Během své taneční kariéry spolupracovala s předními tanečníky a tanečními soubory české i zahraniční scény (VerTeDance, Michal Záhora/Pulsar, 420People, CieLaroque/Helene Weinzierl, DOT504, Jozef Fruček a Linda Kapetanea, Akram Khan Company, Jarek Cemerek, Yuri Korec, Thomas Steyaert, Cie Willi Dorner, Crystal Pite, I. M. Popovici, Jan Kodet, CreWCollective aj.), s divadelními režiséry (Petrou Tejnorovou a Jiřím Havelkou pro VerTeDance a s Danielem Špinarem pro Národní divadlo) a předními hudebníky (Zrní, Clarinet Factory, Beata Hlavenková, Prague Improvisation Orchestra aj.).
Jako interpretka vystupovala na mnoha tanečních a divadelních festivalech v České republice, Evropě, Asii a Africe.
Za interpretaci získala několik ocenění: Tanečnice roku 2017 a 2008 udělené mezinárodní porotou na České taneční platformě, tamtéž Cena za interpretaci v roce 2000 a nominace na Cenu Thálie v roce 2008. Sólové představení Comida para dos/Duo para ella v choreografii Helene Weinzierl/CieLaroque získalo The Best Solo performance na Masdanza Festival 2004.
Jako taneční lektorka působila v Čechách (HAMU, DAMU, Studio Alta, Pražský komorní balet, Janáčkova konzervatoř v Ostravě, soukromá taneční studia a letní taneční školy) i v zahraničí – v Point Park University jako hostující pedagog v hodinách Maree ReMalia (USA), dále Staycee Pearl Dance Project (USA), Bodiography (USA), Attack Theatre (USA), Konzervatórium Jána Levoslava Bellu v Banské Bystrici a soukromá taneční studia.
V roce 2009 absolvovala rekvalifikační masérský kurz v Dexter Academy a v roce 2013 intenzivní kurz Professional Thai Massage for Health v Chetawan Thai Traditional Massage School v Bangkoku v Thajsku.
K výročí přejeme všechno nejlepší a mnoho dalších šťastných a protančených let!
Zdroj: https://arenbergerova.cz/
Výročí Heleny Arenbergerové
Tanečnice a pedagožka Helena Arenbergerová se narodila 29. září 1980. Absolvovala studium historie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, paralelně se dál vzdělávala v oblasti současného tance a fyzického divadla.
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Zahrada, velký stůl a zmrzlina aneb Jak to dělají v ALTĚ. Rozhovor s mládím, které převezme zodpovědnost
rozhovory -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 9 dny
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
před 17 dny
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
před 17 dny
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
před 20 dny
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 20 dny
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 22 dny
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Kata Zagorski
Neprávem? Tak to som sa chvíľu snažila zistiť, či právem alebo neprávem, aj či bola právem alebo neprávem vrátená späť,…Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero