PONEC – divadlo pro tanec uvádí v úterý 12. března 2019 premiéru nového projektu souboru DOT504 s názvem Score #44. Soubor, který je známý svou spoluprací se zahraničními umělci, po letech opět spojil síly s Thomasem Steyaertem, jenž se chopil konceptu i choreografického vedení.
Steyaert se v tanečně-pohybovém duetu zaměřuje na využití možností, jak na sebe v daný moment tanečníci fyzicky reagují, nejde zde tedy o předem daný příběh, ale o aktuální interakci mezi dvojicí na jevišti. Tento jev zrcadlí i název inscenace.
„Název odkazuje k samotnému tvůrčímu procesu, metodě, kterou jsme zvolili. Každý den vytvoříme jednu nebo víc sestav, struktur (anglicky score) a ty ten daný den zkoušíme,“ vysvětluje choreograf a dodává: „Tento repetitivní vzorec nám umožňuje důkladně prozkoumat a pojmenovat určité způsoby pohybového vyjádření. Tanečníci se oddávají fyzickému dialogu v reálném čase a z těchto tanečních módů neustále ‚dolují‘ nové pohybové formy. V jakési fyzické diskusi svých těl se snaží vyjádřit to, co o svých protějšcích z jejich pohybů chápou – anebo také nechápou.“
DOT504 byl prvním, plně profesionálním souborem fyzického tanečního divadla v České republice, který v Praze v roce 2006 založila umělecká ředitelka souboru Lenka Ottová. Je charakteristický vysokou technickou úrovní a výraznými osobnostmi nejen z řad interpretů, ale především tvůrců jednotlivých projektů. Ke spolupráci zve osobnosti, které úspěšně působí na mezinárodní scéně a mohou přinést současnému českému tanci inspirující změnu.
Thomas Steyaert je belgický umělec zabývající se různými druhy umění, ať je to tanec/performance, malba, kresba, hudba, fotografie nebo video tvorba. Působí v Sarajevu a v Bruselu, účinkoval v několika projektech a filmech souboru Ultima Vez Wima Vandekeybuse a v projektech KVS (Královského vlámského divadla). Od roku 2006 uvádí své vlastní divadelní a site-specific projekty po Evropě i mimo ni. Pro soubor DOT504 vytvořil roku 2008 představení nazvané Hidden Landscape, v němž se souborem jako host vystupoval i Rosťa Novák. Od té doby se Thomas Steyaert stal blízkým spolupracovníkem jeho následně vzniknuvšího známého Cirku La Putyka.
Zdroj: Tanec Praha z.ú.
Fyzická diskuse na prknech divadla PONEC
zprávy
Fotogalerie
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 17 dny
Mila
Za mě...ne. Nepohoršuje, ale je to za hranicí. Pro mě je klasika klasikou. Pokud nekdo chce jít touto cestou, tak ať…Labutí jezero aneb Co nejdál od pohádky
před 21 dny
Josef Bartoš
Vzpomněl jsem si na onu předpověd autorů prvního komentáře o tom, že Krajina těla je horkým kandidátem na Ceny Thálie.…Krajina těla – Nezdařilá přehlídka ohebnosti a síly
před 22 dny
Michal Sedivy
toto predstaveni jsem videl diky pratelum, kteri mne chteli potesit a prekvapit; udelali mi velikou radost svym cinem, a…Krajina těla – Nezdařilá přehlídka ohebnosti a síly
před 22 dny
Jana
Představení libereckého divadla - Mauglí, je mimořádně povedené a nádherné. Krásná hudba i scéna, vynikající výkony…DFXŠ zve na premiéru baletu Mauglí
před 76 dny
Tom
Odborná témata fungují trošičku jinak.Pokud novinář rozumí zdravotnictví, nepotřebuje se ptát expertů. Pokud novinář…
Taneční publicista není PR agentura
Jiří Vacek
Dobrý den, mám tu čest přihlásit se k tomu, že paní Miroslavu Pešíkovou, primabalerinu Národního divadla, znám osobně z…K výročí Miroslavy Pešíkové