„Letošní 26. ročník je velmi specifický a odráží rozdílné směry, kterými se česká taneční a pohybová tvorba za poslední rok vydala. Navazuje také na loňskou změnu přístupu k oceněním, která uděluje vždy na závěr akce mezinárodní jury,“ říká Yvona Kreuzmannová, ředitelka a zakladatelka Tance Praha, a pokračuje: „Dvě hlavní ocenění si loni odnesly inscenace PLI Viktora Černického a SAME SAME Karine Ponties – i díky výjimečné interpretaci Terezy Ondrové. Logicky proto budou tato dvě díla rámovat letošní ročník, který začne 1. dubna včetně uvedení SAME SAME v PONCI a vyvrcholí 3. dubna večerem s PLI a návaznou slavnostní ceremonií tamtéž. 4. dubna pak proběhne závěrečný brunch, jehož nový formát Brunch & Discussion se rovněž loni osvědčil.“
Z nově vzniklých inscenací za uplynulý rok se na platformu hlásila téměř třicítka děl, nebylo proto vůbec snadné vybírat mezi již osvědčenými jmény a nastupující generací, prakticky u žádného díla nedospěla Dramaturgická rada k absolutní shodě.
Výběr inscenací měly na starosti osobnosti, které pečlivě sledují domácí tanečně-pohybovou scénu, konkrétně: Lucie Hayashi, Lúcia Kašiarová, Pierre Nadaud, Jitka Pavlišová, Nina Vangeli a za pořádající Tanec Praha se dělily o jeden hlas Yvona Kreuzmannová s Markétou Perroud. Diskuse se vedla i o dalších dílech nadějných umělců, z nichž zaujali především autorská dvojice Sabina Bočková – Tomáš Janypka (Song Lines) a brněnský Buranteatr v čele s Jurajem Augustýnem (Deep Shit). Dramaturgická rada jim otevírá specifický prostor, byť mimo hlavní program ČTP s tím, že osloveni k účasti v doprovodném programu budou i další umělci, kteří zaujali.
Zdroj: Tanec Praha z.ú.
Česká taneční platforma 2020 zná díla pro hlavní program
Dramaturgická rada ČTP vybrala sedm děl, která budou uvedena na České taneční platformě od 1. do 4. dubna 2020. V hlavním programu jsou zařazena díla - And Who is Useless Now? (O. Holba, F. Golfier), Constellations III – My Son Is Looking to the Sun (Spitfire Company), DUETY (T. Ondrová / P. Tejnorová / Temporary Collective), Generace X (M. Záhora), Jáma lvová (S. Bočková & J. Pocková / POCKetART), Lavabo (J. Stárková, L. Blaha a O. Menoušek) a Roselyne (Cécile Da Costa). Více na www.tanecniplatforma.cz.
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Karel Janečka, emeritní sólista Baletu ND Brno
zprávy -
Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
zprávy -
Forman – Divadlo na Kampě mluví, tančí a zpívá
recenze -
Zemřela Marcela Martiníková, hvězda Baletu Praha a múza Pavla Šmoka
zprávy -
Anne Teresa de Keersmaeker čelí obvinění z psychologického teroru svého souboru
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 2 dny
Věra
Úžasný člověkMichal Šebor: „Role Matky Simony je jedna z mých nezapomenutelných srdečních záležitostí.“
před 3 dny
Veronika Rehbergerová
Dobrý den, dovolila bych si upozornit na chybu, která se nachází hned v úvodní tučně psané části kritiky. Paní…Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance
před 12 dny
Jana Bohutínská
Stále přesně nechápu, z jakého důvodu se umělecká obec proti tomu, jak ministerstvo kultury celý status nakonec…Status umělce. Dobře mířená střela, která minula cíl
před 14 dny
MIRCOU
BRAVO, BRAVO AND BRAVO AGAIN ...Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
před 27 dny
Milan B
Další smutná kauza. Občané Brna mají to, co si zvolili!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
před 41 dny
Andrea
Nechápu, jak může jídlo dostat přednost před kulturou a pohybovými aktivitami. Hanba vedení Brna!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
Josef Bartoš
Dobrý den, paní Rehbergerová,jak už jsem vám odepisoval na e-mail – za chybu se omlouváme a v textu (po konzultaci s…
Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance