V rámci česko-norského projektu CoHouses představila islandská choreografka a tanečnice Bára Sigfúsdóttir nedaleko od Studia ALTA, u dětského hřiště v Thomayerových sadech, venkovní performanci TIDE.
Marie Kobrlová
Marie Kobrlová absolvovala Rose Bruford College of Theatre & Performance v Londýně a Divadelní fakultu Akademie múzických uměnív Praze. Věnuje se fyzickému a nonverbálnímu herectví, autorské tvorbě, pedagogice a publicistice. Je členkou divadelní společnosti Teatr Novogo Fronta. Specializuje se na loutkové a alternativní druhy divadla např. objektové herectví a divadlo s maskou a bez masky. Mezi její zájmy patří závěsná akrobacie, objevování nové hudby a současný tanec. Díky jednoletému studiu fyzioterapie a následné práci v geriatrickém rehabilitačním středisku získala praxi v oblasti pohybové terapie. V současné době začala zkoumat nové psychoterapeutické metody v oblasti taneční terapie. Pracuje jako divadelní redaktorka pro ČRo Radio Wave. Její články vychází v časopisech A2larm, Taneční aktuality a Loutkář.
Texty autora
SHAPƎ, Tváří v tvář – Nové projekty platformy Nová generace
V divadle DISK začala nová řada večerů Nové generace, platformy pro prezentaci tvorby studentů choreografie a nonverbálního divadla pražské HAMU, kteří díky ní mohou získat potřebnou jevištní praxi.
Black Dress – Když šaty (ne)dělají člověka
Sólová performance Black Dress koncipovaná jako taneční přednáška se vrátila do Venuše ve Švehlovce – žižkovské divadlo představilo 1. reprízu inscenace.
Devourer – O poživačnosti bez hranic
Divadlo X10 premiérovalo hravou multižánrovou inscenaci Devourer. Taneční performanci o chamtivosti vytvořil kolektiv choreografky Alice Minar, slovenské umělkyně působící se svým týmem částečně u nás a částečně v Německu
LAST DROP aneb Čekání na kapku porozumění
V rámci festivalu Malá inventura 2022 uvedl mezinárodní spolek Stransky ART Company a divadlo KD Mlejn nonverbálně-pohybovou inscenaci Last Drop.
Kvílení – Inscenace plná traumat
„Viděl jsem nejlepší hlavy své generace zničené šílenstvím, hystericky obnažené a o hladu.” Tak odpaluje Allen Ginsberg nejslavnější báseň 20. století Kvílení věnovanou Carlu Solomonovi.
ICARUS - Nenaplněný sen o létání
Mezinárodní festival Tanec Praha v září roztančili čeští a slovenští teenageři se třemi profesionálními umělci z Česka, Slovenska a Francie: choreografkou, scénografkou a výtvarnicí Marie Gourdain, tanečníkem, choreografem Jaro Viňarským, trombonistou a hudebním improvizátorem Václavem Kalivodou.
Hereafter – Metafory tvořené polystyrenem
Začátkem června představila Kateřina Szymanski v karlínském Studiu ALTA nové sólo Hereafter. Rozhodla se nevycházet z žádných ze svých rozpracovaných témat, ale prozkoumat specifickým způsobem daný prostor.
Ridina Ahmedová: „Za své tělo jsem zodpovědná, ale nejsem povinná vyhovovat představám jiných lidí.”
Na letošním festivalu současného cirkusu Fun Fatale představí v Jihlavě (31. května) Ridina Ahmedová work-in-progress své inscenace Sádlo, jejíž přípravy ji přivedly do Radia Wave k nabídce podcastu s tématem body shaming.
Pokrm, Smrt Antigony – O přítomném okamžiku i občanském aktivismu
Desátýapůltý ročník festivalu slovenského performativního umění tentokrát proběhl živě a zdarma. Veškeré akce a představení se konaly od 6. do 9. května 2021 v Altě v prostorách Invalidovny.
Folds of Touch – Když mládí touží a stáří vzpomíná
Soubor POCKETART choreografky Johany Pockové představil na on-line platformě Vimeo taneční film Folds of Touch (Záhyby doteku) navazující na představení Plné sklady citů.
Nová generace aneb Tanec očima kamery
Letošní ročník Nové generace, který každoročně přináší to nejlepší z tvorby studentů choreografie HAMU, proběhl tentokrát online od 2. do 4. prosince 2020.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle opouštějí divadlo PONEC
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?