Recenze představení Krajina těla z pera autorky jménem Clara Zanga mne přinutila k zamyšlení nad schopností kritika – recenzenta posuzujícího umělecké dílo – odhalit jeho uměleckou podstatu.
Ladislava Petišková
PhDr. Ladislava Petišková absolvovala katedru divadelní vědy FF UK (1969), získala certifikát Mezinárodní školy divadelní antropologie ISTA Eugenia Barby v Portugalsku (1998). Do roku 1999 byla členkou Kabinetu pro studium českého divadla při Divadelním ústavu, v letech 2001–2006 předsedkyní Teatrologické společnosti. Pedagožka historie a teorie pohybového divadla na HAMU a Konzervatoři Duncan Centre, publicistka a teoretička pohybového divadla.
Texty autora
Sedm smrtelných hříchů – Tanec jako základ experimentálního tvaru
Sedm smrtelných hříchů uvedených v produkci Národního divadla na scéně Státní opery v Praze je unikátní zpívaný balet Bertolta Brechta a Kurta Weilla s původním názvem Sedm hříchů maloměšťákových.
Jiří Kaftan – Citlivý a citový umělec
Desáté výročí úmrtí Jiřího Kaftana (22. 5. 1935 – 11. 11. 2011) nutně klade před veřejnost věčnou otázku po tom, co zůstává z tvorby divadelního umělce poté, co odešel ze scény života.
Don Juan aneb Kamenná hostina, Pantalon a Kolombína aneb Tanec a hudba 18. století živě
Nová premiéra osvědčeného tvůrčího týmu ve složení Helena Kazárová a Marek Štryncl se uskutečnila na letní scéně HAMU ve spojení souborů Hartig Ensemble a orchestru Musica Florea.
Jiří Bilbo Reidinger – rebelant a pohodář
„Klaun je zrcadlo, v němž člověk vidí svůj groteskní, zkreslený, zesměšněný obraz. Je to vlastně stín. Je věčný...“ (Federico Fellini).
Dvojí výročí Ladislava Fialky, předního představitele evropské pantomimy
Před třiceti lety se 22. února veřejnost rozloučila s Ladislavem Fialkou a nedlouho poté i s jeho pantomimickým souborem v Divadle Na zábradlí.
Památce Eduarda Žlábka
Jméno Eduarda Žlábka patří k českým mimům, jejichž osobnosti nejsou často vzpomínány, hlavně proto, že odešli po roce 1968 ze země a domů se už nemohli vrátit.
Pohled na uměleckou cestu předního českého mima
Knižní příspěvek Ctibor Turba, pedagogika v mimickém a komediálním divadle mimky, herečky a režisérky Martiny Krátké...
Slova o mimu / Paroles sur les mimes – Publikace Etienna Decrouxe v českém překladu
Etienne Decroux patří k významným osobnostem světového umění. K jeho jménu se v literatuře často vztahují přídomky jako „otec moderního mimu“...
Dubčekova jar – Věrný sám sobě
Největší osobnost a současně doyen slovenské pantomimy, osmdesátiletý Milan Sládek...
NEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Příliš mnoho Louskáčka?
úhel pohledu -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Aurélie Dupont – Esence francouzské étoile
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Anonym
A není nepřijetí na konzervatoř někdy spíš vysvobození, než nutná frustrace?Není někdy lepší, když nepřijatý uchazeč…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří