Registrace

Studio Hrdinů a CreWcollective společně chystají premiéru

Pražské divadlo Studio Hrdinů a umělecké uskupení CreWcollective zvou na premiéru sólové performance s názvem HIT. Skrze fyzické gesto, text a projekci přenese Jan Bárta na jeviště Studia Hrdinů ojedinělý dialog mezi ním a jeho digitálním alter egem. Premiérové uvedení se uskuteční ve středu 29. října.

Foto: Tomáš Hejzlar
Foto: Tomáš Hejzlar

Tento autorský projekt navazuje na úspěšnou sólovou inscenaci Pitch z roku 2018, která byla oceněna odbornou kritikou jako jedna z nejvýraznějších inscenací festivalu Taneční platforma. Fragment performance HIT byl představen již minulý rok v rámci festivalu Norma ve Studiu Hrdinů. Z dřívějšího komorního pojetí se nyní projekt rozvinul do plnohodnotné, celovečerní performance.

Inzerce

„Studio Hrdinů dlouhodobě sdílí s Janem Bártou podobné umělecké tendence, jak v oblasti tanečního divadla, tak i činoherního. Každý společný počin je svého druhu výzkumem. Práci s Honzou považuji za inspirativní, výsledky našich úvah často vedou k nečekaným uměleckým přesahům,“ dodává ke spolupráci ředitel Studia Hrdinů Jan Horák

Jan Bárta se v performance HIT zabývá konceptem ne-estetizovaného fyzického gesta jako výchozího bodu pro vznik jevištní akce. Jeho pohyb je doplněn videoprojekcí, která zasahuje do dění na scéně a sarkasticky komentuje jednání performera nebo ho doplňuje despektem. Celkovou atmosféru dotváří přesně artikulovaný autorský text, který kombinuje analytickou přesnost s poetickou absurditou. Minimalistickým přístupem Bárta zdůrazňuje radikalitu, emoční napětí a dynamickou propojenost těla s projekcí jeho alter ega. 

Zapojení videoprojekce nabízí interpretační pohled a podněcuje diváka k aktivnímu rozhodování: co je podstatnější – tělesná přítomnost na scéně, nebo její digitální zprostředkování? V kontextu bouřlivé digitální doby zkoumá HIT hranici mezi živou akcí a virtuální projekcí. Aktivně testuje schopnosti koncentrace diváků/divaček a vnímání v prostředí přehlceném informacemi. Performance je vedle toho i jakýmsi chaosogenním rozborem současného života, využívající grotesku, banální předměty a fragmentované scény k odhalení prázdnoty za našimi každodenními rituály.

Diskuze

Vyplněním e-mailu se přihlásíte k odběru automatických notifikací, které vás upozorní na nový příspěvek v této diskuzi.

Odesláním příspěvku souhlasíte s pravidly pro diskutující

Buďte první, kdo zahájí diskuzi pod tímto článkem!
Přidat komentář

Související texty

Zajímá vás celý článek?

Obsah Tanečních aktualit vzniká díky týmu odborníků, kteří investují svůj čas, energii a vášeň, aby vám přinesli ten nejkvalitnější vhled do světa tance. Podpořte naši redakci – každý příspěvek má smysl.

Přispět na obsah

Pokračovat ve čtení zdarma.