„Měli jsme smělé plány a určitě se jich nevzdáme. Zásadní mezinárodní projekty však nutně musíme posunout,“ vysvětluje ředitelka a zakladatelka Tance Praha Yvona Kreuzmannová a pokračuje: „O to více máme šanci ponořit se do spolupráce s domácími tvůrci, s umělci různých generací, z nichž celá řada nás úspěšně reprezentuje v zahraničí, ale v této chvíli je tady, připravena vymýšlet, jak oživit veřejný prostor, jak se s nadhledem postavit omezením, která nikdo neodhadne předem, jak vyrazit na turné po regionech. Houževnatost, s níž česká nezávislá scéna čelí všem okolnostem, je obdivuhodná. A neméně úžasná je odhodlanost sedmnácti regionálních partnerů zapojit se aktivně do festivalu, na který se každým rokem těší. Nelze opomenout, že to vše by nebylo možné bez vstřícného postoje ministra kultury a pražské radnice. Všem patří velký dík!“
Něco z toho, co bylo připraveno v mezinárodním rozměru, se pokusí festival nabídnout divákům na podzim, za rok či v online prostředí. Nebude chybět ani doprovodný program otevřený jak zapojení našich umělců do probíhajícího mezinárodního diskurzu, tak zásadní komunitní práci řady profesionálů.
„32. ročník festivalu TANEC PRAHA bude každopádně jiný. Otevírá historicky největší prostor pro domácí umělce, a to s hlubokým přesvědčením, že mají co nabízet. Zároveň nerezignuje na mezinárodní kontext a intenzivně jedná o možnostech přislíbených hostování v návaznosti na otevírání hranic. Určitě se s diváky setkáme i na podzim – zůstaneme-li pouze ve středoevropském prostoru, nebo zda se podaří i některá z velkých avizovaných událostí, je ve hvězdách. Držme si palce!“ dodává Kreuzmannová.
Zdroj: Tanec Praha z.ú.
TANEC PRAHA tančí dál!
32. ročník Mezinárodního festivalu současného tance a pohybového divadla proběhne od 4. do 29. června 2020 v Praze a dalších 17 městech a obcích ČR. Festival zahájí 7. června od 17 hodin v pražské Stromovce celosvětově sdílený projekt Pina Bausch Foundation The NELKEN-Line, který zve k procesí v tanci kohokoli, kdo se chce vydat parkem na Armstrongovu hudbu. PONEC – divadlo pro tanec uvede 8. června premiéru projektu Florenta Golfiera a souboru tYhle Zápas s jazykem a s ohledem na limitovaný počet diváků nabídne reprízy hned v následujících dvou dnech. Pražský program nabídne také koncepty dvou inscenací: Duety Petry Tejnorové / Temporary Collective a GUIDE Věrky Ondrašíkové, které jsou ušité na míru aktuální situaci. Festival vyvrcholí umělecko-environmentálním projektem Plíce Žižkova ve spolupráci s Landscape festivalem. Více než 40 umělců provede diváky žižkovskou zelení v originálním konceptu. Regiony roztančí čeští a slovenští umělci v sérii více než 30 představení, většinou outdoor. Více na www.tanecpraha.cz.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Proč z kritiky nikdy nelze vypárat priority a preference kritika? Souhlasím, že by neměli v kritice prosakovat, ale…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr