Vodička byl u zrodu inscenace, když v roce 2019 exceloval v její premiéře – ve stejném roce, kdy získal prestižní Thálii i srdce televizního publika ve finále soutěže StarDance. Nynější návrat vnímá jako významné rozloučení. „Vracím se ke Kytici s pokorou a vděčností. Je to příležitost ohlédnout se, poděkovat a důstojně uzavřít cestu, která pro mě byla nesmírně důležitá,“ říká tanečník.
Baletní Kytice končí. Dominik Vodička zazáří v květnové derniéře
Dominik Vodička, držitel Ceny Thálie a výrazná osobnost české taneční scény, se po čtyřech letech znovu představí v hlavní roli oceňované inscenace Kytice. V neděli 25. května uzavře v Divadle na Vinohradech symbolicky nejen jednu kapitolu své kariéry, ale i úspěšnou cestu tohoto výjimečného baletního díla. Publikum mělo poslední příležitost vidět Kytici také o týden dříve, v neděli 18. května. Obě představení začínají v 19 hodin a jsou již zcela vyprodaná.
Baletní adaptace v choreografii Petra Zusky vychází z balad Karla Jaromíra Erbena a od své premiéry patří k nejúspěšnějším inscenacím Pražského komorního baletu. Publikum i odborníci oceňovali nejen silný taneční výraz, ale také výjimečnou hudební a výtvarnou složku. Choreograf Petr Zuska se v inscenaci zaměřil na hluboká témata a nadčasovou symboliku Erbenových textů. „Erbenova Kytice je pokladem české literatury. Nabízí obrazy a příběhy plné lyriky, melancholie, ale i temnoty a tísnivých emocí,“ uvedl choreograf.
Inscenace získala řadu prestižních ocenění. Kromě Ceny Thálie pro Dominika Vodičku obdržel Petr Zuska cenu za nejlepší choreografii, Ondřej Brousek čestné uznání za původní hudbu a Jan Dušek za scénografii v rámci celostátní přehlídky Balet 2019.
„Kytice se stala jedním z pilířů našeho repertoáru. Za šest let oslovila tisíce diváků a získala uznání napříč odbornou scénou. Návrat Dominika vnímáme jako krásné a důstojné završení její cesty. Věřím, že derniéra 25. května bude výjimečným večerem plným emocí,“ uzavírá Ladislava Dunovská Jandová, ředitelka Pražského komorního baletu.