V divadle DISK začala nová řada večerů Nové generace, platformy pro prezentaci tvorby studentů choreografie a nonverbálního divadla pražské HAMU, kteří díky ní mohou získat potřebnou jevištní praxi.
Marie Kobrlová
Marie Kobrlová absolvovala Rose Bruford College of Theatre & Performance v Londýně a Divadelní fakultu Akademie múzických uměnív Praze. Věnuje se fyzickému a nonverbálnímu herectví, autorské tvorbě, pedagogice a publicistice. Je členkou divadelní společnosti Teatr Novogo Fronta. Specializuje se na loutkové a alternativní druhy divadla např. objektové herectví a divadlo s maskou a bez masky. Mezi její zájmy patří závěsná akrobacie, objevování nové hudby a současný tanec. Díky jednoletému studiu fyzioterapie a následné práci v geriatrickém rehabilitačním středisku získala praxi v oblasti pohybové terapie. V současné době začala zkoumat nové psychoterapeutické metody v oblasti taneční terapie. Pracuje jako divadelní redaktorka pro ČRo Radio Wave. Její články vychází v časopisech A2larm, Taneční aktuality a Loutkář.
Texty autora
Black Dress – Když šaty (ne)dělají člověka
Sólová performance Black Dress koncipovaná jako taneční přednáška se vrátila do Venuše ve Švehlovce – žižkovské divadlo představilo 1. reprízu inscenace.
Devourer – O poživačnosti bez hranic
Divadlo X10 premiérovalo hravou multižánrovou inscenaci Devourer. Taneční performanci o chamtivosti vytvořil kolektiv choreografky Alice Minar, slovenské umělkyně působící se svým týmem částečně u nás a částečně v Německu
LAST DROP aneb Čekání na kapku porozumění
V rámci festivalu Malá inventura 2022 uvedl mezinárodní spolek Stransky ART Company a divadlo KD Mlejn nonverbálně-pohybovou inscenaci Last Drop.
Kvílení – Inscenace plná traumat
„Viděl jsem nejlepší hlavy své generace zničené šílenstvím, hystericky obnažené a o hladu.” Tak odpaluje Allen Ginsberg nejslavnější báseň 20. století Kvílení věnovanou Carlu Solomonovi.
ICARUS - Nenaplněný sen o létání
Mezinárodní festival Tanec Praha v září roztančili čeští a slovenští teenageři se třemi profesionálními umělci z Česka, Slovenska a Francie: choreografkou, scénografkou a výtvarnicí Marie Gourdain, tanečníkem, choreografem Jaro Viňarským, trombonistou a hudebním improvizátorem Václavem Kalivodou.
Hereafter – Metafory tvořené polystyrenem
Začátkem června představila Kateřina Szymanski v karlínském Studiu ALTA nové sólo Hereafter. Rozhodla se nevycházet z žádných ze svých rozpracovaných témat, ale prozkoumat specifickým způsobem daný prostor.
Ridina Ahmedová: „Za své tělo jsem zodpovědná, ale nejsem povinná vyhovovat představám jiných lidí.”
Na letošním festivalu současného cirkusu Fun Fatale představí v Jihlavě (31. května) Ridina Ahmedová work-in-progress své inscenace Sádlo, jejíž přípravy ji přivedly do Radia Wave k nabídce podcastu s tématem body shaming.
Pokrm, Smrt Antigony – O přítomném okamžiku i občanském aktivismu
Desátýapůltý ročník festivalu slovenského performativního umění tentokrát proběhl živě a zdarma. Veškeré akce a představení se konaly od 6. do 9. května 2021 v Altě v prostorách Invalidovny.
Folds of Touch – Když mládí touží a stáří vzpomíná
Soubor POCKETART choreografky Johany Pockové představil na on-line platformě Vimeo taneční film Folds of Touch (Záhyby doteku) navazující na představení Plné sklady citů.
Nová generace aneb Tanec očima kamery
Letošní ročník Nové generace, který každoročně přináší to nejlepší z tvorby studentů choreografie HAMU, proběhl tentokrát online od 2. do 4. prosince 2020.
Árbakkinn – Tělo jako krajina, krajina jako tělo
V nově uvedeném tanečním projektu Štěpány Mancové, který vznikl v koprodukci olomouckého Divadla na cucky a pražského Studia Alta, zobrazují dva performeři svá těla jako součást jednoho všeobjímajícího celku.
NEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Aurélie Dupont – Esence francouzské étoile
osobnosti -
Sergio Méndez Romero a Sawa Shiratsuki: „Úspěšné partnerství stojí na respektu“
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Anonym
A není nepřijetí na konzervatoř někdy spíš vysvobození, než nutná frustrace?Není někdy lepší, když nepřijatý uchazeč…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří