Tomáš Valníček


Texty autora

Giselle v komorním pojetí ústeckého baletu

Když se 28. června 1841 v pařížském Salle Le Peletier poprvé zavřela opona za účinkujícími v čele s Carlottou Grisi a Lucienem Petipou, kteří se publiku představili ve zbrusu novém baletu s názvem Giselle, dalo se již z nadšené odezvy publika tušit, že se právě zrodil skutečný hit. A čas jim dal za pravdu. 

Chaplin ve snovém světě Maria Schrödera

Pochybnosti. Otázky. A zvědavost. Takové byly mé první reakce na zprávu, že mezi premiérami ostravské baletní sezony bude také inscenace věnovaná jedné z nejslavnějších osobností filmové historie, Charliemu Chaplinovi. 

Barocco & Carmina burana aneb Tanec s příběhem i bez něj

Jeden večer a v něm dva choreografové, dva rozdílné principy (říkejme jim třeba apollinský a dionýský), dva naprosto odlišné způsoby uchopení dvou různých hudebních předloh, jež na jevišti dávají vzniknout celé řadě protikladů, jako profánnost versus sakrálnost, smyslnost versus racionalita. 

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE