Velký sál Paláce Akropolis se otevřel premiéře choreografické eseje Pěny umělecké performativní skupiny Ferst Dadler. Tvůrci projektu, performeři a manželé Inga Zotova-Mikshina a Roman Zotov-Mikshin uvádějí diváky, jak píší v anotaci, do „časoprostoru pro introspektivní nahlédnutí do sebe sama“.
Marie Puchernová
Marie Puchernová, Dis. je studentkou oboru taneční vědy na pražské HAMU a absolventkou Tanečního centra Praha – konzervatoře, gymnázia. Od dětství navštěvovala ZUŠ J. A. Bendy v Benátkách nad Jizerou, později i ZUŠ Mladá Boleslav, kde se rozvíjela hned v několika uměleckých oborech. Taneční základy a principy jí zde položil Pavel Czikrai, na nějž dodnes velice ráda vzpomíná.
Mariina cesta ke studiu konzervatoře vedla přes osmileté gymnázium v Mladé Boleslavi, které jí poskytlo důkladné všeobecné vzdělání a rozhled. Během studia na konzervatoři pak měla možnost trénovat pod vedením mnoha významných tanečníků, pedagogů a choreografů a zatančit si choreografie v divadlech nejen v Praze. Zásluhou školy se také stala aktivní členkou studentské umělecké agentury Mezinárodní centrum tance, z. s., kde načerpala mnoho zkušeností
s produkcí a organizací tanečních představení, později se zde věnovala také správě její ekonomické stránky.
Vedle svého vlastního vzdělávání se aktivně věnuje pedagogické činnosti v oblasti tance a pohybové výchovy v Centru tance Praha a ZUŠ J. A. Bendy v Benátkách nad Jizerou.
Díky studiu na HAMU se účastní odborných konferencí a workshopů, o nichž také píše. Coby začínající taneční publicistka působí od roku 2023 také v Opeře PLUS.
Texty autora
Odkaz Ericka Hawkinse žije dál, třicet let od jeho smrti
V dozvucích listopadových oslav svobody a demokracie si připomínáme třicetileté výročí od úmrtí Ericka Hawkinse, významného amerického tanečníka a choreografa moderního tance 20. století.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Proč z kritiky nikdy nelze vypárat priority a preference kritika? Souhlasím, že by neměli v kritice prosakovat, ale…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr