Nebezpečné známosti – premiéra ND Brno
zprávy
V hlavních rolích na premiéře zatančí Jan Fousek a Ivona Jeličová. „Příprava Valmonta mi trochu připomíná práci na roli Rimbauda v Úplném zatmění,“ svěřuje se Jan Fousek, „Jsou to role, které byly zfilmované a kde se tudíž můžu hodně inspirovat po stránce herecké. V obou případech mi to hodně pomohlo. Nesnažím se ale kopírovat, beru to jako návod na cestu, kterou se ubírat. A stejně jako námět zaujal divadelníky i filmaře na celém světě, věřím, že i provedení ve formě taneční bude pro diváky přitažlivé a oživí náš repertoár.“
Příběh z prostředí šlechty, záletníka Valmonta, jehož jedinou zábavou je svádět ženy bez ohledu na city, vyšel poprvé jako román v roce 1782 a svou kritikou mravů a vztahů popisovaných společenských vrstev získal velkou pozornost. Podle románu vznikla divadelní hra (Christopher Hampton) a filmové adaptace, z nichž nejznámější jsou patrně francouzsko-italský film z roku 1959 (režie Roger Vadim a Gérardem Philipem), americko anglická produkce z roku 1988 (režie Stephen Frears s Johnem Malkovichem v roli Vikomta) a francouzsko-americká verze s názvem Valmont (režie Miloš Forman, Colin Firth).
Kryzstof Pastor (*1956) je ředitelem Polského národního baletu, má za sebou úspěšnou kariéru tanečníka i choreografa. Jako sólista tančil nejen v Polsku, ale také v lyonské Opeře nebo v nizozemském Het Nationale Ballet, kde se začal věnovat choreografii. Spolu s Hans van Manenem byl od roku 2003 domácím choreografem tohoto souboru, spolupracoval s Královským švédským baletem, Velkým divadlem v Moskvě a dalšími soubory v řadě zemí Evropy i např. v Austrálii a na Novém Zélandu. Zdroj: ND Brno, teatrwielki.pl Foto: Kristýna Šopíková
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 39 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 41 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 42 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 43 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 57 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 59 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?