Výročí Adély Pollertové
zprávy
V Čechách ještě při studiích na konzervatoři vyhrála Národní baletní soutěž v Brně (1994), kde rovněž byla oceněna za nejosobitější taneční výkon. Dále na soutěži v americkém Jacksonu ve státě Mississippi (1994) získala bronzovou medaili, cenu za nejlepší juniorský pár soutěže a za nejlepší choreografické dílo (I Feel Good, choreografie: R. Balogh). Taneční konzervatoř jí umožnila tančit roli Kláry v Louskáčkovi, Lisy v Marné opatrnosti, sólo v Balanchinově Serenádě, Grand pas de quatre, pas de deux a variace z klasického repertoáru i díla současného tance.
V roce 1995 nastoupila do Hamburského baletu choreografa Johna Neumeiera, kde se po třech letech v roce 1998 stala sólistkou. V roce 1999 získala německé ocenění mladých umělců „Dr. Wilhelm Oberdörffer Preis“. V Neumeierových baletech se představila v těchto rolích a sólech: Louskáček (Marie), Sen noci svatojánské (Helena), Nijinsky (Tamara Karsavina a Mathilda Kšešinská), Dáma s kaméliemi (Olympia), Jak se Vám líbí (Phebe), Giselle (Svatební pár a Zulma), Illusion – like Swanlake / Iluze podobná Labutímu jezeru (Princezna Claire), Romeo a Julie (Julie z herecké společnosti), Bach Suit 2, A Cinderedela Story / Pohádka o Popelce (Cizí princezna), Spící krasavice (Princezna Florina), III. Symfonie Gustava Mahlera, V. Symfonie Gustava Mahlera, Getting Closer, Mesiáš, Vaslaw, Bartók Bilder, Winterreise. V choreografii Natálie Makarové podle Mariuse Petipy v baletu Bajadéra tančila jeden ze sólových stínů, v choreografii Christophera Wheeldona sólo v baletu VIII a v choreografii Matse Eka sólo v baletech She was black a Spící krasavice.
V sezoně 2004–2005 nastoupila do Baletu Národního divadla jako sólistka. Diváci ji mohli vidět ve Svatebním páru a jako Giselle ve stejnojmenném baletu, v Tarantelle, Španělském tanci a jako Odettu a Odilii v Labutím jezeře, v romantickém Grand pas de quatre v Baletománii, jako Kláru v baletu Louskáček – Vánoční příběh, Julii v Romeovi a Julii v nastudování choreografa Youriho Vàmose, Olgu v Oněginovi choreografa Johna Cranka, Růženku v Šípkové Růžence, Zlatovlásku ve stejnojmenném dětském baletu, Popelku (širší nominace na Cenu Thálie) nebo hlavní roli v baletu La Sylphide Augusta Bournonvilla (širší nominace na Cenu Thálie).
Z moderního repertoáru tančila v choreografiích Shawna Hounsella Imprint, Petra Zusky Requiem, Ibbur aneb Pražské mystérium, pas de deux Déja vu, BREL – VYSOCKIJ – KRYL / Sólo pro tři a D.M.J. 1953–1977 (širší nominace na Cenu Thálie 2004) nebo Jiřího Kyliána Petite Mort a Last Touch. V libereckém divadle ztvárnila roli Anny v baletu Periferie choreografky Aleny Peškové, za kterou byla nominována na Cenu Thálie 2010.
Za ztvárnění Julie v baletu Romeo a Julie získala Cenu Thálie 2006. Cenu Komerční banky KOBANADI získala v roce 2009 za roli Sylphidy z baletu La Sylphide. V roce 2009 získala ocenění Philip Morris Ballet Flower Award udělované vždy jednou za rok nejlepšímu tanečníkovi za uplynulou sezonu.
Po vystudování Taneční vědy na Hudební a taneční fakultě AMU v Praze a získání titulu MgA. učí nejen na této vysoké škole, ale v současné době také vede vlastní Baletní Akademii.
Oslavenkyni přejeme všechno nejlepší, mnoho zdraví a radosti do dalších let!
Zdroj: Národní divadlo, Baletní Akademie Adély Pollertové
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 15 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 16 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 17 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 31 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 33 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
před 52 dny
Josef Bartoš
Reakce Úřadu vlády České republiky na naši výzvu:Vážený pane doktore,
z pověření Kabinetu předsedy vlády reaguji na…
Taneční aktuality iniciují otevřenou výzvu za manželství pro všechny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí