Barbora Látalová a Zdenka Brungot Svíteková uvedou v Ponci českou premiéru DIFFERENT?
zprávy
„DIFFERENT? s podtitulem ,Všichni stejně to cítíme jinak‘, je tanečně – pohybová sonda o tom, jak být všichni spolu se všemi odlišnostmi. Pokládá si tuto otázku a snaží se na ni hledat odpověď. Představení je součástí i vyvrcholením procesu. Procesu cestování z místa na místo a spojování tvůrců s místními účastníky,“ dodávají organizátoři.
Barbora Látalová a kol. za podpory Tance Praha a evropského projekt Be SpectACTive! zkoumali během rezidenčních pobytů různé formy propojování profesionálních umělců s místními participanty. Rezidence probíhaly od ledna do března postupně každý měsíc v jednom hlavním městě, a to v Praze, Budapešti a Lublani.
Každá rezidence končila výstupem „work in progress“ v místě tvorby, tzn. po Praze (14. 1.) také v Budapešti (20. 2.) v Bakelit Multi Arts Center a v Lublani (20. 3.) v Plesni teatr jako mezinárodní debut.
Barbora Látalová, jejíž umělecká nabídka získala podporu všech partnerů Be SpectACTive!, uvádí: „K práci na tomto projektu jsem si přizvala Zdenku Brungot Svítekovou, v konkurzu jsme pak vybraly pět vynikajících tanečníků a další členy uměleckého týmu. Rádi bychom se za pomoci tohoto projektu prokopávali k jádru ,bytí‘, k tomu, co jsme a jací jsme. Společně. Pravda, různorodé osobnosti tvoří a rozvíjejí se jako jeden celek rostoucí a podmiňovaný svou vlastní odlišností.“
Yvona Kreuzmannová, ředitelka Tance Praha, který je hlavní producentem díla, dodává: „Díky programu Kreativní Evropa, jehož čtyřletou podporu získal projekt Be SpectACTive!, mají vybraní čeští umělci plně profesionální podmínky pro svou práci a nezbytný tvůrčí výzkum. Celý proces je navíc sledován vědci z Univerzity Montpellier a porovnáván s výstupy dvou dalších výzkumných center. Sdílíme tak zkušenosti se všemi partnery projektu, což přináší svěží vítr i do naší práce.“
Barbora Látalová (CZ), Zdenka Brungot Svíteková (SK/N/CZ)
Obě dvě umělkyně působí mezinárodně jako nezávislé tanečnice, performerky, choreografky a lektorky. Jejich umělecká tvorba zahrnuje spolupráci s rozličnými společnostmi, choreografy, režiséry, výtvarníky, hudebníky a obě tvoří svá vlastí díla. Spolupráce Báry a Zdenky začala v roce 2009 představením pro mladé publikum Tanec a fyzika (2010), následoval Karneval zvířat (2013), projekt oceněný Cenou diváka a Světelného designu v rámci festivalu Česká taneční platforma 2014. Tato choreografická spolupráce se časem rozvinula v práci pro široké publikum bez věkového omezení (vytvořené pro Fg = G [(m₁m₂)/r2] / Tanec a fyzika, 2014; Krása časů bez srdce od skladatele Romana Nováka a ve spolupráci s Plzeňským Filharmonickým orchestrem v rámci Plzně 2015).
Jejich práce zahrnuje také projekty adresované publiku na veřejném prostranství, často ve spojení s galeriemi formou interaktivních představení a/nebo workshopů. Od roku 2010 obě choreografky vedou Dětské studio v divadle Ponec. Bára je také zapojená jako umělecká lektorka v projektu Tanec školám. Je zodpovědná za jeho prezentaci jako součásti Tance dětem v rámci festivalu Tanec Praha, se Zdenkou jako stálou spolupracovnicí.
Jedním z hlavních zájmů umělecké tvorby Báry a Zdenky je vytváření a kultivování prostoru k osobnímu, tělesnému vyjádření každého jednotlivce.
Zdroj: Tanec Praha
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 40 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 42 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 43 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 44 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 58 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 60 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?