Jméno Eduarda Žlábka patří k českým mimům, jejichž osobnosti nejsou často vzpomínány, hlavně proto, že odešli po roce 1968 ze země a domů se už nemohli vrátit.
Ladislava Petišková
PhDr. Ladislava Petišková absolvovala katedru divadelní vědy FF UK (1969), získala certifikát Mezinárodní školy divadelní antropologie ISTA Eugenia Barby v Portugalsku (1998). Do roku 1999 byla členkou Kabinetu pro studium českého divadla při Divadelním ústavu, v letech 2001–2006 předsedkyní Teatrologické společnosti. Pedagožka historie a teorie pohybového divadla na HAMU a Konzervatoři Duncan Centre, publicistka a teoretička pohybového divadla.
Texty autora
Pohled na uměleckou cestu předního českého mima
Knižní příspěvek Ctibor Turba, pedagogika v mimickém a komediálním divadle mimky, herečky a režisérky Martiny Krátké...
Slova o mimu / Paroles sur les mimes – Publikace Etienna Decrouxe v českém překladu
Etienne Decroux patří k významným osobnostem světového umění. K jeho jménu se v literatuře často vztahují přídomky jako „otec moderního mimu“...
Dubčekova jar – Věrný sám sobě
Největší osobnost a současně doyen slovenské pantomimy, osmdesátiletý Milan Sládek...
Dáma s růží – Blahopřání k osmdesátinám Ludmily Kovářové-Bílkové
Je to více než půl století, co jsem viděla poprvé na jevišti Ludmilu Kovářovou (narozena 24. srpna 1937) v představení nazvaném Pantomima Na zábradlí.
Dům a The Art of Laughter – Dva názory na moderní mim
Dům je název představení, kterým se letošní absolventky výchovné dramatiky pro neslyšící JAMU rozloučily se svou alma mater. Doufejme však, že nikoli s mimickým/pohybovým divadlem, k němuž je vychovala prof. Zoja Mikotová, protože jde o plnoprávnou složku širokého spektra výrazových forem nonverbálního divadla a na festival Prague Nonverbal takový titul právem patří.
DIÁŘ PŘEDSTAVENÍ
leden 2021
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 29 | |||||
NEJČTENĚJŠÍ
-
Odchod z Laterny magiky – Rozhovor s Pavlem Knollem a vyjádření Jany Dvořákové
rozhovory -
Covid nájemné pro neziskovky
zprávy -
Radim Vizváry: „Rád bych se vrátil k myšlence pánů Radoka a Svobody, že Laterna magika je multimediální divadlo a prostor pro experiment.“
rozhovory -
Když dva dělají totéž…
sloupky -
Zabiják život – Široce rozevřená křídla nad radostí a smutkem
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Jeanette
Doporučuji panu Vaškovi. Věnovat se práci v Divadelním ústavu kam patří. Nemá cenu posílat recenze na vše, čemu…Odchod z Laterny magiky – Rozhovor s Pavlem Knollem a vyjádření Jany Dvořákové
Zdeněk Prokeš
Úvodem bych chtěl moc poděkovat Monice Rebcové za připomenutí velké osobnosti světového tance a choreografie A. Aileyho…Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
Milan Petrasek
Byl jsem svého času zaměstnán ve státní instituci ve které jsem mohl sledovat dlouholetý proces zeštíhlování sociálních…Odchod z Laterny magiky – Rozhovor s Pavlem Knollem a vyjádření Jany Dvořákové
Roman Vašek
Už nějaký ten rok mám problém vyznat se v některých pracovních pozicích v Národním divadle. Občas dumám, proč se tahle…Odchod z Laterny magiky – Rozhovor s Pavlem Knollem a vyjádření Jany Dvořákové
Kata Zagorski
Možno preto, že keď niekto ponúkne svoje hodnotenie a kritický názor, je tu potom za to od všelijakých dotknutých aj…Zabiják život – Široce rozevřená křídla nad radostí a smutkem
Václav H.
Casto uvazuji proc jsou tyhle Ceske recenze psane spise jak obsah dila a nikoli jako recenze?!Porad nenachazim…
Zabiják život – Široce rozevřená křídla nad radostí a smutkem
Roman Vašek
Škoda že svůj názor nedokážete podepsat svým celým pravým jménem.Odchod z Laterny magiky – Rozhovor s Pavlem Knollem a vyjádření Jany Dvořákové