Jiří Pokorný převzal pečeť města Plzně
zprávy
Jiří Pokorný, který vede plzeňský balet od roku 2003, má za sebou i dráhu sólového tanečníka. Po absolutoriu konzervatoře byl sólistou baletu Národního divadla v Praze, hostoval také na zahraničních scénách. Je držitelem několika ocenění, například Ceny českého literárního fondu, Philip Morris Ballet Flower Award, dvojnásobným držitelem Ceny Thálie. V současnosti působí jako choreograf, a to nejen baletních představení. Jeho choreografie jsou složkou inscenací DJKT; muzikálových Koček nebo scénického oratoria Jana z Arku na hranici. V poslední době vytvořil Pokorný balet Spartakus, se kterým soubor vystupoval v sicilském Theatro Massimo Bellini.
„Za léta soustavné práce v plzeňském baletu se Jiřímu Pokornému podařilo vybudovat špičkový mezinárodní soubor, jehož členové se těší řadě ocenění. Za všechny jmenujme alespoň držitele Thálie Richarda Ševčíka, který se uplatňuje i jako talentovaný choreograf a za vytvoření inscenace Obraz Doriana Greye získal Uměleckou cenu města Plzně. Téhož ocenění se letos dostalo doyenu baletu DJKT Jiřímu Žaludovi, jenž tančí na prknech plzeňského divadla neuvěřitelných šedesát let. Divadlo J. K. Tyla je dobrou štací i pro významné sólisty, kteří se pravidelně objevují na prestižních světových scénách, rády zde pracují i výrazné osobnosti současné choreografie, jakými jsou Libor Vaculík, Mário Radačovský, Alena Pešková, Viktor Konvalinka nebo Yelena Pankova. Plzeň se díky iniciativě Jiřího Pokorného nejednou stala dějištěm Mezinárodní choreografické a poprvé v historii Mezinárodní baletní soutěže. Za zmínku jistě stojí i to, že balet DJKT jako jediný soubor v republice uvádí čtyři premiéry v sezoně, a to při velkém nasazení v operních, operetních a muzikálových inscenacích. Dramaturgie přitom nabízí široké spektrum titulů od klasických baletů až po současné projekty,“ dodávají zástupci baletu DJKT.
Zdroj: DJKT
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 3 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Roman Zotov-Mikshin
Proč z kritiky nikdy nelze vypárat priority a preference kritika? Souhlasím, že by neměli v kritice prosakovat, ale…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr