení na doplnění týmu. Mám radost, že se podařilo, s velkou pomocí těch, kteří zůstali, i nových posil, vytvořit během tří měsíců základ nové energie pro týmovou práci Tance Praha, která bude bezpochyby funkční.

Chci proto ujistit všechny, kterých se to týká, že PONEC – divadlo pro tanec bude i nadále bezpečným přístavem pro současný tanec, jako tomu bylo doposud a jak jsem jej zakládala. Ráda zodpovím případné dotazy.

Yvona Kreuzmannová,
ředitelka a zakladatelka Tance Praha a divadla PONEC
5. března 2024

 

V současné době probíhá také open call na pozici člena / členky Umělecké rady divadla PONEC, které prochází dynamickým vývojem v otevřené diskusi o jeho dalším směřování, které bude od sezóny 2024/25 diskutováno nejen uvnitř týmu Tance Praha, ale i s odborníky pozvanými do nově vytvářené Umělecké rady divadla. Vedení divadla PONEC vnímá, že princip otevřeného produkčního domu je dobré podpořit debatou s větším okruhem expertů, čímž vytváří cestu k čitelnému nastavení dramaturgie divadla. Cílem je upřesnit status „associate artist“ i definovat možnosti pro začínající umělce na základě otevřené diskuse s nezávislými odborníky mimo úzký tým Tance Praha.

Co by měla Umělecká rada vykonávat?

·      spolupráce s vedením divadla na strategii, jak se má divadlo profilovat na taneční scéně, jakou roli má naplňovat

·      navrhování dramaturgie divadla PONEC dle nastavené strategie ve 3-4členné Umělecké radě a finalizace výběru umělců/projektů v dialogu s týmem divadla

·      návštěvy work in progress a premiér, následné sdílení názorů a doporučení

·      evaluace celkově nastavené dramaturgie a popř. redefinice na další sezónu

·      případné poskytování konzultací umělcům ohledně dramaturgie představení

 

Co očekáváme?

·      dostatečnou praktickou zkušenost v oblasti současného tance nebo pohybového divadla (min. 5 let)

·      přehled a hlubší orientaci na scéně současného tance a pohybového divadla v ČR i zahraničí

·      silný vztah k divadlu jako živému organismu a zájem o systém otevřeného produkčního tanečního domu

·      chuť spoluvytvářet další etapu zásadní scény současného tance v ČR

·      odvahu vyjádřit vlastní názor a zároveň schopnost týmové práce k dosažení konsensu

 

Co nabízíme:

·      kreativní práci s celonárodním i silným mezinárodním přesahem

·      spolupráci s kompetentním partnerským týmem v divadle PONEC

·      dlouhodobou spolupráci - funkční období je 3–5 let s rotačním systémem

·      práce bude honorována v adekvátním rozsahu (5-6 jednání za sezónu + příprava a účast na představeních a work in progress)

 

​V případě zájmu napište na e-mail office@tanecpraha.eu do 15. 3. 2024 cca 3–5 vět o sobě, 3–5 vět o tom, proč byste právě tuto práci chtěli dělat, a přiložte vaše strukturované CV. Popř. zavolejte své dotazy na tel. 725 559 430.

Výběrovou komisi jmenuje Správní rada Tance Praha z.ú. ze členů vedení organizace a odborné veřejnosti.

Více zde.

Zdroj: Tanec Praha

Diskuze

Vyplněním e-mailu se přihlásíte k odběru automatických notifikací, které vás upozorní na nový příspěvek v této diskuzi.

Odesláním příspěvku souhlasíte s pravidly pro diskutující

Buďte první, kdo zahájí diskuzi pod tímto článkem!
Přidat komentář

Související texty

Zajímá vás celý článek?

Obsah Tanečních aktualit vzniká díky týmu odborníků, kteří investují svůj čas, energii a vášeň, aby vám přinesli ten nejkvalitnější vhled do světa tance. Podpořte naši redakci – každý příspěvek má smysl.

Přispět na obsah

Pokračovat ve čtení zdarma.