Branické divadlo BRAVO! se dočkalo další premiéry souboru Losers Cirque Company. Poté, co se tzv. Baby Losers vypořádali s obrovským nasazením v Konkurzu, se nyní s titulem Grandiózní na jeviště v režii Matyáše Ramby postavilo zlaté jádro „Lůzrů“
kritiky
Spící krasavice znovu v ND Praha – symbol probuzení či dřímoty?
Čajkovského po hudební stránce nejvíce vyzdvihovaný balet z roku 1890 má své pevné místo v repertoáru baletního souboru Národního divadla v Praze již 97 let, to už je slušná tradice!
Stuttgartské Labutí jezero s přídechem naftalínu
Labutí jezero je baletní titul, který má u nás nejdelší tradici a je bezesporu v Čechách a na Moravě, ba i na Slovensku, nejhranějším tanečním dílem...
Romeo a Julie – Když se jemné předivo tragédie zpřetrhá
Hry Williama Shakespeara stále lákají k novým zpracováním v činohře, opeře, baletu, muzikálu...
La Bayadère – Ratmanského návrat k pramenům
Domnívám se, že již nyní lze konstatovat, že počátek 21. století začal psát novou historii baletů...
Labutí jezero aneb Co nejdál od pohádky
Vyslovilo-li se kdy v tanečním světě, a vlastně i mimo něj, slovní spojení Labutí jezero, všichni zúčastnění měli určitou jednotnou, sdílenou představu...
Phasma Dionysiacum Pragense – Dvorský balet ve Florea Theatrum
Během krátké doby se ve dvoraně pražské HAMU na jevišti Florea Theatrum představila další produkce dobového baletu Phasma Dionysiacum Pragense neboli Pražské zjevení dionýské. Na jeho uvedení mají zásluhu orchestr Musica Florea, taneční soubor Chorea Historica a hudební těleso In Cordis Ensemble.
Mozartiana – Půvabné kousky z 18. století
Ve dvoraně Lichtenštejnského paláce na pražském Malostranském náměstí se 29. června 2017 odehrála premiéra projektu, který vznikl ve spolupráci tanečního souboru Hartig Ensemble a orchestru Musica Florea.
Labutí jezero z pařížské Opery aneb Když nejde o Odettu
Prosinec spouští v životě takřka všech světových baletních souborů lavinu v podobě Louskáčka. Ne tak v pařížské Opeře.
Světlý pramen – Báječná choreografie Alexeje Ratmanského
Dva balety Dmitrije Šostakoviče se dočkaly své rehabilitace až počátkem 21. století.
Frankenstein – Nečekejte horor, ale úchvatný balet Liama Scarletta
Vidět balet v kině se stalo samozřejmostí. A pokud si najdete čas a máte chuť vidět něco ojedinělého, je téměř jisté, že představení přenášená na velká plátna vás nezklamou.
Ratmansky, Robbins, Balanchine, Peck: Tanečná čistota v Paríži
Sezóna baletu parížskej Opery 2015/2016 je bohatá na neoklasický a modernýbaletný repertoár.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Výsměch taneční teorii
úhel pohledu -
Naharinova provokativní Hora zvedla Ostravu ze židlí
recenze -
Umění za 400 na hodinu
úhel pohledu -
Končící předsedkyně ATU ČR Linda Svidró: „Pokud každý bude na ministerské dveře ťukat zvlášť, nikam to nepovede“
rozhovory -
Doufám, že hodnotu diplomu z HAMU si uvědomím, až se nebudu moct hýbat, říká Říhová
podcasty
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Bára Truksová
Tento sloupek mi připadá vůči médiím nesmírně nespravedlivý, protože zcela ignoruje realitu rybníčku tanečního i…Taneční pragocentrismus
Petra Dotlačilová
Přiznávám, že tohle mě zvedlo ze židle... když vidím snahu kolegů z Tanečních aktualit, jak pracně shánějí dopisovatele…Taneční pragocentrismus
Lucie Burešová
To, co se do tohoto sloupku nevešlo, rozebírám podrobně za autorku citovaného článku zde:…Výsměch taneční teorii
Nataša Novotná
Paní či slečno Vildungová,... po dlouhé době!
Můj právník vám vzkazuje, že paragraf na pomluvu, aj., stále…
S Natašou Novotnou o Rain Dogs, gaga a práci nejen v Ostravě: „Kvalita tanečníků je na prvním místě.“
Nataša Novotná
Dobrý den pane Slavický,hluboce si vás vážím, již dlouhodobě. Mnohé jsem o vás slyšela, z úst vašich skvělých…
S Natašou Novotnou o Rain Dogs, gaga a práci nejen v Ostravě: „Kvalita tanečníků je na prvním místě.“
Jaroslav Slavický
Milá Natašo!Se zájmem jsem si přečetl Váš rozhovor připravený Ivanou Kloubkovou a uveřejněný na TA v únoru. Četl jsem…
S Natašou Novotnou o Rain Dogs, gaga a práci nejen v Ostravě: „Kvalita tanečníků je na prvním místě.“
Jana Bohutínská
Vždycky o pragocentrismu nejvíc přemýšlím, když jedu za své peníze do Brna, Ostravy a jinam a omlouvám si to báječným…Taneční pragocentrismus