Česká taneční platforma: Cena diváků pro VerTeDance a nominace na hlavní ceny

Cenu diváka festivalu Česká taneční platforma letos získalo dílo Simulante bande od VerTeDance! Na dalších místech se v daném pořadí umístily inscenace Jezdci Lenky Vagnerové & Comp., Much More Than Nothing skupiny ME-SA, One Step Before the Fall od Spitfire Company a Orbis Pictus skupiny NANOHACH. Cena bude oficiálně předána v rámci festivalu TANEC PRAHA společně s dalšími oceněními.
Na cenu Taneční inscenace roku byly nominovány tyto inscenace: Jezdci (Lenka Vagnerová & Comp.), Much More Than Nothing (ME-SA & Peter Šavel & Stano Dobák), One Step Before the Fall (Spitfire Comp. & DAMÚZA & Markéta Vacovská, Lenka Dusilová), Pisum Sativum (JAMU Brno & Karine Ponties) a Tanec magnetické balerínky (Andrea Miltnerová).
Nominováni na cenu Tanečník/Tanečnice roku byli Miřenka Čechová, Tomáš Červinka, Václav Kuneš, Andrea Opavská a Markéta Vacovská.
Partner festivalu, Institut Světelného Designu, udělí Cenu za nejlepší světelný design, na kterou jsou nominováni: Jan Komárek (za dílo Tanec magnetické balerínky), Michal Kříž (za dílo Manson a spolupráci na světelném designu se španělským designérem Davidem Alcortou Ruíz pro dílo Jezdci) a Martin Špetlík (za dílo One Step Before the Fall).

Téměř čtyřicet zahraničních účastníků České taneční platformy se podle organizátorů festivalu shodlo na tom, že je velmi vzácné, aby na jednom festivalu prezentujícím to nejlepší z místní scény viděl člověk natolik různorodá díla a u každého z nich mohl ocenit prvky vysoké kvality. Ani o jednom díle zařazeném na platformu nebylo prý možné říci, že by nestálo za to ho vidět.Letošní platforma nalákala řadu expertů nejenom z Evropy, USA i Asie, ale také z českých regionů. Mám velkou radost, že vyvolala tak kladné reakce a zájem vrátit se za rok znovu a sledovat vývoj české taneční scény. Věřím, že naši umělci dostanou nabídky k rezidencím a koprodukcím a o některých již dokonce vím. Je to skvělý výsledek a mé velké poděkování patří nejen umělcům a partnerům, ale celému týmu Tance Praha v čele s koordinátorkou festivalu Katarínou Ďuricovou, jejíž precizní práce přinesla své plody,“ dodává Yvona Kreuzmannová, zakladatelka a předsedkyně o. s. Tanec Praha.

Mezinárodní festivalová porota byla letos velmi vyvážená, pět zahraničních členů z Belgie, Finska, Francie, Nizozemí a Německa doplnilo pět českých zástupců. Vysoká odbornost poroty a různorodost názorů se odrazily i v konečném hlasování. Od deseti členů poroty vzešlo hned šest různých nominacína první místo v soutěži o cenu Taneční inscenace roku. Nejvíce bodů v celkovém součtu získalo pět děl, která jmenujeme v abecedním pořadí:
Jezdci – Lenka Vagnerová & Comp, Much More Than Nothing – ME-SA & Peter Šavel & Stano Dobák, One Step Before the Fall – Spitfire Comp. & DAMÚZA & Markéta Vacovská a Lenka Dusilová, Pisum Sativum – JAMU Brno & Karine Ponties, Tanec magnetické balerínky – Andrea Miltnerová. Další nominace na 1. místo od členů poroty získaly inscenace Orbis pictus od NANOHACH & Michala Záhory & Lenky Bartůňkové, S/He Is Nancy Joe od Miřenky Čechové & Tantehorse a 13. měsíc / Requiem za Bruna Schulze od Spitfire Company.
Vyhlášení vítězů cen České taneční platformy proběhne v rámci 25. ročníku Mezinárodního festivalu současného tance a pohybového divadla TANEC PRAHA 2013. Organizátor se letos rozhodl poprvé vytvořit ceny, které vítězové Taneční inscenace roku, Tanečník / Tanečnice roku a Ceny diváka při vyhlášení obdrží. Na návrhu a realizaci tvorby festivalového ocenění spolupracuje mladá sochařka Veronika Plátková (www.veronikaplatkova.cz).
V závěru platformy proběhl kulatý stůl vedený Johnem Ashfordem, který je ředitelem sítě Aerowaves a jednou z vůdčích osobností tanečního dění v Británii. On i další zahraniční experti vysoce ocenili kvalitu a široký záběr českých tanečních a pohybových tvůrců, jejich výběr témat, často velmi aktuálních a v neposlední řadě potřebu tvořit a odvádět vysoce profesionální práci i přesto, že podmínky pro tvorbu nejsou v této zemi vůbec zajištěny. „Hluboký propad mezi úrovní české tanečně-pohybové scény a výší její podpory je alarmující. Není normální, aby umělec, který se chce plně věnovat profesionální práci, měl šanci se jí uživit pouze za hranicemi své země,“ zaznělo v diskusi. Zdroj: Tanec Praha

Témata článku

Tanec

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: