Hovory s… tentokrát s choreografem Javierem Torresem, 20. března na Nové scéně
zprávy
Hovory s… se konají na Nové scéně Národního divadla v úterý 20. března od 16.00 hodin. Vstup je volný. Javier Torres se narodil v roce 1963 v Mexico City, kde absolvoval National School of Ballet a o čtyři roky později získal také diplom v oboru pedagogika klasického tance. Grant od German Ballet International Foundation (Německá baletní mezinárodní nadace) mu v roce 1988 umožnil cestovat po Evropě a zúčastnit se řady kurzů a vystoupení moderního a klasického tance. Hostoval také v polském Theatre of the New Dance. V roce 1989 se přestěhoval do Finska, aby pracoval s Jorma Uotinen v Helsinki Dance Company. O tři roky později se stal členem souboru Finnish National Ballet, kde působil až do roku 2008. Zde tančil např. v baletech Bajadérka (ch. N. Makarova), Don Quijote (ch. P. Bart), Giselle (ch. S. Guillem), Labutí jezero (ch. V. Bourmeister), Spící krasavice (ch. R. Nurejev), Romeo a Julie (ch. J. Cranko).
Od roku 1984 působí jako choreograf a od svého příjezdu do Finska realizoval více jak 25 děl, částečně celovečerních. K jeho nejznámějším tanečním dílům pro Finský národní balet patří Boleros (1995), Wind Statues (1997), Poppies (2001), Liquid (2001), Light Shock (2003) a Sleeping Beauty (2008, Spící krasavice / Šípková Růženka).
Javier Torres přednášel na řadě mezinárodních tanečních a lékařských sympozií a konferencí, např. v Helsinkách (2001), Londýně (2003), Mnichově (2005) a Basileji (2007). Na základě svých výzkumů v oblasti zlepšení baletní pedagogiky vede semináře, a to jak z psychologického, tak z lékařského hlediska. V současné době pracuje jako externí pedagog a choreograf pro profesionální baletní soubory, mimo jiné pro Stuttgart Ballet, Cullberg Ballet, Nacho Duato Dance Company, Norwegian National Ballet, Netherlands Dans Theatre, Lyon National Opera Ballet a Balet Národního divadla v Praze. Zdroj: ND
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 40 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 42 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 43 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 44 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 58 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 60 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?