Publikací pro studenty tanečních konzervatoří je na českém knižním trhu nedostatek. Podíváme‑li se do minulosti, vydalo Státní pedagogické nakladatelství pro výuku teoretických předmětů Dejiny tanca a baletu (1981) Olgy Markovičové nebo Listy o tanci a baletech (1984, 1986)...
Natálie Erbesová

Bc. MgA. Natálie Erbesová absolvovala Francouzský jazyk a literaturu na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně (práce Traduction commentée de la Philosophie de la danse de Paul Valéry) a Taneční vědu na HAMU, kde pokračuje v doktorském studiu. V roce 2013 se účastnila mezinárodního intenzivního kurzu zaměřeného na taneční antropologii IPEDAK/IPEDAM v norském Trondheimu a v roce 2018 taneční stáže zaměřené na metodu Danse Libre Malkovsky pod vedením Françoise Carlier. Ve své diplomové práci se zaměřila na tři zástupce české taneční enklávy ve Francii v 1. polovině 20. století – Františka Malkovského, Emanuela Siblíka a Zdenku Podhajskou. V rámci doktorského studia téma rozšiřuje a mapuje umělecké aktivity dalších českých tanečníků ve Francii v období moderny. Na Pražská taneční konzervatoři vyučuje dějiny tance a baletu.
Texty autora
Dvojité výročí Zdenky Podhajské
Zdenka Podhajská (27. 8. 1901 – 4. 8. 1991) je v širším uměleckém povědomí známá jako neúnavná celoživotní propagátorka české moderní hudby. Méně známou etapu jejího života představuje ta část, kdy se naplno věnovala tanci.
Výročí Mariany Tymichové aneb „Jak se slečna Tymichová, doktorka přírodních věd, stala tanečnicí v Gaîté lyrique.“
Dnes si připomínáme padesát let od úmrtí všestranné osobnosti, tanečnice, choreografky a pedagožky Marie Anny (Mariany) Tymichové ...
Medúza – Balancování na hraně neznáma
Krásná i děsivá, milovaná i obávaná, jediným pohledem proměňující muže v kámen. Medúzou, bájnou...
Největší přání aneb Marná snaha po jeho dosažení
Po čem nejvíce toužíte? A dokázali byste onu touhu, co vás ovládá a žene k dosažení vysněného cíle, zatančit? Vystihnout fenomén motivace jako hnacího motoru k uskutečnění nějakého přání se ve svém novém projektu pokusila choreografka Jana Burkiewiczová.
NEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Aurélie Dupont – Esence francouzské étoile
osobnosti -
Sergio Méndez Romero a Sawa Shiratsuki: „Úspěšné partnerství stojí na respektu“
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Anonym
A není nepřijetí na konzervatoř někdy spíš vysvobození, než nutná frustrace?Není někdy lepší, když nepřijatý uchazeč…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří