Fryderyk Chopin a George Sandová – dva fenomény uměleckého romantismu. Polský skladatel prožil převážnou část svého tvůrčího života ve Francii, kde se seznámil s francouzskou spisovatelkou a feministkou George Sand (často přechýlenou Sandovou). Jejich nevyvážený a emocemi nabitý vztah dokumentuje řada dopisů především Sandové Chopinovi, z nichž vychází i autorský text inscenace. Její forma však není výslovně dramatická. Jde o propojení všech Chopinových preludií a jevištního monologu Sandové o vztahu k Chopinovi. Oba dva jsou na jevišti přítomni, ale za celou dobu se nesetkají. Na jevišti se setkávají tři žánrově nesourodé osobnosti – herečka, tanečník a hudebník, aby vedly „vzájemný monolog“.Tento scénický koncept vychází z prostoru, kde má být projekt uváděn – v brněnské Vile Tugendhat a v pražské Werichově vile.
Zatímco Sandová (žena ve zralém věku) na život s Chopinem vzpomíná způsobem „hraných dopisů“, Chopin je zde zpřítomněn postavou tanečníka, který reaguje současnou taneční a pohybovou formou na hudbu i text. Projekt dává netradiční příležitost herečce, která je nucena hrát tři čtvrtě hodiny beze slov pouze na hudební doprovod. Oba představitelé jsou vrženi do hracího prostoru, který je vymezen dvaceti šesti Chopinovými preludii a kratších monologů Sandové, která komentuje jejich vzájemný vztah na pozadí historických události.
Zdroj: Institut umění - Divadelní ústav a ČTK
ProART Company uvede inscenaci reflektující osudy Chopina a Sandové
ProART Company uvede k patnáctiletému výročí svého působení novou premiéru pod názvem Chopin a Sandová: Milostné preludium. V titulních rolích se představí herečka Zuzana Bydžovská, tanečník Martin Dvořák a klavírista Kostiantyn Tyshko. První představení se uskuteční ve Werichově vile v Praze 21. března 2020. V Brně bude uveden projekt v květnu a červnu ve Vile Tugendhat. Pro Zuzanu Bydžovskou jde po delším čase o novou divadelní roli.
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela mladá česká tanečnice a choreografka Natálie Podešvová
zprávy -
Byly zveřejněny nominace na Ceny Thálie
zprávy -
Alexej Ratmanskij: „Otázka budoucnosti ruského umění teď vůbec není relevantní“
rozhovory -
Patrik Holeček: „Mám rád, když jsou balety odlehčené. To mi dodá sílu a energii.“
rozhovory -
Eva Urbanová: „Vášeň a osobná zainteresovanosť sú pre mňa v tanci veľmi dôležité“
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 9 dny
Josef Bartoš
Vzpomněl jsem si na onu předpověd autorů prvního komentáře o tom, že Krajina těla je horkým kandidátem na Ceny Thálie.…Krajina těla – Nezdařilá přehlídka ohebnosti a síly
před 10 dny
Michal Sedivy
toto predstaveni jsem videl diky pratelum, kteri mne chteli potesit a prekvapit; udelali mi velikou radost svym cinem, a…Krajina těla – Nezdařilá přehlídka ohebnosti a síly
před 10 dny
Jana
Představení libereckého divadla - Mauglí, je mimořádně povedené a nádherné. Krásná hudba i scéna, vynikající výkony…DFXŠ zve na premiéru baletu Mauglí
před 64 dny
Tom
Odborná témata fungují trošičku jinak.Pokud novinář rozumí zdravotnictví, nepotřebuje se ptát expertů. Pokud novinář…
Taneční publicista není PR agentura
před 72 dny
Barbarella Blue
S recenzí Clary Zangy se můžu zcela ztotožnit.Laicky lze říct, že hra je efektní, ale velmi nudná. Po pár scénách již…
Krajina těla – Nezdařilá přehlídka ohebnosti a síly
Mila
Za mě...ne. Nepohoršuje, ale je to za hranicí. Pro mě je klasika klasikou. Pokud nekdo chce jít touto cestou, tak ať…Labutí jezero aneb Co nejdál od pohádky