V rámci česko-norského projektu CoHouses představila islandská choreografka a tanečnice Bára Sigfúsdóttir nedaleko od Studia ALTA, u dětského hřiště v Thomayerových sadech, venkovní performanci TIDE.
Marie Kobrlová
Marie Kobrlová absolvovala Rose Bruford College of Theatre & Performance v Londýně a Divadelní fakultu Akademie múzických uměnív Praze. Věnuje se fyzickému a nonverbálnímu herectví, autorské tvorbě, pedagogice a publicistice. Je členkou divadelní společnosti Teatr Novogo Fronta. Specializuje se na loutkové a alternativní druhy divadla např. objektové herectví a divadlo s maskou a bez masky. Mezi její zájmy patří závěsná akrobacie, objevování nové hudby a současný tanec. Díky jednoletému studiu fyzioterapie a následné práci v geriatrickém rehabilitačním středisku získala praxi v oblasti pohybové terapie. V současné době začala zkoumat nové psychoterapeutické metody v oblasti taneční terapie. Pracuje jako divadelní redaktorka pro ČRo Radio Wave. Její články vychází v časopisech A2larm, Taneční aktuality a Loutkář.
Texty autora
SHAPƎ, Tváří v tvář – Nové projekty platformy Nová generace
V divadle DISK začala nová řada večerů Nové generace, platformy pro prezentaci tvorby studentů choreografie a nonverbálního divadla pražské HAMU, kteří díky ní mohou získat potřebnou jevištní praxi.
Black Dress – Když šaty (ne)dělají člověka
Sólová performance Black Dress koncipovaná jako taneční přednáška se vrátila do Venuše ve Švehlovce – žižkovské divadlo představilo 1. reprízu inscenace.
Devourer – O poživačnosti bez hranic
Divadlo X10 premiérovalo hravou multižánrovou inscenaci Devourer. Taneční performanci o chamtivosti vytvořil kolektiv choreografky Alice Minar, slovenské umělkyně působící se svým týmem částečně u nás a částečně v Německu
LAST DROP aneb Čekání na kapku porozumění
V rámci festivalu Malá inventura 2022 uvedl mezinárodní spolek Stransky ART Company a divadlo KD Mlejn nonverbálně-pohybovou inscenaci Last Drop.
Kvílení – Inscenace plná traumat
„Viděl jsem nejlepší hlavy své generace zničené šílenstvím, hystericky obnažené a o hladu.” Tak odpaluje Allen Ginsberg nejslavnější báseň 20. století Kvílení věnovanou Carlu Solomonovi.
ICARUS - Nenaplněný sen o létání
Mezinárodní festival Tanec Praha v září roztančili čeští a slovenští teenageři se třemi profesionálními umělci z Česka, Slovenska a Francie: choreografkou, scénografkou a výtvarnicí Marie Gourdain, tanečníkem, choreografem Jaro Viňarským, trombonistou a hudebním improvizátorem Václavem Kalivodou.
Hereafter – Metafory tvořené polystyrenem
Začátkem června představila Kateřina Szymanski v karlínském Studiu ALTA nové sólo Hereafter. Rozhodla se nevycházet z žádných ze svých rozpracovaných témat, ale prozkoumat specifickým způsobem daný prostor.
Ridina Ahmedová: „Za své tělo jsem zodpovědná, ale nejsem povinná vyhovovat představám jiných lidí.”
Na letošním festivalu současného cirkusu Fun Fatale představí v Jihlavě (31. května) Ridina Ahmedová work-in-progress své inscenace Sádlo, jejíž přípravy ji přivedly do Radia Wave k nabídce podcastu s tématem body shaming.
Pokrm, Smrt Antigony – O přítomném okamžiku i občanském aktivismu
Desátýapůltý ročník festivalu slovenského performativního umění tentokrát proběhl živě a zdarma. Veškeré akce a představení se konaly od 6. do 9. května 2021 v Altě v prostorách Invalidovny.
Folds of Touch – Když mládí touží a stáří vzpomíná
Soubor POCKETART choreografky Johany Pockové představil na on-line platformě Vimeo taneční film Folds of Touch (Záhyby doteku) navazující na představení Plné sklady citů.
Nová generace aneb Tanec očima kamery
Letošní ročník Nové generace, který každoročně přináší to nejlepší z tvorby studentů choreografie HAMU, proběhl tentokrát online od 2. do 4. prosince 2020.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela mladá česká tanečnice a choreografka Natálie Podešvová
zprávy -
Byly zveřejněny nominace na Ceny Thálie
zprávy -
Alexej Ratmanskij: „Otázka budoucnosti ruského umění teď vůbec není relevantní“
rozhovory -
Patrik Holeček: „Mám rád, když jsou balety odlehčené. To mi dodá sílu a energii.“
rozhovory -
Eva Urbanová: „Vášeň a osobná zainteresovanosť sú pre mňa v tanci veľmi dôležité“
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Josef Bartoš
Vzpomněl jsem si na onu předpověd autorů prvního komentáře o tom, že Krajina těla je horkým kandidátem na Ceny Thálie.…Krajina těla – Nezdařilá přehlídka ohebnosti a síly
Michal Sedivy
toto predstaveni jsem videl diky pratelum, kteri mne chteli potesit a prekvapit; udelali mi velikou radost svym cinem, a…Krajina těla – Nezdařilá přehlídka ohebnosti a síly
Jana
Představení libereckého divadla - Mauglí, je mimořádně povedené a nádherné. Krásná hudba i scéna, vynikající výkony…DFXŠ zve na premiéru baletu Mauglí
Tom
Odborná témata fungují trošičku jinak.Pokud novinář rozumí zdravotnictví, nepotřebuje se ptát expertů. Pokud novinář…
Taneční publicista není PR agentura
Barbarella Blue
S recenzí Clary Zangy se můžu zcela ztotožnit.Laicky lze říct, že hra je efektní, ale velmi nudná. Po pár scénách již…
Krajina těla – Nezdařilá přehlídka ohebnosti a síly
Mila
Za mě...ne. Nepohoršuje, ale je to za hranicí. Pro mě je klasika klasikou. Pokud nekdo chce jít touto cestou, tak ať…Labutí jezero aneb Co nejdál od pohádky