Andrea Miltnerová představí v Alfredu ve dvoře premiéru: Flashback
zprávy
Inscenaci dotváří světelný design Jana Komárka, propojený se staromódní projekcí diapozitivů à la Muybridge, který má vytvořit komplexní a zároveň aktivně pohyblivou součást představení. Flashback bude mí také živý hudební doprovod: Rainer Wiens je zkušený kanadský hudebník a skladatel, jehož práce je oceňována alternativní scénou jak v Severní Americe, tak i Evropě.
Andrea Miltnerová
Britská tanečnice a choreografka českého původu, která žije trvale v Praze, se už řadu let zaměřuje na barokní tanec a jeho kreativní fúzi s dalšími tanečními technikami, především současným tancem. Narodila se v Londýně, kde vystudovala klasický i moderní tanec. Poté dostala angažmá v baletu Národního divadla v Praze. Spolupracuje jako performerka s řadou domácích a zahraničních tvůrců. Hluboký zájem o barokní estetiku ji přivedl ke spolupráci na rekonstrukci barokních oper a k vlastním projektům, například Barokní tělo odhaleno, Pentimento a Vertikální horizontála. Pracovala jako režisérka, choreografka a tanečnice s hudebními soubory Collegium 1704 a Collegium Marianum. Tančila v barokních operách Národního divadla v Praze, v zámeckém divadle v Českém Krumlově a na festivalech v Německu, Slovinsku a Maďarsku.
V současné době Andrea spolupracuje s francouzskou choreografkou Françoise Denieau a účastní se jako tanečnice jejího turné ve Francii, například v Paříži (Opéra Comique) a Versailles (Opéra Royale), ale také v Lucembursku a Švýcarsku (Lausanne). Jeden z jejích posledních sólových projektů Fractured byl úspěšně uveden v Německu na Euro-scéně Leipzig a na festivalu Unidram Potsdam a v Polsku. Je pozván do divadla Korzo v Den Haag v Holandsku. Její poslední sólo, Tanec magnetické balerínky, bylo vybráno na prestižní seznam tzv. Priority Companies 2013, nejvýznamnějšího evropského networku Aerowaves. Představení uvidí návštěvníci festivalu Spring Forward (Zürich Tanzt) v Curychu, bylo pozváno i do Aarhusu v Dánsku, do divadla The Place v Londýně a na Paradiso v rámci festivalu Julidans v Amsterdamu.
Jan Komárek
Studoval UMPRUM, obor grafika, poté vystřídal různá zaměstnání a v roce 1983 emigroval do Francie. Zde založil Mimo theatre a působil jako klaun a loutkář. Poté odešel do Kanadského Toronta a společně s hudebníkem Rainerem Wiensem založil autorské pohybové divadlo s živou hudbou, Sound Image Theatre. Několikrát získal prestižní cenu Dora Mavor Moore za nejlepší inscenaci, design, scénickou hudbu a režii. V roce 2001 se Komárek přestěhoval zpět do Prahy, kde tvoří pohybové a taneční autorské projekty, jako například Tanec papírových tanečnic, Kampa sonáta (Pražské quadrienále 2011) anebo Útroby krávy (Košické Divadlo na peróně). Kromě toho pracuje jako světelný designér převážně na poli alternativní scény a uspořádal i několik výstav svých fotografií. V roce 2009 získal cenu Divadelní osobnost roku, udělovanou Festivalem Příští vlna/Next Wave a v roce 2010 cenu za světelný design, udělenou v rámci festivalu Česká taneční platforma.
Rainer Wiens
Klíčovými momenty v Rainerově přístupu k hudební kompozici jsou otevřenost a experiment. Jeho skladby se dynamicky proměňují, inspirovány samotnými performery. Interakce s hudebníky a umělci jiných žánrů představuje základní tvůrčí podnět pro celou jeho hudební kariéru. Wiens komponoval hudbu pro operu i pro taneční představení, stejně jako pro film a vytvářel a dirigoval alternativní hudební tělesa. Ústředním tématem jeho tvorby je dosažení ucelenosti za pomoci jednoduchosti a svobody skrze omezení. V současné době pracuje a komponuje pro svoji hudební skupinu Dream Algebra. Zdroj: Alfred ve dvoře
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 15 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 16 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 17 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 31 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 33 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
před 52 dny
Josef Bartoš
Reakce Úřadu vlády České republiky na naši výzvu:Vážený pane doktore,
z pověření Kabinetu předsedy vlády reaguji na…
Taneční aktuality iniciují otevřenou výzvu za manželství pro všechny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí