Listopadová premiéra ve Studiu ALTA: Radim Vizváry a jeho Uter Que

Listopadová premiéra ve Studiu ALTA: Radim Vizváry a jeho Uter Que

Listopadová premiéra ve Studiu ALTA: Radim Vizváry a jeho Uter Que

Radim Vizváry a umělecký šéf a režisér Spitfire Company Petr Boháč připravují pod hlavičkou souboru Tantehorse na polovinu listopadu premiéru pod tajemným názvem Uter Que. Sólové představení propojující techniku tělesného mimu a současného tance s fyzickým herectvím zkoumá proces lidského vzpomínání. Inscenace vzniká ve spolupráci se Studiem ALTA v rámci rezidenčního programu, premiéra se uskuteční 18. listopadu v 19.30 hodin, další repríza bude až 9. prosince.
Uter Que
v překladu znamená jeden i druhý nebo rovněž druhý a já. „Kdo je ovšem ten druhý ve mně, který stojí oproti, když se dívám do zrcadla na sebe sama? Jak minulá zkušenost nebo skutečnost ovlivňují vzpomínání? Čím si jedinec musí projít, aby prožívání vzpomínek bylo uvěřitelné? A lze vůbec ztělesnit vzpomínkukdyž  nikdy není přesným zachycením prožité reality a je vždy do určité míry přetvářena vlivem zapomínání?" Po tom všem se inscenace ptá. Petr Boháč k tomu dodává: „V mém posledním představení jsem s Markétou Vacovskou zkoumal procesy vyčerpání, teď s Radimem Vizváry odhalujeme procesy vzpomínání a zapomínání. Je fascinující zviditelňovat vzpomínky bez jakýchkoliv slov."
Soubor Tantehorse – physical mime theatre, založený Miřenkou Čechovou a Radimem Vizváry, působí na české scéně od roku 2008. Do povědomí diváků se zapsal inscenacemi Dark Trilogy nebo velmi úspěšnou S/He Is Nancy Joe. Miřenka Čechová a Radim Vizváry patří v současné době k evropské špičce v oblasti pohybového divadla, což dokazují četná ocenění jejich práce (např. cena hlavní poroty Perla za představení Lorca – Marná Láska, zařazení S/He Is Nancy Joe mezi nejlepší taneční inscenace 2012 deníkem The Washington Post nebo Herald Angel Award 2013 Fringe festival Edinburgh, Cena Divadelních novin pro režiséra Petra Boháče ad.). „Vizváry pronásleduje svou kořist tichými kočičími kroky, zatímco jeho paže a ramena se vlní jako obrovská křídla. Je to pohyb jakoby napodoboval plavání, plachtění, létání, pohyb jaký jsem dosud neviděla. Je to pohyb, který ani není téměř lidský." Těmito pochvalnými slovy charakterizovala významná americká kritička výkon Radima Vizváry v deníku The Washington Post po zhlédnutí představení Light in Darkness, s nímž Tantehorse hostovali ve Washingtonu na přelomu května a června tohoto roku
Více: www.altart.cz, www.tantehorse.cz

Témata článku

Tanec

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: