Ve formálně i obsahově neobvyklé performance ústí zpravidla cykly workshopů v režii divadelního souboru Farma v jeskyni. Kromě již tradičních představení typických směsicí výrazových prostředků - hlasu, těla a rytmu - nabídne tento mezinárodně uznávaný ansámbl tentokráte improvizovaný počin s názvem AKCE 2. Představení v pondělí 7. března od 20 hodin v Experimentálním prostoru Roxy/NoD se stane závěrečnou tečkou dílny a neopakovatelným setkáním, které je podstatou celého cyklu workshopů.
Publiku se představí účastníci workshopu jak z řad profesionálních herců, tanečníků a dokonce i teoretiků kultury, tak i amatérští zájemci z Česka i ze zahraničí. „Aktuálním leitmotivem bude zaměření na výzkum a interpretaci vybraných projevů lidského výrazu u obyvatel Brazílie, Andalusie a Slovenska. V závěrečné AKCI 2 vystoupí všichni zúčastnění nejen sami za sebe, ale navíc si zahrají po boku herců Farmy v jeskyni,“ říká její umělecký šéf Viliam Dočolomanský. Více informací na www.infarma.info.
V pořadí druhý z cyklu workshopů Farmy v jeskyni se koná od 3. do 7. března. Společným tématem je studium a výzkum lidského výrazu ve vybraných zemích. Farma prostřednictvím dílen nabízí účastníkům praktická cvičení, kterými si procházeli rovněž i její herci při vytváření inscenací, kteří se tak zároveň školili při práci s výrazem. AKCE je závěrečnou ukázkou několikadenního soustředění a výsledkem unikátního setkání účastníků dílny. Téma AKCE není předem stanoveno, nýbrž je vytvářeno improvizovaně přímo na místě.
„Profesionální herci i laičtí účastníci kurzu pracují s fyzickým textem. Ten není pouze protiváhou ke slovnímu textu, ale základní a individuální artikulací tanečníka, herce nebo performera na scéně. Akce, která vzniká, je nesena pohybem částí těla nebo hlasu,“ popisuje projekt Viliam Dočolomanský. AKCE se jako netradiční inscenace bude nadále vyvíjet a pokračovat – její nadcházející uvedení ovlivní výsledek dalšího workshopu.
Studio Farma v jeskyni založil roku 2001 při přípravách projektu Lorca v Praze Viliam Dočolomanský a pro název svého souboru použil doslovný překlad arabského slova daimuz, kterým byl pojmenován právě statek Federica Garcíi Lorcy. Tento mladý režisér úspěšně reprezentuje české divadlo ve světě a se svými kolegy získává jedno profesní ocenění za druhým. Důkazem je dlouhý seznam renomovaných scén a zavedených festivalů, kam byla Farma v jeskyni pozvána, ale především ocenění, jež toto divadelní studio během posledních několika pár let posbíralo. Můžeme mezi nimi najít hlavní Cenu Alfréda Radoka stejně jako ocenění z divadelního festivalu Edinburgh Fringe 2006, Total Theatre Award – cena předního britského časopisu Total Theatre Magazine, A Fringe First Award – cena skotského deníku The Scotsman a Fringe Society nebo cena britského deníku The Herald – A Herald Angel Award, Cena týdeníku Respekt pro inscenaci Čekárna za nejsilnější taneční dílo.
K posledním oceněním patří The Grand Prix Golden Laurel Wreath Award za nejlepší představení Festivalu MESS v Sarajevu pro představení SCLAVI / Emigrantova píseň. Sám Viliam Dočolomanský získal loni jedno z nejprestižnějších kontinentálních ocenění, Evropskou cenu nové divadelní reality (XII. The Europe Prize New Theatrical Realities), udělované odbornou porotou při Evropské komisi. Pro tuto cenu si přijde jako první Čech (i Slovák) a stane se tak v polovině dubna 2011 v Petrohradu, kdy součástí velkolepého ceremoniálu bude rovněž série představení Farmy pro 700 odborných hostí a samozřejmě i širší veřejnost. Na ty naváže konference rozebírající uměleckou produkci tohoto předního tuzemského souboru, jíž se zúčastní významní světoví teatrologové jako Richard Schechner z New Yorku nebo Leszek Kolankiewicz z Polska.
Farma v jeskyni společně s amatérskými tanečníky ztvární na AKCI 2 „fyzické texty“
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Karel Janečka, emeritní sólista Baletu ND Brno
zprávy -
Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
zprávy -
Forman – Divadlo na Kampě mluví, tančí a zpívá
recenze -
Zemřela Marcela Martiníková, hvězda Baletu Praha a múza Pavla Šmoka
zprávy -
Anne Teresa de Keersmaeker čelí obvinění z psychologického teroru svého souboru
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 2 dny
Věra
Úžasný člověkMichal Šebor: „Role Matky Simony je jedna z mých nezapomenutelných srdečních záležitostí.“
před 3 dny
Veronika Rehbergerová
Dobrý den, dovolila bych si upozornit na chybu, která se nachází hned v úvodní tučně psané části kritiky. Paní…Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance
před 12 dny
Jana Bohutínská
Stále přesně nechápu, z jakého důvodu se umělecká obec proti tomu, jak ministerstvo kultury celý status nakonec…Status umělce. Dobře mířená střela, která minula cíl
před 14 dny
MIRCOU
BRAVO, BRAVO AND BRAVO AGAIN ...Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
před 27 dny
Milan B
Další smutná kauza. Občané Brna mají to, co si zvolili!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
před 41 dny
Andrea
Nechápu, jak může jídlo dostat přednost před kulturou a pohybovými aktivitami. Hanba vedení Brna!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
Josef Bartoš
Dobrý den, paní Rehbergerová,jak už jsem vám odepisoval na e-mail – za chybu se omlouváme a v textu (po konzultaci s…
Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance