Probíhá festival ImproEvents Prague 2012
zprávy
Dva intenzivní workshopy jsou určeny pro profesionály a studenty z oblasti tance, divadla a performing arts. Program festivalu bude obohacen o diskuse a videoprezentace s umělci určené pro širší veřejnost. V letošním roce se také oba umělci předvedou ve svých sólových představeních. Daniel Lepkoff vystoupí 1. června ve studiu ALTA a Wendy Houstoun s představením 50 ACTS 9. června v Divadle Ponec v rámci festivalu Tanec Praha. Festival 2. června ve studiu ALTA uvede také premiéru nového projektu improvizační skupiny /na:u/ s názvem Ticho na stanici Bezpeří a 3. června pak představení kanadské improvizační skupiny Lila Ensemble. Více na www.altart.cz Daniel Lepkoff
je tanečník, choreograf, improvizátor, pedagog a taneční teoretik. Vnímá pohyb jako neustále se jemně vylaďující fyzický dialog s okolním prostředím. Zkoumá formy a kompozice této interakce, které se stávají komunikačním prostředkem jeho tanečního umění. Ve své tvorbě se Lepkoff zaměřuje na proces přenosu živého pohybu na jeviště.
V sedmdesátých letech 20. století Daniel Lepkoff úzce spolupracoval s Mary Fulkerson na rozvoji „Release techniky“ a kontaktní improvizace se Stevem Paxtonem. Paxton, společně s Lisou Nelson, Paulem Langlandem a Saira Blanche Theater v Moskvě patří k jeho dlouhodobým partnerům. Lepkoff je také jedním se zakladatelů centra Movement Research v New Yorku.
Účinkoval například v představeních Trishy Brown, Mary Overlie, Judy Padow a Nancy Topf. V osmdesátých letech 20. století byl členem newyorského improvizačního souboru „Channel Z“. V roce 2002 byl uměleckým ředitelem a koproducentem festivalu „Physical Dialogues“ v Bratislavě.
Mnohé články, ve kterých formuloval koncepty své taneční tvorby, byly uveřejněné v prestižních periodikách zaměřených na umění. Mezi jinými například v Contact Quarterly, The MR Performance Journal a Contredanse Publications v Bruselu. Daniel se mimo jiné dlouhodobě věnuje zvukové a video kompozici, fotografii, zpěvu a hře na kytaru, matematice a architektuře. Wendy Houstoun
je britská performerka a tanečnice. V její umělecké tvorbě se prolínají experimentální formy pohybové a divadelní práce, koncentruje se zejména na britskou divadelní formu „devised theatre“, která se dá charakterizovat jako tvořivý proces spolupráce všech účastníků představení.
Její workshop bude zaměřen na vedenou pohybovou praxi a improvizaci jako metodu pro výstavbu představení. Důraz bude kladen na analýzu toho, na co se díváme a proč chceme, aby to dále pokračovalo. Ve smyslu „devised theatre“ se tvůrci workshopu stávají všichni zúčastnění.
Wendy Houstoun spolupracovala například s Lloydem Newsonem a souborem DV8 Physical Theatre, Timem Etchellsem a souborem Forced Entertainment, Gary Stevensem, s Charlotte Vincent a souborem Vincent DanceCompany, filmovým tvůrcem Davidem Hintonem, tanečníkem Jonathanem Burrowsem, performerem Nigelem Charnockem, tanečnicí Rachel Krische, performerkou Rose English, Gloria Theatre, Lumiere & Son Theatre a také se souborem Ludus Dance Company na divadelních a site specific projektech, filmech a instalacích.
Její sólová představení Haunted Daunted and Flaunted, Happy Hour, The 48 Almost Love Lyrics, Desert Island Dances a Keep Dancing, která vytvořila ve spolupráci s hudebním skladatelem Johnem Averym, byla uvedená v Evropě, Austrálii a USA. V nedávné době mělo premiéru představení 50 ACTS.
K jejím novějším projektům patří například spolupráce se souborem Candoco Dance Company, Yorke Dance Project, VCAM v Melbourne, nebo Antonii Grove a Probe Company. Zdroj: ALTA
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 38 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 40 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 41 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 42 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 56 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 58 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?