Registrace

Dnešním hostem cyklu Stopy v písku bude Milan Sládek

Inzerce
Stopy v písku je cyklus besed, medailonů a tematických sympozií, kterým chce Kyliánovo taneční centrum a knihovna vzdát hold osobnostem, které psaly historii tance a pohybového umění. Jeho cílem je zprostředkovat odborné i laické veřejnosti setkání s choreografy, interprety a pedagogy, kteří se mohou podělit o své vzpomínky a životní zkušenosti nebo připomenout životy a dílo těchto umělců in memoriam, aby stopy, které za sebou zanechaly, nezmizely z naší paměti.
Hostem bude tentokrát mim, herec, režisér, choreograf a pedagog prof. Milan Sládek (1938). Setkání se uskuteční ve středu 9. září 2015 v 17:00 hod. ve velké studovně knihovny HAMU v Praze, Malostranské nám. 13, Praha 1 – Malá strana.

Milan Sládek
se narodil 23. února 1938. Po několika autorských pokusech na Slovensku (od 1955) přešel v roce 1958 do Prahy do D 34, především jako protagonista a výtvarník inscenací pantomimické skupiny divadla vedené Eduardem Žlábkem (pantomimická jazzová komedie Boule na hudbu Aloise Paloučka, 1960; podle libreta Jeana Gasparda Deburaua Hadrář/Hadrrrářřř, 1961). První léta tvorby Milana Sládka byla ovlivněna postavičkou Bipa Marcela Marceaua a dramaturgicky kultem J. G. Deburaua. V postavě zasněného pikolíka Kefky usiloval o vytvoření současného mimického typu. V roce 1961 přešel s částí souboru do divadla malých forem Horizont v Bratislavě, poté na Malou scénu Slovenského národního divadla Bratislava a do Koncertní a divadelní kanceláře v Bratislavě. S Eduardem Žlábkem v Bratislavě nastudovali Postřehy a Mimus, 1962; Boule, 1962; Únos do ticha, 1962; Komedie česká o bohatci a Lazarovi, 1964; Večer sólových pantomim M. Sládka, 1965; Komedie o Tobiášovi, 1966; Starrrinárrr/Hadrrrářř, 1967. Milan Sládek vyučoval pantomimu na VŠMU. Po okupaci v roce 1968 bylo Bratislavské divadlo pantomimy zakázáno. Po emigraci založil v roce 1974 s Eduardem Žlábkem v Kolíně nad Rýnem pantomimické divadlo Kefka a v roce 1976 spolu s Peterem Bu pantomimický festival Gaukler. Jako umělecký šéf, choreograf, libretista a interpret zde uvedl 16 premiér širokého stylového spektra. V roce 1987 soubor rozpustil a stal se pedagogem Folkwangschule Essen. Po návratu do Bratislavy v roce 1989 kolem sebe soustředil mladé talenty, s nimiž nastudoval pohybové partie do vlastního pantomimického muzikálu Grand Pierot (1996). V témže roce otevřel v Bratislavě pantomimické divadlo Aréna.

Zdroj: Kyliánovo taneční centrum a knihovna, Český taneční slovník
Témata článku

Diskuze

Vyplněním e-mailu se přihlásíte k odběru automatických notifikací, které vás upozorní na nový příspěvek v této diskuzi.

Odesláním příspěvku souhlasíte s pravidly pro diskutující

Buďte první, kdo zahájí diskuzi pod tímto článkem!
Přidat komentář

Související texty

Zajímá vás celý článek?

Obsah Tanečních aktualit vzniká díky týmu odborníků, kteří investují svůj čas, energii a vášeň, aby vám přinesli ten nejkvalitnější vhled do světa tance. Podpořte naši redakci – každý příspěvek má smysl.

Přispět na obsah

Pokračovat ve čtení zdarma.