Probíhá festival ImproEvents Prague 2012
zprávy
Dva intenzivní workshopy jsou určeny pro profesionály a studenty z oblasti tance, divadla a performing arts. Program festivalu bude obohacen o diskuse a videoprezentace s umělci určené pro širší veřejnost. V letošním roce se také oba umělci předvedou ve svých sólových představeních. Daniel Lepkoff vystoupí 1. června ve studiu ALTA a Wendy Houstoun s představením 50 ACTS 9. června v Divadle Ponec v rámci festivalu Tanec Praha. Festival 2. června ve studiu ALTA uvede také premiéru nového projektu improvizační skupiny /na:u/ s názvem Ticho na stanici Bezpeří a 3. června pak představení kanadské improvizační skupiny Lila Ensemble. Více na www.altart.cz Daniel Lepkoff
je tanečník, choreograf, improvizátor, pedagog a taneční teoretik. Vnímá pohyb jako neustále se jemně vylaďující fyzický dialog s okolním prostředím. Zkoumá formy a kompozice této interakce, které se stávají komunikačním prostředkem jeho tanečního umění. Ve své tvorbě se Lepkoff zaměřuje na proces přenosu živého pohybu na jeviště.
V sedmdesátých letech 20. století Daniel Lepkoff úzce spolupracoval s Mary Fulkerson na rozvoji „Release techniky“ a kontaktní improvizace se Stevem Paxtonem. Paxton, společně s Lisou Nelson, Paulem Langlandem a Saira Blanche Theater v Moskvě patří k jeho dlouhodobým partnerům. Lepkoff je také jedním se zakladatelů centra Movement Research v New Yorku.
Účinkoval například v představeních Trishy Brown, Mary Overlie, Judy Padow a Nancy Topf. V osmdesátých letech 20. století byl členem newyorského improvizačního souboru „Channel Z“. V roce 2002 byl uměleckým ředitelem a koproducentem festivalu „Physical Dialogues“ v Bratislavě.
Mnohé články, ve kterých formuloval koncepty své taneční tvorby, byly uveřejněné v prestižních periodikách zaměřených na umění. Mezi jinými například v Contact Quarterly, The MR Performance Journal a Contredanse Publications v Bruselu. Daniel se mimo jiné dlouhodobě věnuje zvukové a video kompozici, fotografii, zpěvu a hře na kytaru, matematice a architektuře. Wendy Houstoun
je britská performerka a tanečnice. V její umělecké tvorbě se prolínají experimentální formy pohybové a divadelní práce, koncentruje se zejména na britskou divadelní formu „devised theatre“, která se dá charakterizovat jako tvořivý proces spolupráce všech účastníků představení.
Její workshop bude zaměřen na vedenou pohybovou praxi a improvizaci jako metodu pro výstavbu představení. Důraz bude kladen na analýzu toho, na co se díváme a proč chceme, aby to dále pokračovalo. Ve smyslu „devised theatre“ se tvůrci workshopu stávají všichni zúčastnění.
Wendy Houstoun spolupracovala například s Lloydem Newsonem a souborem DV8 Physical Theatre, Timem Etchellsem a souborem Forced Entertainment, Gary Stevensem, s Charlotte Vincent a souborem Vincent DanceCompany, filmovým tvůrcem Davidem Hintonem, tanečníkem Jonathanem Burrowsem, performerem Nigelem Charnockem, tanečnicí Rachel Krische, performerkou Rose English, Gloria Theatre, Lumiere & Son Theatre a také se souborem Ludus Dance Company na divadelních a site specific projektech, filmech a instalacích.
Její sólová představení Haunted Daunted and Flaunted, Happy Hour, The 48 Almost Love Lyrics, Desert Island Dances a Keep Dancing, která vytvořila ve spolupráci s hudebním skladatelem Johnem Averym, byla uvedená v Evropě, Austrálii a USA. V nedávné době mělo premiéru představení 50 ACTS.
K jejím novějším projektům patří například spolupráce se souborem Candoco Dance Company, Yorke Dance Project, VCAM v Melbourne, nebo Antonii Grove a Probe Company. Zdroj: ALTA
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
„Člověk prostě musí zatáhnout ruční brzdu,“ říká Jana Burkiewiczová k pozastavení činnosti svého souboru Burki&com
rozhovory -
Izraelská umělkyně Galit Liss: „Otevírám taneční umění zralým ženám“
rozhovory -
Ohad Naharin – Setkání s přívětivým démonem
osobnosti -
Nebesa – Kam kráčí Losers?
recenze -
PSOTA – Mistr – Autenticita, emoce a jiný Martin Dvořák
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 10 dny
Josef Bartoš
Samozřejmě nemůže být prodejnost lístků ukazatelem kvality. Ale ti, kteří sedí ve vedení Národního divadla, pak získají…Pochybné bpm lapající po dechu…
před 14 dny
Jana Novotná
Prodejnost lístků baletu přeci nemůže být hodnotícím kritériem - v městě plném turistů, kde pokud touží navštívit budovu…Pochybné bpm lapající po dechu…
před 18 dny
Kata Zagorski
Potlesk tomuto rozhovoru„Člověk prostě musí zatáhnout ruční brzdu,“ říká Jana Burkiewiczová k pozastavení činnosti svého souboru Burki&com
před 18 dny
Filip Staněk
Díky! Skvělý, odvážný a potřebný příspěvek. Ano, neptala jste se všude. Jsem hrdý, že jsem nezávislý taneční umělec.…Hrdost a svoboda na taneční scéně
před 25 dny
Monika Štarková
Velmi trefný příspěvek k diskuzi.Tyto pochybnosti jsem o autorce textu rovněž uvedla na Facebookových stránkách.…
Variations of Dreams – Zdařilý premiérový večer
před 25 dny
Kryštof Šimek
Dobrý den,Vážená paní Trubačová, velmi mě mrzí, že debata o představení nespočívá v tom, jak se studenti za dva…
Variations of Dreams – Zdařilý premiérový večer
Josef Bartoš
Vážení komentující,bohužel, k faktickým chybám skutečně došlo, za což patří studentům i organizátorům naše omluva.…
Variations of Dreams – Zdařilý premiérový večer