Marie Kobrlová

Marie Kobrlová absolvovala Rose Bruford College of Theatre & Performance v Londýně a Divadelní fakultu Akademie múzických uměnív Praze. Věnuje se fyzickému a nonverbálnímu herectví, autorské tvorbě, pedagogice a publicistice. Je členkou divadelní společnosti Teatr Novogo Fronta. Specializuje se na loutkové a alternativní druhy divadla např. objektové herectví a divadlo s maskou a bez masky. Mezi její zájmy patří závěsná akrobacie, objevování nové hudby a současný tanec. Díky jednoletému studiu fyzioterapie a následné práci v geriatrickém rehabilitačním středisku získala praxi v oblasti pohybové terapie. V současné době začala zkoumat nové psychoterapeutické metody v oblasti taneční terapie. Pracuje jako divadelní redaktorka pro ČRo Radio Wave. Její články vychází v časopisech A2larm, Taneční aktuality a Loutkář.


Texty autora

Kvílení – Inscenace plná traumat

„Viděl jsem nejlepší hlavy své generace zničené šílenstvím, hystericky obnažené a o hladu.” Tak odpaluje Allen Ginsberg nejslavnější báseň 20. století Kvílení věnovanou Carlu Solomonovi.

ICARUS - Nenaplněný sen o létání

Mezinárodní festival Tanec Praha v září roztančili čeští a slovenští teenageři se třemi profesionálními umělci z Česka, Slovenska a Francie: choreografkou, scénografkou a výtvarnicí Marie Gourdain, tanečníkem, choreografem Jaro Viňarským, trombonistou a hudebním improvizátorem Václavem Kalivodou.

Hereafter – Metafory tvořené polystyrenem

Začátkem června představila Kateřina Szymanski v karlínském Studiu ALTA nové sólo Hereafter. Rozhodla se nevycházet z žádných ze svých rozpracovaných témat, ale prozkoumat specifickým způsobem daný prostor. 

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE